Hamulec ręczny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Rączka hamulca ręcznego dociąga mi się do samej góry i hamulec "łapie" dopiero na końcu. Jest gdzieś w kabinie w pobliżu rączki śruba naciągająca? A może trzeba z kanału? Pytanie raczej do Senatorów, no chyba, że Omega A ma tak samo rozwiązany ręczny.
Pozdrawiam.
  
 
Regulacja pewnie jest od dołu, jak w omie B. Jednak jeśli już zabierasz się za ręczny to warto sprawdzić stan szczęk . Jeśli seniorek ma z tyłu tarczobębny, to nie zawadzi zrobić tam porządki, oczyścić, sprawdzić czy nie ma zacięć, obejrzeć linkę i wszystko nasmarować z wyjątkiem szczzęk oczywiście .
  
 
Podejrzewam że w Senatorze jak tak samo jak w Omedze A ale nie mam co do tego pewności. Ostatnio właśnie to robiłem bo jechałem na przegląd a objawy miałem te same. W Omedze A śruba do naciągu ręcznego jest pod osłoną katalizatora. I powiem szczerze, że więcej się namordowałem z odkręceniem tej osłony niż z samym naciągnięciem linki. Wynika to z tąd, że nakrętki mocujące osłonę nie są zwykłe tylko wytłoczone z blachy i główka tej nakrętki jest stożkowata. Biorąc klucz 10 bo taki tam zasadniczo powinien być wykorzystany oczko klucza nie dochodzi do samego końca a 11 jest za duża. Ale się udało. Nie mniej podejrzewam że masz żużyte okładziny na szczękach i naciągając linkę "przesuniesz punkt hamowania w dół" przez co ręczny nadal będzie łapał gwałtownie nie stopniowo. Naciąganie linki jest jakby półśrodkiem zasadniczo instrukcja procedurę regulacji ręcznego określa całkiem inaczej. Ale to już dłuższy temat. Niemniej ręczny łapie solidnie z rolek na przeglądzie wyskoczyłem
Aha ja to zrobiłem bez kanału bo ten do którego mam dostęp okazał się za krótki
  
 
Dzieki wielkie. Czyli z tego co widzę, nie ma senstu rozkręcać konsoli pod łokciem Bo w autach, które miewałem, to właśnie tam były regulację. Wjadę na kanał i pogłówkuję. Dzięki za posty