PROSZE O POMOC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam problem z obrotami somochod nierowno pracuje. Podczas jazdy jak wrzuce na luz to obroty spadaja Bylem u mechanika i przeczyscil mi silniczek krokowy ale to nic niepomoglo wiec pojechalem podlaczyc Essiego pod kompa. Wyszlo ze sonda lambda podaje za uboga mieszanke paliwa ( dodam ze samochod palil mi 12 ,11 l na 100 km) Mechanik odlaczyl mi przeplywomierz i samochod chodzil rowno ale byl slabszy. Kazal mi jezdzic z odlaczonym dopuki nie wymienie sondy. Zamowilem sonde z alegro uniwersalna. Dzisiaj zalozylem i ku mojemu zdziwieniu jest tak samo ( Dodam ze podczas jazdy z potpietym przeplywomierzem czasmi jakby go dusilo by po chwili dostal kopa (przyspiesza) ) Prosze o pomoc moze ktos mial cos podobnego bo ja juz mam dosyc I jeszcz jedno obilo mi sie o uszy o jakims podlaczeniu do sondy masy samochodu - wie ktos cos o tym Ja mam przy akumulatorze jakis przewod odlaczony ktoey jest przytwierdzony do karoseri samochodu - czy mam go podlaczyc to akumulatora pozdrawiam
  
 
1. Reset kompa i samoadaptacja po wymianie sondy

2.
Cytat:
2005-12-04 19:20:16, toradek pisze:
Czy masz takie same kolory kabli? Jesli tak, to polacz mase sondy z masa samochodu i problem zniknie Ot taki myk fordowski - w ten sposob EEC rozpoznaje czy jest sonda



  
 
Czy moglbys mi to wytlumaczyc jak podlaczyc mase samochodu do masy sondy? Bo ja tego niewiem (zielony jestem w takich tematach - dopiero sie ucze ) powiedz dokladnie jak to zrobic , ktory kabelek od sondy? aha Wczoraj odlaczylem akumulator na cala noc i co teraz mam zrobic jak go podlacze? pozdrawiam
  
 
Na forum masz coś takiego jak "Escortowe F.A.Q - zanim zadasz pytanie spójrz tutaj " w dziale Pytania i Odpowiedzi dodam dla ułatwienia. Tam jest sporo o sondzie i o kabelkach. Kolega się sporo namęczył żeby stworzyć to FAQ Do tego na dole masz archiwum, w którym jak wpiszesz lambda, to pewnie aż Ci się komputer zawiesi

A podłączenie, z sondy będziesz mieć pewnie jeden wolny kabelek, to zapewne musisz go przytwierdzić gdzieś do karoserii, tylko najlepeij znajdź sobie jakąś śrubkę albo inne czyste od lakieru itp. miejsce.

Pozdrawiam
  
 
Dzieki Ja juz naprawde sporo szukalem o tej sondzie w archiwum ale tego jest bardzo duzo i za pierwszym razem mozna nieznalesc informacji ktora sie potrzebuje ale poszukalem jeszcz raz i zanalazlem pozdrawiam i wybaczcie moja irytacje ale juz mam dosc tego problemu
  
 
  
 
Jeszcze jedno. Wlasnie wracam od samochodu i mam pytanko. Ten szary kabelek (masa) ktory odchodzi od sondy ja mam go umocowanego razem z trzema pozostalymi kabelkami we wtyczce. W drugiej czesci tej wtyczki odchodza tez 4 kabelki ale innego koloru Moje pytanie brzmi czy ja mam ten szary kabelek odciac przy wtyczce i przymocowac do silnika pod srubka (czy to jest ten myk ) Czy mam to zrobic jakos inaczej i co z tym kabelkiem po drugiej stronie wtyczki Prosze o pomoc
  
 
POMOCY!!!
  
 
z tymi uniwersalnymi sondami to różnie bywa , najlepiej sprawdź miernikiem czy wogóle działa, gdzieś na forum było jak to zrobić. sprawdz też stan połaczeń we wtyczce

jak masz sonde na 4 przewody to nic nie obcinaj, powinno być ok