Wydech 2 rurka a sonda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam wydech podwujna rura idzie od kolektora z jakiś metr i teraz pytanie w kótrym miejscu wspawać gniazdo sondy lambda?
Czy moze to być na jednej cześci czy dopiero tam gdzie sie schodzą?
I czy 1 przewodowa sonda lambda bgedzie działać tak daleko od kolektora - czy mioze wkrecić 3 przewodową z grzałką
  
 
Koniecznie za dwururką i koniecznie ogrzewaną...
  
 
Witaj ja mam podobną sytuację w Audi zresztą cyba kiedyś o tym rozmawialiśmy jak się nie mylę. Przerabiałem ten temat i polecam sonde z grzałką mozesz wspawać w miejscu gdzie schodzą się rury
  
 
sonda

taka sonda bedzie dobra - jaką polecacie i co i jak te kabelki podłączyć?

ps bo jak sonde wspawam na jednej z rurek to chyba nie bedzie prawidłowo dziłać

[ wiadomość edytowana przez: rosck dnia 2006-06-13 21:04:35 ]
  
 
Dobra bedzie każda trzy lub lepiej czteroprzewodowa.
Kolory najczesiciej spotykane w czteroprzewodowych:
2 x białe - grzałka
czarny - sygnał z sondy
szary - masa czujnika sondy.

Białe - jeden na masę drugi na plus po stacyjce
czarny - na wejście kompa
szary - na masę kompa jak najbliżej komutera

Co do wspawania w jedną rurkę to nie jest to najlepszy pomysł. Sonda powinna mierzyć skład mieszanki ze wszystkich cylindrów.
Chociaż jezeli kolektor dolotowy jest symetryczny to teoretycznie przy zasialniu LPG na każdym cylindrze skład powiniem być jednakowy ale tak było tylko przy gaźnikowcach. Gorzej jak od mikera do każdego z cylindrów odległości są różne wtedy skład mieszanki na poszczególnych cylindrach może się różnić. Ogólnie nie polecam wspawywania w jedną rurkę.

[ wiadomość edytowana przez: Marc80 dnia 2006-06-14 19:50:39 ]
  
 
No samochód gaźnikowiec symetrycznie kolektory ssace i wydechowe więc chyba narazie wspawam w jedną rurke blisko kolektora tą sonde co mam jednoprzewodową a jak uzbieram kaske to kupe nówke z grzałką.

ps jak 1 przewodowa to w jakiej odległości dać sonde - 40cm od głowicy?wsymie tam ogień leci do pierwszego tłumika który jest przy tylnym zawiechy na koncu samochodu jakieś 2 m od samiej głowicy
  
 
Witam! Jezeli masz tylko jednoprzewodową to na próbe możesz tak zrobić jakieś szanse są, w sumie sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Jeszcze jedno przeciw takiemu umieszczeniu to to że sonda bedzie wolniej reagować ponieważ mierząc na jednym cylindrze w silniku czterocylindrowym czterosuwowym(zakładam że taki jest w tym samochodzie) zapłon występuje raz na dwa obroty wału dlatego informacje o składzie masz raz na dwa obroty a nie co poł obrotu gdybyś mierzył ze wszystkich cylindrów.
Sonda w odległości 40cm to na pewno nie za blisko w fabrycznych kolektorach jest ona czasem bliżej, a za nia jest katalizator który tez polepsza ogrzewania sondy ponieważ zatrzymuje ciepło.
W moim samochodzie sonda umieszczona ok 80 cm od głowicy wychładzała sie na wolnych obrotach bez podłaczonej grzałki, Katalizatora juz nie mam.
  
 
Nic dodać nic ująć, ta jednoprzewodowa może będzie jako tko się rozgrzewała dopóki lato jest i temp powietrza wysokie.... Można próbować. Każdy kij ma dwa końce, w przypadku niedogrzania takiej sondy komp gazowy nie "dostanie sygnału' i jazda takim wozem to mordęga. Narobisz się i może nie być efektu....
  
 
No wsumie jak zimna jest sonda to daje 0,0V heh i krokowiec na maxa sie otwiera i wiadomo troche go muli te ierwsze pół kilometra - zimą jeszcze nie jezdziłem wiec odkładam kase na sonde z grzałką
Dzieki za porady
  
 
EEE przesadzacie. Do regulacji instalacji gazowej w gaźnikowcu nie będzie problemu jak wspawa w jedną rurę w dwururce. To i tak będzie sygnał z dwu cylindrów. Ja mam wyspawany kolektor rurowy i wsadziłem sondę w rurę jednego cylindra. Chodziło o to żeby sonda była blisko cylindra, jest wstawiona jakieś 20cm od wyjścia z głowicy. Dzięki temu, pomimo że jednoprzewodowa, to szybko się nagrzewa. I chociaż niemarkowego pochodzenia to zrobiła już z 50tyś km i nadal żyje. Dzisiaj pewnie kupiłbym czteroprzewodową sondę i wspawał dalej od silnika, ale kilka lat temu to ceny były inne.
Jedna wskazówka: warto w takiej sytuacji przyjrzeć się gdzie kolektor ssący ma wyjścia do podciśnienia dla silnika (bo zdarza się że są poumieszczane w kanałach pojedyńczych cylindrów blisko głowicy) i świadomie wspawać w wybraną rurę w wydechu dla cylindrów z podciśnieniem lub bez. Otóż zawsze może się zdarzyć jakieś pęknięcie wężyka podciśnienia lub nieszczelność. Wtedy odczyty będą zafałszowane chociaż to też może być ważna informacja.
  
 
Nie no sonda do kompa gazu stag 2l i też do regulacji
  
 
Optymalnie to to nie bedzie
  
 
Własnie wkreciłem nową sonde lambda z grzałeczką Bosha 4 przewodową i powiem Wam że jezdziłem na bogatej mieszance. Troche podregulowałem i autko jakby odżyło.

A mam takie pytanko
Jaki komputer lpg bedzie współpracował z centralką do gaźnikowca
chodzi o to żeby przełaczanie gaz paliwo miało wypalanie. Wiem i mam taki komp stag 2l oraz mini lambda ale chciałbym teraz coś lepszego