| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2006-06-23 19:34:52 Witam
Czy obroty na luzie mogą wynosić 2 tys.?? Kiedy silnik jest zimny obroty mi pływają. To napiełem troszkę linke od przepustnicy. Tak jakbym caly czas lekko dodawał gazu. Na beznzynie nie się nie dzieje - komp tak ustala obroty ze są na poziomie 1 tys. Na gazie obroty urosły mi na około 1,5 k - 1,9 k. Czy to nic silnikowi nie zrobi?? bo domyslam sie ze sily obrotowe są wieksze. Defakto podejrzewam ze i tak to lepiej od tego że ogroty plywają. A zmieniaja się od okolo 1 tysiąca do 0 tak że cały silnik drży i ma się wrażenie ze zaraz zgaśnie. Problem pojawia się także przy właczeniu świteł mijania, ale także na zimnym, lekko rozgrzanym. Zwolnienia sa dość duże dlatego zwiększyłem otwarcie tej przepustnicy. I co moze byc przyczyną tego plywania obrotów - zarówno na gazie jak i na benzynie. Silnik rozgrzany (skala gdzieś po środku)- problem znika. Pozdrawiam i jeżeli ktoś coś wie na ten temat i chce się podzielić wiedzą , to proszę pisać. Thanx. ![]() |
damian-k HF MEMBER Opel Astra Szczecin | 2006-06-23 21:35:01 czujnik temperatury silnika dla ecu albo silnik krokowy - w sporadycznych przypadkach bywa też tps. |
![]() swap HF MEMBER hyundai accent Olkusz | 2006-06-23 21:46:25 jeśli można to ja bym dodał jeszcze nieszczelność w dolocie i zasysanie lewego powietrza-sprawdz szczelność-powodzenia... |
accent1 HF MEMBER Hyundai accent Legnica, Lubin | 2006-06-24 10:22:29 Dzięki za odpowiedzi.
A czy tak wysokie obroty jak ustawiłem 1,5k-1,9k nie zrobią czegoś?? Osobiście pojerzewam teraz nawet nie wiedziałem ze moze coś z czujnikiem temperatury. Bo w koncu gdy jest ciepły chodzi jak trzeba. Silnik krokowy raczej nie - bo w końcu trzyma te obroty po nagrzaniu, a ja mam gaz to chyba on wykorzystuje jakiś emulator dla krokowego, czy coś takiego Z powietrzem zasysanym na lewo to sprawdzałem na oko, niby nie, ale kto wie, posprawdzam jeszzce. Co do tego ze piszez ze czasem TPS (potencjometr na przepustnicy) - to niby wystarczy do tego omomierz czy działa poprawnie i nie ma jakiś dziur w opornośc, ale gdzie on jest?? Ja na przepustnicy mam taką linkę od gazu która reguluje ile ma być powietrza zassanego... I jak sprawdzić silnik krokowy?? tak zeby nie zmieniać i dawać innego da się?? Może coś z voltomierzem> czy nie ma zmian w napięciu..//?? |
Bolls_no1 HF MEMBER Hyundai Sonata 2,5 V6 Włocławek | 2006-06-26 23:59:35
Może to doprowadzić do przegrzania silnika, co nie jest zbyt pożądane .... . Lepiej będzie gdy silnik będzie pracował wg danych producenta tzn około 800-900 obr/min.. |