Świeżo kupiony Escort

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Jestem świeżym posiadaczem Escorta 97, 1,4 75KM. Chciałbym uzyskać od Was kilka porad, na co zwrócić uwagę przy eksploatacji Escorta, co sprawdzić w pierwszej kolejności, jakie są najczęstsze przypadłości tego modelu. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
  
 
WItam w klubie!!!
hm, nie odkryję Ameryki: sprawdzić:
-rozrząd (wymiana, jeśli nie ma pewności, co do przebiegu)
-świece, przewody WN
-płyny (olej, chłodzący, hamulcowy)
-giętkie przewody hamulcowe (sprawdzić)+tarcze+klocki
-filtry (powietrza, paliwa, klimy)
To się tyczy wiekszości aut, a o konkretnych do tego modelu niech sypną posiadacze MK7.
  
 
a co tu duzo mowic... ja ze swoich doswiad. z MK VII przekladnie kier.strasznie bluzgam-sprawdz czy nie cieknie( jelsi masz ze wspomaganiem) ..A O RESZTE CHYBA SIE NIE MARTW BO TO W SUMIE MLODY SAMOCHOD JEST
  
 
Jeszcze zespolony, i czy nie leje do bagażnika woda

Silnik 1,4 to nienajlepszy wybór.


  
 
Witamy witamy

tak jak surec pisał trzeba(!!!) wymienić rozrząd

a reszta wyjdzie w trakcie eksploatacji. W miare pokazywania się usterek grzecznie zaglądniesz na forum i wyszukiwarce znajdziesz większość odpowiedzi na pytania.
Teraz się ciesz swoim nowym i pieknym nabytkiem
  
 
Snale, czemu 1,4 to nienajlepszy wybór? Nie miałem szerokiego pola jeśli chodzi o motor, ale wybrałem 1,4, bo zależało mi na względnej dynamice przy rozsądnym spalaniu. Wczoraj założyłem gazik dodatkowo. Narazie zauważyłem jedynie, że przy odpalaniu wskakuje na wysokie obroty (3000), a na biegu jałowym obroty pływają od 1000 do 1500. Krokowiec? Przesiadłem się do Escorta z AXa, więc w chwili obecnej ta ogromna, fordowska maszyna jest dla mnie zagadką
  
 
Witam
zmojego doswiadczenie moge Ci powiedziec ze elektryka lubi poszalec
  
 
1. rdza pod uszczelką rantu dachu - łątwo można tą uszczelkę zdjąć i zobaczyć - jest przyklejona z tyłu tylko na taki szuwaks alal bitex - spokojnie da się przykleić (od przodu nie zdejmuj, bo jest na takich trzech zapinkach
2. rdza w miejscach przyspawania zawiasów drzwi przednich do karoserii - tam gdzie jest wypełnione masą - lubi wychodzić.
3. Sprzwdź czy nie jest wyarty lakier na dachu pod uszczelką przedniesz szyby - szybko pojawia się korozja
4. Odkręć antenę i zobacz, czy oby tam nie pojawia sie korozja wokół tego otworu
5. Zdejmij przednie nadkola (bardzo prosta operacja) i przepłukaj okolice pomiędzy błotnikiem a progiem - tam często zbiera sie dużo piachu, który trzyma wilgoć i wychodzi ruda

Co do silnika nic nie powiem, bo mam inny, jak coś mi się jeszcze przypomni...
  
 
Cytat:
2006-06-16 10:48:20, MacFly pisze:
Witam zmojego doswiadczenie moge Ci powiedziec ze elektryka lubi poszalec


Oj lubi lubi . Ja jeszcze dodam zawiszenie przednie - bardzo źle znosi nasze "drogi". Co to 1.4 to podobno wcale nie jest taki ekonomiczny jakby mogło się wydawać. Z resztą jest gdzieś na forum wątek o spalaniu naszych essinek.

Oczywiście witam w klubie

P.S. Gorąco polecam używanie wyszukiwarki żeby nie było...
  
 
Cytat:
2006-06-16 10:47:41, Radiowiec pisze:
Snale, czemu 1,4 to nienajlepszy wybór? Nie miałem szerokiego pola jeśli chodzi o motor, ale wybrałem 1,4, bo zależało mi na względnej dynamice przy rozsądnym spalaniu. Wczoraj założyłem gazik dodatkowo. Narazie zauważyłem jedynie, że przy odpalaniu wskakuje na wysokie obroty (3000), a na biegu jałowym obroty pływają od 1000 do 1500. Krokowiec? Przesiadłem się do Escorta z AXa, więc w chwili obecnej ta ogromna, fordowska maszyna jest dla mnie zagadką



Przejżyj wątek o spalaniu. 1,6 palą mniej więcje tyle samo a silnik na 15 KM więcej i jest mniej obciążony.

Życzę bezproblemowej eksploatacji!
  
 
Cytat:
2006-06-16 10:47:41, Radiowiec pisze:
Snale, czemu 1,4 to nienajlepszy wybór? Nie miałem szerokiego pola jeśli chodzi o motor, ale wybrałem 1,4, bo zależało mi na względnej dynamice przy rozsądnym spalaniu. Wczoraj założyłem gazik dodatkowo. Narazie zauważyłem jedynie, że przy odpalaniu wskakuje na wysokie obroty (3000), a na biegu jałowym obroty pływają od 1000 do 1500. Krokowiec? Przesiadłem się do Escorta z AXa, więc w chwili obecnej ta ogromna, fordowska maszyna jest dla mnie zagadką



obys mial wiecej szczescia niz wiekszosc (jak widze) uzytkownikow tego silnika, bo o to wlasnie chodzi ze tu masz zazwyczaj nierozsadne spalanie przy kompletnym braku dynamiki, ale moze Twoj egzemplarz bedzie inny
  
 
Kiedyś jeżdziłem escortem z takim silnikiem i jeśli o spalanie to nie jest zbytnio oszczędny.Mam u siebie silnik 1,6 i spalanie jest podobne,ale za to dynamika jazdy bez porównania.
  
 
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Generalnie rdza w moim egzemplarzu nie istnieje (odpukać), autko przyprowadziłem z Reichu, kupione od dziadka rocznik 36, co z resztą widać po tapicerce i blachach. Co do dynamiki, to jak pisałem wcześniej, przesiadłem się z AXa, więc dla mnie to jest spory skok w dynamice i komforcie. Myślę, że sucesywnie będa się ujawniać jakieś defekty i wtedy będę prosił o konkretniejszą pomoc. Jeszcze raz wielkie dzięki. Widzę, że na tym forum można polegać, bo forum fanów AXa było ubogie, niestety. Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-06-16 10:47:41, Radiowiec pisze:
Narazie zauważyłem jedynie, że przy odpalaniu wskakuje na wysokie obroty (3000), a na biegu jałowym obroty pływają od 1000 do 1500. Krokowiec? Przesiadłem się do Escorta z AXa, więc w chwili obecnej ta ogromna, fordowska maszyna jest dla mnie zagadką



Też mam jedencztery, witaj w klubie. Ogólnie wszyscy użytkownicy tego motoru skarżą się na małą dynamike i duże spalanie, ale jak masz gaz to będzie spoko . Z autem nie miałem większych problemów, wymienia sie tylko to co normalnie sie eksploatuje (wymieniłem też silnik, ale to inna bajka). Pozatym tak jak mówił Kiełek, trzeba uważać na rdzę. Wysokie obroty przy uruchamianiu to wina czujnika położenia przepustnicy, częsty problem, poszukaj w wyszukiwarce.

Życzę bezproblemowego użytkowania essiego
  
 
I tak na zakończenie tego tematu, proszę wszystkie osoby, które mieszkają w Bydgoszczy, lub miały z tym miastem romans, o polecenie warsztatów lub indywidualnych mechaników, którzy tanio, szybko i przede wszystkim SOLIDNIE, lubią pogrzebać przy Escortach. Z góry dzięki.
  
 
Cytat:
2006-06-16 11:11:33, Radiowiec pisze:
I tak na zakończenie tego tematu, proszę wszystkie osoby, które mieszkają w Bydgoszczy, lub miały z tym miastem romans, o polecenie warsztatów lub indywidualnych mechaników, którzy tanio, szybko i przede wszystkim SOLIDNIE, lubią pogrzebać przy Escortach. Z góry dzięki.


Zakończenie, ha ha ha. Niepoprawny optymista z kolegi