Check odcina ON

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem ze spadajacymi obrotami.
Otoz nie chodzi o same obroty, tylko o moment zmiany biegu np. z 2 na 3. Podczas spadania obrotow w granicach 1100-1200obr. zapala sie check na jakies 1,5 sekundy. Jesli w tym momencie (kiedy pali sie check) puszcze sprzeglo to silnik nie dostaje paliwa. Ratuje mnie wtedy ponowne wciesniecie sprzegla i jade dalej. Dla kogos moze banalny problem ale dla mnie denerwujacy. Musze uwazac, zeby jakis tir sie nie wpakowal w moje dupsko. Czasami sie zapominam i dostaje kiera w beret. No moze troszke przesadzilem ale problem jest niebanalny :/. Bylem u kilku mechanikow i zaden nie porafil powiedziec dlaczego tak sie dzieje.
Dodam, ze na cieplym silniku owe mrugniecie rzadziej wystepuje.

P.S Oczywiscie chodzi o TD.

Na forum szukalem i lipa.
Bede wdzieczny za podpowiedzi...

Pozdrawiam.
  
 
Mam dokładnie to samo.Kiedyś przy wyprzedaniu pod górke malo czołowki nie zaliczyłem.w momencie wyprzedania stało sie to..i zólta lampa sie zapaliła. Także może to byc zabójcze.Problem z pompą wtryskową. na bank.bede to niebawem naprawiał.
  
 
Zgadza sie moze byc zabojcze.
Kiedy masz zamiar sie z tym uporac. Jestem ciekawy jakie beda koszty i co doladnie wplywa na taki stan rzeczy.
  
 
to bardzo ciekawe,bo i u mnie sie to nieraz trafia prz zmianie biegu,mruga kontrolka silnika(sterowania)i omcia dęba staje (raczej Zdarza sie to na na zimnym silniku).Jak bedziecie cos wiedzieli to napiszcie.
  
 
Juz to było wałkowane na forum"SPADAJACE OBROTY1500-1300",też mam ten problem.Na forum temat ten skończył się małymi utarczkami mmiędzy kolegami z klubu i tylko tyle co udało mi się znaleźć.mechanik powiedzial mi że to wina w nierównym dawkowaniu paliwa,przez pompę na wtryski-wykazalo mi różnicę ok 2% i z tąd ta przypadłość.Napewno nie mozna dopuścić do spadnięcia obrotów w tym zakresie właśnie choćby w czasie wyprzedzania,bo jak łatwo się można przekonać o tragedię nie trudno.Poprostu jeżdzę bardziej dynamicznie i po kłopocie.Na wyższych obrotach nic się nie dzieje,ale poczekam może któryś z kolegów dojdzie do jakiegoś konkretniejszego mechanika i sprawa si wyjaśni?Oby,bo nie raz ciepło się robi jak człowiek się zapomni...Pozdrawiam wszystkich i czekam na dalszy rozwój tematu.
  
 
Dodam jeszcze, ze obroty dosc szybko spadaja po wcisnieciu sprzegla.
Tez tak macie ?

pozdrawiam.
  
 
witam,

podstawa wiedzy to: czy są jakieś kody usterek?
  
 
Oj tego nie wiem. Ostatnio jak bylem na techu to nie bylo zadnych bledow, a problem z kontrolka jest od zakupu auta. Raczej bledow nie ma...
  
 
Może opiszę mój przypadek w w/w sprawie:
-omega B automat-
Wracając do czasu przed moim grzebaniem w aucie kontrolka check silnika zapalała się prawie za każdym razem gdy raptownie zdjąłem nogę z gazu i na moment odcinało paliwo. Wyprzedziłem zapłon minimalnie obrotem pompy. Doszedłem do wniosku, że łańcuszek rozrządu jest wyciągnięty - 240 tyś. km a co za tym idzie przestawiają się parametry wtrysku. Obecnie sporadycznie na moment około 1 sek.zapala się kontrolka, ale silnik chodzi normalnie, to jest normalny objaw według instukcji. I nic się nie dzieje.
  
 
Miałem to samo w swojej omie.
Najpierw głównie gdy silnik był zimny, potem z czasem coraz częściej. Tech z początku też nie wykazywał żadnych błędów.
Na 90% będzie to, co u mnie:
do wymiany jest elektroniczny sterownik pompy wtryskowej. Koszt niemały, bo blisko 2000pln.
Wyprzedzenie zapłonu jedynie nieco opóźni tę naprawę, a problem jest dość poważny, gdyż w końcu oma po prostu stanie i tyle.
Winą można tu obarczać trochę jaość paliwa, ponieważ cały ten układ elektroniczny jest zanurzony w paliwie - trochę siarki czy innego paskudztwa i musi się popsuć.
Temat dość dobrze znany; w firmie, gdzie wymieniałem, często trafiają się takie auta: oma 2.5 lub bmw 2.5 - te same silniki i ten sam problem.
Przed wymianą ciepła nie chciała palić od ręki tylko chwilę kręciła, spalanie średnio spadło aż o 2.5l/100km: wcześniej 8.5/100 teraz nawet poniżej 6/100. Do tego zupełnie zmieniła się dynamika i kultura pracy silnika.

Uff.. troszkę się rozpisałem...

[ wiadomość edytowana przez: corejack dnia 2006-06-14 16:38:51 ]