Po strzale nie idzie na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,

pewnie odpowiedź na mój post jest gdzieś na tym forum ale jestem kompletnie zielony w temacie LPG i nie wiem czego szukać.

Po odpaleniu auta i nie gwałtownym ale powiedzmy sprawnym ruszeniu na LPG (silnik ciepły) usłyszałem strzał i silnik stracił moc. Żeby sprawnie pojechać dalej przełączyłem na benzynę i dojechałem na miejsce gdzie mogłem oblookać ew. straty Jak się okazało strzał był na tyle mocny że odleciało kolanko od którego rozpoczynał się dolot powietrza do puszki z filtrem. Było ono zagięte w stronę przeciwną do kierunku jazdy.
Auto na LPG jedzie ale w miarę normalnie dopiero powyżej 3000 rpm. Na jałowym gaśnie i bardzo powoli sie wkręca do tych 2500-3000 rpm gdzie sie jakoś jedzie.
Zakrywając częściowo ręką dolot udawało mi się jakoś utrzymać silnik na ok 800 rpm ale do prawidłowej pracy to daleko jest.

Pytanie więc brzmi czy przyczyną takich objawów może być faktycznie ów kolanko które oddaliło sie po strzale czy może strzał był na tyle silny że uległo coś zniszczeniu w instalacji LPG membrana filtr czy nie wiem właśnie co bo sie na lpg nie znam.
Dodam że na benzynie chodzi normalnie.

No i autko:

Ford Escort XR3i 1.8 16V RDA
LPG: Lovato, komp Autronic AL 700
zamiast silnika krokowego poprzedni właściciel dał śrubę

Dodam że silnik jakby stracił trochę mocy przy zmianie wydechu na przelotowy i od tego momentu jakby coś było nie tak. Zaczęły się strzały (bardzo rzadko ale jednak) no i teraz ten strzał i nie idzie
  
 
tak więc zdążyłem sam sobie odpowiedzieć na to pytanie.
Odłączyłem i rozebrałem komputer, przeczyściłem zaśniedziałe ścieżki, założyłem kolanko tak jak było wcześniej pokręciłem śrubą tak żeby trzymał obroty i odziwo jest lepiej jak przed strzałem
  
 
Cytat:
2006-06-12 19:18:07, ryzu pisze:
Ford Escort XR3i 1.8 16V RDA LPG: Lovato, komp Autronic AL 700 zamiast silnika krokowego poprzedni właściciel dał śrubę



Hmm, ja mam tez drobne problemy, moze nieco inne niż twoje, ale mam jedno zasadnicze pytanie do powyższego cytatu.
Jeśli zamiast silnika krokowego (gazowego) masz śrubę to znaczy że to jest instalacja I generacji i AL700 jest zbędny. Po odłączeniu nie powinienes mieć żadnych różnic w jeździe na LPG. Bo teraz AL700 służy chyba tylko jako emulator sondy lambda..........
Jesli sie mylę to mnie poprawcie....
  
 
Jest dokladnie jak piszesz. Instalacja ze sruba zamiast krokowca to I generacja....komp wowczas emuluje jedynie sonde.
  
 
No więc przeczyszczenie styków komputera AL700 chyba nie miało wielkiego wpływu na to że samochód jeździ już koledze bardzo dobrze , bardziej to "pokręcenie śrubą"
Wazne ze jest ok....

[ wiadomość edytowana przez: typ dnia 2006-06-14 11:39:55 ]