Pęknięta osłona

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam pytanie, jak zdjąć( jak wymienić?) gumową osłonę drążka kierowniczego maglownicy ( tą z prawej strony auta). Pękła w jednym miejscu i zaczął sączyć się pomalutku olej. Ktoś może już przerabiał ten temat ? Za rady, z góry wielkie dzięki.
  
 
Dodam jeszczę że mam przekładnie TRW (przynajmniej na gumach są takie oznaczenia)
  
 
U mnie ta oslona jest z plastiku (jesli dobrze rozumiem chodzi o ta harmonijke) Aby ja wymienic musisz sciagnac koncowke drazka kierownicy.
Sama oslona trzymana jest dwoma opaskami sprezynowymi. Scisniesz w rekach/kombinerkami.
  
 
O... ma ten sam problem za ile kupiles ta"harmonijke" i czy dasz rade to sam zorbic
  
 
Same gumy (harmonijki) są od 9 do 15 zeta Jeszcze ich nie kupiłem. U mnie mała opaska sprężynowa jest tylko od strony końcówki drążka, a od strony maglownicy jest jasnoniebieska opaska plastikowa. Czy ktoś to już sam wymieniał ?
  
 
Zapomniałem oczywiście o fordowskich ( jak mogłem ) są po ok. 60 zeta.
  
 
Mam Kłopocik. Jeszcze nie zdjąłem tej osłony, zastanawiam się jak tam się dostać do niej, jak zdjąć plastikową opaskę od strony maglownicy ( jest jednorazowa ? ). Ktoś już to przerabiał ?
  
 
jeśli jest z plastiku to pewnie juz ktos tam samemu grzebał ja bym sie niebawił tylko rozcioł ją bo w komplecie z harmonijka są 2 nowe opaski więc niebaw się tylko tnij!!!!!!!

tylko pamietaj że jak bedziesz zdejmował końcówke kierowniczą to nieuderzaj w nią młotkiem jest łatwiejszy sposób (pzrynajmniej u mnie tak działa): odkręcasz śrube od koncówki potem z jednej strony jej mocowania prztrzymaj młotek a z drugiej strony wal drógim młotkiem .

u mnie każda końcówka tak zchodzi i niejest ani troche ucszkodzona.
  
 
Jak dostałeś się do opaski ? Od spodu ? Opaska wygląda na solidnie zaciśniętą ( nie jest to popularna plastikowa ,,trytytka").
  
 
Dodam że osłonę kupilem w www.fordczesci.pl i jest bez opasek. Będę musiał założyć taką jaka jest przy osłonie przegubu.
  
 
Wg mnie ta oslonka ma chronic magiel przed brudem itd ,a jesli saczy Ci sie olej to uszczelniacze szlag trafil i wymiana harmonijki nie zmieni faktu,ze cieknie olej.
  
 
Prawdopodobnie tak jest. Ale lepiej napisz jak się do niej dostać ?
  
 
Maksymalny skręt i niestety ale trzeba użyć przecinaka aby ją zdjąć ......przechodziłem to niedawno z lewej strony.......kupiłem niby do mojego modelu harmonijkę, która nie pasował a dobrze, więc dobrali mi osłonę od VWeja Sharana......ciekawe co ? No i na maglownicy trzyma się bez żadnej opaski ......
  
 
o tym mowa?
  
 
ja tez uwazam ze wymiana oslonek nic nei da.. niestety szykuj sie na wymiane calej pzrekladni tak bedzie prosciej
  
 
Ehhhh.....Surek....piątek padł ci na głowę ? .....przecięż chodzi o osłonę drążka przy wejściu do magla
Co do sprawy to niestety opaski ciężko jest zdjąć bez jej naruszenia.....przeciąć ją i tyle a przecieki oleju z przekładni to już inna sprawa - robota się kroi ....
  
 
wymienialem drazki kierownicze i nie ma potrzebi przecinania zadnej oslony/opaski.
  
 
Widocznie miałeś opaskę "wygodniej" zamocowaną.....u mnie nie dało sie nijak jej normalnie zdjąć.....nie ma tu wiele kombinacji : można albo jak jest inaczej przekręcona to nie
  
 
ale tam jest opaska sprezynowa ktora wystarczy scisnac reka.
Pamietam jak chcialem byc gorliwy i kupilem nawet nowe opaski takie co sie srubka skreca....ale nie beda bo przeszkadzaja (za duze "wystaje" w postaci srubki i jej obudowy)
  
 
Zdjąłem tą gumową osłonę( z prawej strony auta) i na ,,wyjsciu" obudowy przekładni ukazał mi się biały pierscień z podłużnymi otworami dookoła. Co to jest? Wydaje mi się, żę czegoś tam brakuje, jakiegoś uszczelnienia ?