Pomocy - termowłącznik termostat i gorący płyn ..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wsztstkich co robić w przypadku nadmiernego grzania sie silnika ?
, czy awaria termostatu moze polegać na nie włączaniu "dużego obiegu"
czy jest to raczej odwrotnie , że termostat nie domyka i ciagle jest duży obieg (zakładma ze u mnie jest uszkodzony , i dlatego np pracuje na małym obiegu , z kolei czy czujnik(termowłacznik) wentylatora chłodnicy pracuje w warunkach tzn w obwodzie duzego obiegu ?
( inaczej czy awaria termostatu prowadzi do nadmiernego nagrzewania sie układu i niewłaczania sie wiatraka - właczik qpiłem nowy .)
jak jade to temp max . w dozwolonym zakresie ale , jak stoi auto to lipa .. musze włączać nagrzewnicę (ogrzewanie pojazdu) i w ten sposób pocąc sie mam nadzieje ze nie nie dorzynam silnika ??
czy wreszcie stary płyn moze takie cuda powodować ?
aha raczej wykluczam wadliwe działąnie czujnika temeratury bo naprawde wraz z jego wskazaniami robi sie gorąco
sprawa kolejna mam lpg nie sadze co by parownik powodował jaja , bo jest równolegle z nagrzewnicą - a ta grzeje


[ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2005-08-30 22:13:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2005-08-30 22:13:45 ]
  
 
No moze tak bys jezeli termostat jest uszkodzony i sie nie otwiera to wtedy plyn nie przeplywa przez duzy obieg ( chlodnica oraz wspomniany przez ciebie termowłacznik wentylatora) i faktycznie silnikowi moze byc bardzo cieplo a wentylator moze nie krecic, wg mnie od plynu to nie zalezy w duzym stopniu chyba ze bedzie go bardzo malo
  
 
u mnie ostatnio było tak że termostat padł i się nie otwierał , czyli nie było dużego obiegi , to i wentylator się nie włączał
  
 
witam - teraz po wymianie termostatu jest ok !!!
jutro wode zamioeniam na nowy płyn
wszystko wróciło do normy
  
 
po roku problemy ponowne - na autostradzie 130 kmh- ciepło tzn na L
180kmh- dochodzi do max
a w miescie prawie max

temp na dworze ok 39 st
- pompa czy co ?
- nie wchodzi na czerwone , bo wiatrak pmaga (ratuje)
dodam ze przed zeszłorocznaawaria terostatu było zawsze ok ( na trasie połowa skali)
w miescie mierdzy A a L


[ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2006-06-14 11:29:38 ]
  
 
Ja miałem taki przypadek że im szybciej jechałem to rosła temperatura pawie do przegrzania się okazało się że termostat całkowicie się nie otwierał i był za nikły obieg płynu po wymianie na nowy wszystko ok.
  
 
U mnie tez po wymianie lepiej niz wczesniej, ale niedokonca -jak za dlugo w korku stoje w czasie upałow to leci wskazowka leci na trzecią i przedostatnia literke.

Wymienilem czujnik temp. i termostat, niby lepiej ale ...



pozdrawiam