Czy obroty na luzie mogą wynosić 2 tys.?? accent 1.3 gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Czy obroty na luzie mogą wynosić 2 tys.??
Kiedy silnik jest zimny obroty mi pływają. To napiełem troszkę linke od przepustnicy. Tak jakbym caly czas lekko dodawał gazu.

Na beznzynie nie się nie dzieje - komp tak ustala obroty ze są na poziomie 1 tys.

Na gazie obroty urosły mi na około 1,5 k - 1,9 k.
Czy to nic silnikowi nie zrobi?? bo domyslam sie ze sily obrotowe są wieksze. Defakto podejrzewam ze i tak to lepiej od tego że ogroty plywają. A zmieniaja się od okolo 1 tysiąca do 0 tak że cały silnik drży i ma się wrażenie ze zaraz zgaśnie. Problem pojawia się także przy właczeniu świteł mijania, ale także na zimnym, lekko rozgrzanym. Zwolnienia sa dość duże dlatego zwiększyłem otwarcie tej przepustnicy.

I co moze byc przyczyną tego plywania obrotów - zarówno na gazie jak i na benzynie. Silnik rozgrzany (skala gdzieś po środku)- problem znika.

Pozdrawiam i jeżeli ktoś coś wie na ten temat i chce się podzielić wiedzą , to proszę pisać. Thanx.
  
 
czujnik temperatury silnika dla ecu albo silnik krokowy - w sporadycznych przypadkach bywa też tps.
  
 
jeśli można to ja bym dodał jeszcze nieszczelność w dolocie i zasysanie lewego powietrza-sprawdz szczelność-powodzenia...
  
 
Dzięki za odpowiedzi.

A czy tak wysokie obroty jak ustawiłem 1,5k-1,9k nie zrobią czegoś??


Osobiście pojerzewam teraz nawet nie wiedziałem ze moze coś z czujnikiem temperatury. Bo w koncu gdy jest ciepły chodzi jak trzeba.
Silnik krokowy raczej nie - bo w końcu trzyma te obroty po nagrzaniu, a ja mam gaz to chyba on wykorzystuje jakiś emulator dla krokowego, czy coś takiego

Z powietrzem zasysanym na lewo to sprawdzałem na oko, niby nie, ale kto wie, posprawdzam jeszzce.

Co do tego ze piszez ze czasem TPS (potencjometr na przepustnicy) - to niby wystarczy do tego omomierz czy działa poprawnie i nie ma jakiś dziur w opornośc, ale gdzie on jest?? Ja na przepustnicy mam taką linkę od gazu która reguluje ile ma być powietrza zassanego...

I jak sprawdzić silnik krokowy?? tak zeby nie zmieniać i dawać innego da się?? Może coś z voltomierzem> czy nie ma zmian w napięciu..//??
  
 
Cytat:
2006-06-24 10:22:29, accent1 pisze:
Dzięki za odpowiedzi. A czy tak wysokie obroty jak ustawiłem 1,5k-1,9k nie zrobią czegoś??



Może to doprowadzić do przegrzania silnika, co nie jest zbyt pożądane .... . Lepiej będzie gdy silnik będzie pracował wg danych producenta tzn około 800-900 obr/min..