Jak sie dobiera średnicę miksera?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie, od czego zależy średnica miksera? czy dobiera się ją do pojemności silnika, czy też uzależnione jest to od ilości cylindrów. Jeden z ostatnio odwiaedzonych przeze mnie gazowników powiedział, ze on zakłąda 32 mm do 4 cylindrów i 34 mm do 6 cylindrów. Mi sie jednak zdaje, że powinna być tu wzieta pod uwagę również pojemność: jakos nie wydaje mi sie, żeby do mazdy mx-3 6 cylidndrów pasowały te same miksery, co do BMW 535i. No i na koniec pytanie: jaki mikser powiniem być zamontowany w VW Golf II 1600 ccm?

[ wiadomość edytowana przez: Agamek12 dnia 2006-06-12 09:21:50 ]
  
 
Nie da się odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Mikser powinno się dobierać do wielkości przepływu powietrza czyli jakby do mocy silnika (większa moc - wiekszy mikser). Ale ssanie w mikserze będzie też zależeć od podciśnienia statycznego w dolocie czyli od umiejscowienia go bliżej lub dalej zaworków ssących (czym bliżej tym może być większy) i od restrykcyjności dolotu (np monowtrysk przysłaniający przelot powietrza). Kolejny faktor to czułość parownika, jego charakterystyka (wieksza czułość, bardziej płaska charakterystyka - wiekszy mikser). Poza tym sprawa regulacji i preferencji. Spokojnemu emerytowi, u którego obrotomierz nie przekracza 3k zamontujesz ciasny mikser i gość nie zauważy spadku mocy wcale, bedzie zadowolony z gazu i elastyczności silnika. W takim samym aucie młody narwaniec będzie się cieszył z dużego miksera bo u niego strzałka nie schodzi poniżej 3 prawie nigdy.
  
 
No to idąc dalej tym wątkiem: w moim bolidzie mam zamontowany mikser 31 mm i przy tym mikserze mam spalanie na trasie około 7,5-8 l, ale w mieście spalanie dochodzi do 16 l. Wg gazownika duże spalanie moze być spowodowane za małą zwążką powodującą duże podciśnienie. Jutro na próbę będzie montował palnik 32 i 34 mm, zobaczymy, co sie zmieni - jakiej zmiany w spalaniu/osiagach mogę sie spodziewać?