Leganza - zakup

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

obecnie posiadam esperaka 1,8 - 1998, mechanicznie super, z blachami gorzej - lakiernik już czeka Esperaka nie sprzedam bo za dobre to auto jest, a przebieg 105kkm, więc zostaje w rodzine. Jednak do rzeczy, chcę kupić drugie auto, max do 20tyś zł. Wiem że mało, ale nie mam zamiaru pakować się w kredyty, bo auto to wkońcu tylko auto, a przecież inne hobby też są

Wybór wzstępnie padł na leganzę w wersji 2.0 CDX - koniecznie tak wersja. Postanowiłem zacząć szukać jakiegoś ciekawego egzemplarza. Nie spieszy mi się mogę szukać nawet kilka miesięcy. I tu moje pytania do Was, bo kilka osób na tym forum ma Legi.

na co zwracać uwagę przy kupnie, jakieś oznaki dużego przebiegu? np pękające sprężyny, wytarte jakies uszczelki itp.

ile wytrzymuja silniki? czy sa tak odporne jak nasze 1,8 lub 2.0?

może któryś z szanownych klubowiczów mógłby wkleić fotki wytarcia foteli, stanu kierownicy, wyglądu pedałów wraz z podaniem przebiegu. Myślę, że pomoże to przy kupnie.

jakie są typowe usterki tego auta - spręzyny, uszczelka pod głowicą , rozwalające się fotele itp.?

jak z dostępnościa części, bo wyczytałem sprzeczne opinie?

Założyłem tu temat, bo z jednej strony ciężko w necie znaleźć info nt. legi jak i jakichś użytkowników tego samochodu, a z drugiej nasze forum powoli zaczyna migrować na leganzę




  
 
To jest wspaniały samochód, take mega espero, raporty wspominały tylko o jakiś drobnych usterkach i wyciekach oleju.

Zawieszenie, silniki bardzo podobnie jak espero - mocne i solidne.

Generalnie z tego co wiem nie ujawniły się jeszcze typowe usterki.

Przebieg znacznie powyżej 100tys poznasz po świecacej kierownicy (wyraźnie na samej górze, im mocniej świeci wzgledem reszty), różnicy przy siedzeniu na fotelu kierowcy i pasarzera, postrzępionych na brzegach pasach bezpieczenstwa, ukrytych pod gumami i pokrowcami wytarciami tapicerek, luzach na lewarku zmianu biegów, nowych bądź zniszczonych nakładkach na pedały itp.

Obejrzysz ich kilka więc porównaj i zapamiętaj róznice

Powodzenia!
  
 
Cytat:
2006-03-13 17:20:40, Padre_cornelone pisze:
To jest wspaniały samochód, take mega espero, raporty wspominały tylko o jakiś drobnych usterkach i wyciekach oleju. Zawieszenie, silniki bardzo podobnie jak espero - mocne i solidne.



No nie wiem czy taki niezawodny.Znalazłem w necie jakąś stronke leganza.Gość do przebiegu 112 kkm.wymienił sporo gratów.
  
 
Cytat:
2006-03-13 17:32:13, tomtu pisze:
No nie wiem czy taki niezawodny.Znalazłem w necie jakąś stronke leganza.Gość do przebiegu 112 kkm.wymienił sporo gratów.


!! SPORO GRATÓW ?? chyba, że wyczytałeś to "między wierszami"

Sory za radykalizm ale nie lubię takich opowieści science-fiction ...nie rób sobie jaj i jak nie masz pojęcia o tym autku to nie wypowiadaj się najlepiej wcale.

Jak widzę że gościu przy 60kkm wymienia tarcza hamulcowe w liganzie to znaczy że ktoś cofnął licznik o lekko 100 kkm ....ja to są TYLNE tarzcze to znaczy że cofnął o min. 200 kkm !!.... reszty opisu w świetle powyższego nie będę komentował ...jedna wielka BZDURA
  
 
112 tysiecy to mój poldek miał 100% fabryczna zawieche.. o hamulcach nie wspomne (tarcze/bebny)
  
 
Cytat:
2006-03-13 20:47:00, bogdan1 pisze:
!! SPORO GRATÓW ?? chyba, że wyczytałeś to "między wierszami" Sory za radykalizm ale nie lubię takich opowieści science-fiction ...nie rób sobie jaj i jak nie masz pojęcia o tym autku to nie wypowiadaj się najlepiej wcale. Jak widzę że gościu przy 60kkm wymienia tarcza hamulcowe w liganzie to znaczy że ktoś cofnął licznik o lekko 100 kkm ....ja to są TYLNE tarzcze to znaczy że cofnął o min. 200 kkm !!.... reszty opisu w świetle powyższego nie będę komentował ...jedna wielka BZDURA


Wcale nie twierdziłem że się znam na leganzie.Znalazłem ten opis i tak sobie porównałem z tym co ja robiłem w espero i wyszło mi ,że dużo mniej.
  
 
no tak, w tej ledze licznik byl na 100% cofnięty. W moim esperaku (105KKM) były tylko zmieniane klocki. Zawieszenie, tarcze, bębny itd sa od nowości.

[ wiadomość edytowana przez: msilent dnia 2006-03-13 21:23:50 ]
  
 
Cytat:
2006-03-13 21:02:42, tomtu pisze:
Wcale nie twierdziłem że się znam na leganzie.Znalazłem ten opis i tak sobie porównałem z tym co ja robiłem w espero i wyszło mi ,że dużo mniej.


No dobrze, nie twierdziłeś ....tylko skoro już taki opis wklejałeśś, to może jeszcze odrobina przytomności umysłu by się przydała ....a Ty na domiar złego jeszcze /w pewnym sensie/ potwierdzasz jakieś idiotyzmy ....tak się rodzi PLOTKA .....kilkanaście takich przekazów ....na neta....i za kilka miesięcy mamy gotową "opinię" o koszmarnej awaryjności auta "X"
  
 
Szczerze powiem to moim zdaniem z przedstawionego opisu wynika, że auto jest mało awaryjne. Wymiana tarcz mogła być spowodowana innym czynnikiem niż tylko naturalne zużycie. Gdy wam odkształci się tarcza lub ma głębokie rowki to jej nie wymienicie???
Wymiana krzyżaków przekładni to chyba normalka w nubirach, a leganza pewnie ma tą samą przekładnię.
  
 
Ja Was nie wyganiam, ale idźcie sobie o leganzach pogadać na autokąciku
  
 
Lega ma bardzo dobrą opinię, jak chcesz zobaczyć kiere taką jak w ledze po 270 kkm to zapraszam do działu tuning i mojego wątku o konsoli

zapraszam też na forum legi
klikkkk

pozdro
  
 
Cytat:
2006-03-13 23:03:53, Adam4302 pisze:
Ja Was nie wyganiam, ale idźcie sobie o leganzach pogadać na autokąciku


słusznie...tyle że a.k. jest dla jakiś porąbańców chyba stworzony ...szkoda mi tych co tam zaglądać będą zmuszeni
  
 
Cytat:
2006-03-13 20:47:00, bogdan1 pisze:
....ja to są TYLNE tarzcze to znaczy że cofnął o min. 200 kkm !!



Boguś - nie masz racji
Ja mam 90 tysi ( udokumentowane ) i wymieniam tarcze z tyłu
Wystarczy pojeździć na maksymalnie zużytych klockach i zaraz porobią się rowki
  
 
Idąc zgodnie z tendencją forum zmigrowałem na Leganzę. Nie jestem tym autem zachwycony. Kupiłem ją z 116 kkm przebiegu, absolutnie pewnego i udokumentowanego, auto bezwypadkowe, serwisowane w ASO - ponoć takie, jak trudno znaleźć.
Wrażenia na plus:
- jest klima
- centralny działa z pilota nawet przy - 20 st. C.
- fotele się nie rozwalają
- brak rdzy
- to auto jeździ i przyspiesza - espero się wlokło i rozpędzało.
Wrażenia na minus:
- jest głośniej !! (i to jak dla mnie duży minus), słychać pracę tylnego zawieszenia
- trzeba było zrobić trochę tzw. pierdół (łożysko koła, uszczelka pod deklem zaworów, czyszczenie silnika krokowego - to ponoć standardy w ledze, dodatkowo plecionka wydechu, zaparowała mi prawa lampa, za chwilę trzeba będzie robić "samolot" w układzie zmiany biegów, bo wpada w rezonans przy 100 km/h)
- mały zakres regulacji wysokości fotela kierowcy - siedzi się jak dla mnie za wysoko
- mniejszy niż w espero bagażnik.
Rozmawiałem o leganzie z handlarzem, który wziął mojego esperaka i radził, żeby się nie napalać na CDX, bo SX jest praktyczniejszy. Skórzane fotele są zimne w zimie i gorące w lecie (i to chyba prawda, bo widziałem parę CDX-ów ze szmacianymi pokrowcami na fotelach), a klimatronic awaryjny.
Do Krakowa nie masz daleko, jakbyś chciał, możemy się spotkać, pooglądasz sobie, przejedziesz się, przekonasz się.
Może chcesz moją ??


[ wiadomość edytowana przez: n0ras dnia 2006-03-14 08:45:18 ]
  
 
Cytat:
2006-03-14 08:42:09, n0ras pisze:
Rozmawiałem o leganzie z handlarzem, który wziął mojego esperaka i radził, żeby się nie napalać na CDX, bo SX jest praktyczniejszy. Skórzane fotele są zimne w zimie i gorące w lecie (i to chyba prawda, bo widziałem parę CDX-ów ze szmacianymi pokrowcami na fotelach)


Fakt, że skórzane fotele nie wyglądają najlepiej ( chyba, że jest to mega rzadko spotykana wersja z beżową skórą, która wygląda bajecznie ) i do datkowo w 90 % przypadków nie działa ogrzewanie tych foteli stąd te pokrowce. Najlepszym rozwiązaniem jest CDX "niemiecki", czyli full service bez skórzanych foteli, za to ze skórzaną kierownicą, dynamicznym wspomaganiem i klimatronikiem
Cytat:
a klimatronic awaryjny


bzdura
  
 
Cytat:
2006-03-14 08:42:09, n0ras pisze:
Idąc zgodnie z tendencją forum zmigrowałem na Leganzę. Nie jestem tym autem zachwycony. Kupiłem ją z 116 kkm przebiegu, absolutnie pewnego i udokumentowanego, auto bezwypadkowe, serwisowane w ASO - ponoć takie, jak trudno znaleźć. Wrażenia na plus: - jest klima - centralny działa z pilota nawet przy - 20 st. C. - fotele się nie rozwalają - brak rdzy - to auto jeździ i przyspiesza - espero się wlokło i rozpędzało. Wrażenia na minus: - jest głośniej !! (i to jak dla mnie duży minus), słychać pracę tylnego zawieszenia - trzeba było zrobić trochę tzw. pierdół (łożysko koła, uszczelka pod deklem zaworów, czyszczenie silnika krokowego - to ponoć standardy w ledze, dodatkowo plecionka wydechu, zaparowała mi prawa lampa, za chwilę trzeba będzie robić "samolot" w układzie zmiany biegów, bo wpada w rezonans przy 100 km/h) - mały zakres regulacji wysokości fotela kierowcy - siedzi się jak dla mnie za wysoko - mniejszy niż w espero bagażnik. Rozmawiałem o leganzie z handlarzem, który wziął mojego esperaka i radził, żeby się nie napalać na CDX, bo SX jest praktyczniejszy. Skórzane fotele są zimne w zimie i gorące w lecie (i to chyba prawda, bo widziałem parę CDX-ów ze szmacianymi pokrowcami na fotelach), a klimatronic awaryjny. Do Krakowa nie masz daleko, jakbyś chciał, możemy się spotkać, pooglądasz sobie, przejedziesz się, przekonasz się. Może chcesz moją ??..."


Dobra!...to teraz konkrety z mojej strony .

Wrażenia:

...w części 'in PLUS ...prawie dokładnie takie same

...na MINUS...może ciut głośniej słychać silnik i tyle!...
Głośna praca zawieszenia tył ??

NIE trzeba robić ŻADNYCH pierdół (ale mam tylko 72 kkm) ...no może filtry , olej, świece.

NIE słyszałem o "standardowej" konieczności wymiany uszczelki dekla ani o tym samym dot silnika krokowego ( może pomyliłeś z espero ?! )

....plecionka wydechu u mnie też spoko /ale z uwagi na jego zadanie jest to element ulegający zużyciu czy destrukcji w Każdym bez wyjątku aucie!/

Lampy mi nie parują ( jedna nieco "żółknie"z zewnątrz i trzeba ją od czasu do czasu przeczyścić np. automaxem...ale pewnie żółte ludziki zrobili to specjalnei w celach patriotycznych :lol

Nic się nie rozlatuje ani nie wpada w "zły" rezonans....

Kwestia fotela kierowcy to wyłącznie sprawa Twojego gustu ! - jak dla mnie rewelacja, Beatka też jest bardzo zadowolona, jeździł brat , jeżdziło jeszcze dla próby kilku kolegów...wszystkim odpowiadała pozycja za kierownicą.

Bagażnik mniejszy - już fabrycznie! ...kupując nie wiedziałeś ? )...ale jest możliwość złożenia tylnej kanapy co powoduje że jest w pewnych przypadkach zdecydowanie bardziej praktyczny

Handlarz z którym rozmiawiałeś niech się zajmnie kozami (to takie niewymagające prawie niczego zwierzątka )
...Mam CDX ...fotele welur , klima manual ....tym siem "różnimy" od SX że np. mam TCS (kontrolę trakcji) oraz "progresywne" /nie wiem czy użyłem dobrego określenia?/ wspomaganie kierownicy..

Jestem Bardzo Zadowolonym użytkownikiem leganzy i tyle!

...Msilent! jak trafisz zadbany egzemplarz będziesz Bardzo Zadowolony również!

Pozdrawiam ciepło !

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2006-03-14 10:21:28 ]
  
 
Cytat:
2006-03-14 10:14:03, bogdan1 pisze:
Dobra!...to teraz konkrety z mojej strony . Wrażenia: ...w części 'in PLUS ...prawie dokładnie takie same ...na MINUS...może ciut głośniej słychać silnik i tyle!... Głośna praca zawieszenia tył ??



Może ja bardziej wrażliwy słuchowo jestem. Po prostu dziury słychac - zawiecha się nie tłucze (amorki są OK), ale słychać.

Cytat:
NIE trzeba robić ŻADNYCH pierdół (ale mam tylko 72 kkm) ...no może filtry , olej, świece. NIE słyszałem o "standardowej" konieczności wymiany uszczelki dekla ani o tym samym dot silnika krokowego ( może pomyliłeś z espero ?! )


Wejdż na autokącik.pl i zobaczysz, że 30% wątków to krokowiec:
nr 1
nr2
Po prostu wpisz "krokowy" w szukaj.
O uszczelce jest drugie 30%:
jak tu
O tym też jest na stronie klubowej:
krokowiec
uszczelka dekla
Więc sobie tego nie wymyśliłem, te manuale tam były zanim ja o Leganzie pomyślałem.
Cytat:
....plecionka wydechu u mnie też spoko /ale z uwagi na jego zadanie jest to element ulegający zużyciu czy destrukcji w Każdym bez wyjątku aucie!/ Lampy mi nie parują ( jedna nieco "żółknie"z zewnątrz i trzeba ją od czasu do czasu przeczyścić np. automaxem...ale pewnie żółte ludziki zrobili to specjalnei w celach patriotycznych :lol Nic się nie rozlatuje ani nie wpada w "zły" rezonans....



Plecionka to pewnie kwestia przebiegu (w esperaku przy podobnym wymieniałem), a lampy to pewnie dlatego że się z leganzą jakoś polubić nie mozemy.
Mechanizm pośredni zmiany biegów - też omawiane na autokąciku,
tutaj
A tu bogatsza lista typowych usterek:
z kącika

Więc trwałość Leganzy jakoś specjalnie Espero nie przewyższa, niekwestionowaną zaletą jest o niebo lepsza blacha. Jakby esperak miał taką blachę, na Leganzę bym nie popatrzył.

Cytat:
Kwestia fotela kierowcy to wyłącznie sprawa Twojego gustu ! - jak dla mnie rewelacja, Beatka też jest bardzo zadowolona, jeździł brat , jeżdziło jeszcze dla próby kilku kolegów...wszystkim odpowiadała pozycja za kierownicą.



Jeśli im odpowiada - OK, ale jak dla mnie większy zakres regulacji znaczy lepiej. W esperaku mogłem siedzieć jak lubię (prawie na podłodze), i mogłem podnieść fotel tak żebym się czuł jak na traktorze. W Leganzie jest opcja "traktor" i troszkę niżej. Opcji "podłoga" nie ma.

Cytat:
Bagażnik mniejszy - już fabrycznie! ...kupując nie wiedziałeś ? )...ale jest możliwość złożenia tylnej kanapy co powoduje że jest w pewnych przypadkach zdecydowanie bardziej praktyczny Handlarz z którym rozmiawiałeś niech się zajmnie kozami (to takie niewymagające prawie niczego zwierzątka ) ...Mam CDX ...fotele welur , klima manual ....tym siem "różnimy" od SX że np. mam TCS (kontrolę trakcji) oraz "progresywne" /nie wiem czy użyłem dobrego określenia?/ wspomaganie kierownicy..


Może kwestia rocznika, większość CDX-ów ma skórę i klimatronic. TCS może owszem pożyteczna sprawa, "degresywne" - bo siła maleje wraz ze wzrostem prędkości - wspomaganie także, ale przekładnia kierownicza jest awaryjna
tutaj

Cytat:
Jestem Bardzo Zadowolonym użytkownikiem leganzy i tyle! ...Msilent! jak trafisz zadbany egzemplarz będziesz Bardzo Zadowolony również! Pozdrawiam ciepło ! [ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2006-03-14 10:21:28 ]



Jeśli masz 72 kkm to przy takim przebiegu moje espero było idealnie bezawaryjne, jakość auta wychodzi powyżej 100-150 kkm.
Mając 20 kpln na auto chyba szukałbym czegoś lepszego.....
Lega jest dobrym rozwiązaniem ale w kategorii ok. 10-15 kpln.



[ wiadomość edytowana przez: n0ras dnia 2006-03-14 10:53:24 ]
  
 
Boguś,przedstawię ci odgrzebaną (została sprzedana w 2003 roku) historię naszej służbowej Leganzy.
Jest to duży plus dla Legi ,bo wiadomo jak się jeździ służbowym samochodem i w dodatku gdy wszysce jeźdżą:
5 kkm-sensor AirBagu (gwarancja)
20 kkm-przednie klocki
35 kkm-przednie klocki
60 kkm-j.w
65kkm-tylny prawy zacisk+tylne tarcze+tylne klocki
90 kkm-przednie tarcze+klocki
100 kkm-przednie amortyzatory+łożyska poduszek McPhersonów
105kkm-tylny tłumik
105kkm-skraplacz klimatyzacji
120kkm-sensor Airbagu
125-przednie klocki,silniczek podnoszenia szyby kierowcy
130-popychacz zaworowy
Samochód został sprzedany przy stanie licznika 155 kkm do autokomisu (5 dni później miała już na liczniku 92kkm ).Lega była naprawdę baaaardzo trwała i nie oszukujmy się,jeżeli firmowi "kierowcy" jej nie zabili to prywatnie może służyć bardzo dłuuugo.
PS.Wiesz,że masz termometr w zegarku?
Pozdrawiam

  
 
termometr w zegarku ? jak...
  
 
qurde,to był skrót myślowy .Sensor temperatury jest gdzieś tam, a po naciśnięciu dynksu w zegarku można wyświetlać temp. w Celsjuszach lub Farenhaitach (jakkolwiek bysię to pisało) .
Ale ta opcja jest w CDX.
W esperaku do CD dołożyć X i już prawie jak Lega