Ciśnienie oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, nie dawno wymienilem olej w silniku, wlalem taki jak byl wczesniej czyli 10w/40, teraz gdy rano odpalam silnik kontrolka cisnienia oleju gasnie po ok 2-3 sekundach od momentu uruchomienia, na starym oleju gasla tuz po odpaleniu, dodam ze gdy silnik sie rozgrzeje problem znika i kontrolka gasnie zanim silnik sie uruchomi (wystarcza krecenie rozrusznikiem), moje pytanie: Czy cos jest nie tak w silniku czy nie ma czym sie martwic?
dodam ze wczesniej zalany byl ojej polsyntetyczny ale stwierdzam to tylko na podstawie kartki kontrolnej ktora zostala zalozona przez poprzedniego wlasciciela badz warsztat w ktorym dokonywano wymiany
  
 
sprawdz czy filtr oleju nie jest zapchany
no i mozesz zmierzyc cisnienie oleju na czujniku

a sprawa jest na tyle powazna ze moze doprowadzic do zniszczenia panewek na wale a w konsekwencji do...



wymiany silnika - wiem cos na ten temat
  
 
Potwierdzam wypowiedź kolegi Punia Lepiej o to zadbać. Też wiem coś o tym
  
 
filtr oleju jest oczywiscie nowy, przy rozruchu zimnego silnika po nocy nic nie stuka, jedynie kontrolka gasnie jak pisalem wczesniej po ok 2 sekundach, przy ponownym rozruchu jest juz wszystko ok, dodam ze oleju mam nieco ponad stan ale to chyba nie ma nic wspolnego
  
 
witam,

borykam się z tym samym problemem, a rozpoczął się wraz z nadejściem cieplejszych dni. Ostatnio wymieniłem olej i filtr, bo myślałem, że jest zapchany. Jednak nie na wiele się to zdało. Zaczynam podejrzewać, że jest coś nie tak z czujnikiem, a w gorszym wypadku z popmą oleju, a najgorzym z silnikiem.

Z drugiej strony gość od Fordów stwierdził, że latem tak może się dziać, zwłaszcza w przypadku oleju mineralnego. Olej jest wtedy rzadszy niż w chłodniejsze dni i pompa może nie dawać sobie rady (powiedział, że u niego dzieje się tak samo). Potwierdzeniem jego teorii, może być fakt, że gdy zapalam silnik z rana (ok 6.00), gdy nie jest jeszcze na tyle gorąco, kontorlka gaśnie zdecydownie szybciej.

Dodam tylko, że nie słychać głośniejszej pracy silnika. Narazie radzę sobię z tym problemem w taki sposób, że jak kontrolka nie gaśnie po ok 1sec to wyłączam silnik i zapalam jeszcze raz.

pzdr.
Czester
  
 
i sprawdź ten czujnik zanim na niego zwalisz bo ja kiedyś oddałem auto do kapitalki z niby walniętą pompą, zrobił gość kapitale i stwierdził że czujnik też trzeba wymienić bo świeci a przecież nowa pompą to sie nie śpieszy, w poniedziałek sie wymieni a skończyło się na tym że jednak czujnik OK a pompa druga też do bani skutkiem czego było ponowne szlifowanie wału i nowe panewki.
Tak się pięknie zaspawał ze nie chciał ani drgnąć
A wcześniej kilku magików też mnie zapewniało że ten model tak ma
  
 
Cytat:
Narazie radzę sobię z tym problemem w taki sposób, że jak kontrolka nie gaśnie po ok 1sec to wyłączam silnik i zapalam jeszcze raz. pzdr. Czester


Ludzie przeciez to jakas paranoja! 1 sek! To normalne ze Ci sie cisnienie pali jak zapalasz czy to jest 1sek czy 2 to nie jest istotne. Jakby nie gasla po 5-6 sek to rozumiem, sam jak mi dlugo nie gasla od razu wymienialem filtr i olej.
Polecam zdroworozsadkowe podjescie do auta: Jezeli nie pali Ci sie cisnienie w czasie jazdy, silnik ma odpowiadnia ilosc oleju i nie grzeje sie to jezdzic a nie szukac dziury w calym.
Pozdrawiam
Kamyk
  
 
Cytat:
2006-06-15 12:46:38, Kamykgdy pisze:
Ludzie przeciez to jakas paranoja! 1 sek! To normalne ze Ci sie cisnienie pali jak zapalasz czy to jest 1sek czy 2 to nie jest istotne. Jakby nie gasla po 5-6 sek to rozumiem, sam jak mi dlugo nie gasla od razu wymienialem filtr i olej. Polecam zdroworozsadkowe podjescie do auta: Jezeli nie pali Ci sie cisnienie w czasie jazdy, silnik ma odpowiadnia ilosc oleju i nie grzeje sie to jezdzic a nie szukac dziury w calym. Pozdrawiam Kamyk



problem w tym, że u mnie wymiana oleju i filtra nie wiele dała. Rzeczywiście kontrolka nie pali się w trakcie jazdy, grzeje się powiedzmy normalnie, tzn. od czasu do czasu włączy się wentyator, np. po tym jak przejadę ok 30km w trasie i wjadę w miasto gdzie korki są nieuniknione. Jednak objaw jest niepokojący, zwłaszcza, że dzięki sam. mogę dojeżdżać do pracy.

pzdr.
Czester
  
 
Cytat:
problem w tym, że u mnie wymiana oleju i filtra nie wiele dała.


To zalezy np od tego jaki filtr kupiles. Jak np filtrona to moze sie dluzej palic. Mowie Ci jezeli nie pali Ci sie dlugo (np 5 sek ) to wszystko jest git.
Pozdawiam
Kamyk
  
 
Witam
Ja mam zdanie wyrobione na ten temat a więc:to jak długo gaśnie kontrolka zależy od wielu czynników a między innymi od jakości oleju i konstrukcji silnika.Jeżeli silnik ma trochę dalej odsunięty czujnik od pompy to musi upłynąć trochę więcej czasu zanim ten czujnik wyłączy lampkę a poza tym nowy olej jest zawsze gęstszy od starego i jeszcze do tego jak jest zimny to dlatego zapala ci się po 1-2 sekundach.gdyby to było 4-5 sekund to bym się martwił a tak to moim zdaniem pojeździsz trochę, olej się rozrzedzi to od razu ci będzie kontrolka gasła.
Pozdrawiam