Sprzęgło ślizga

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam.

Sprzęgło ostatnimi czasy zaczyna strajkować. Ślizga. Czwórka. Gaz. I jedynie trzeba przyśpieszać pomaleńku bo inaczej obroty rosną a auto nie jedzie.

Rozglądać sie za nowym sprzęgłem całym?
Skrzynia jest z zewn uwalona olejem. Ale trudno powiedzieć skąd wyciek.

Czy bez demontażu nic się nie wywnioskuje?
  
 
Jezeli zrobisz wymiane teraz, to tylko tarcze, ale jezeli bedziesz smigal dalej, to do wymiany bedzie rowniez docisk, a nawet kolo zamachowe.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
A czy opłaca się wymieniać same tarcze bez docisku? Wymieni teraz tarcze, a za 3 miesiące okaże się, że docisk niedomaga i znowu zabawa...
  
 
wymień całość, zupełnie nie opłaca się tego rozbierać co chwilę..
  
 
Uszczelke na wale też zmień przy okazji. To pewnie przez nia tak chlapie olejem.
  
 
nie zapomnij o wymianie łożyska oporowego,
sugeruję zakupić kompletne sprzęgło, na pewno wyjdzie taniej niż wszystko osobno
  
 
Cytat:
2012-02-13 10:59:18, Leszek_Gdynia pisze:
Uszczelke na wale też zmień przy okazji. To pewnie przez nia tak chlapie olejem.


I najlepiej oba uszczelniace, na wale silnika i wale skrzyni.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Może najpierw rozkręcę. Bo nie chce kupować nowego sprzęgła gdyby się okazało jaky stare wystarczyło wyczyścić/zetrzeć a uszczelnić tylko skrzynię.

Czekamy na ocieplenie w garażu...
  
 
no co ty ? tak się robiło za PRL lub na sprzedaż tak się szykuje, nie rób siary tylko wymień na nowe choćby tylko tarczę sprzęgłową, już to da poprawę, mycie tarczy
  
 
A moze poczekajmy z tymi radami. I tak skrzynie trzeba zdejmowac, kolega bedzie mial fanty na wierzchu to wszystko zweryfikuje.
  
 
1. Rozmontowano wydech (masakra!)
2. Wykręcono dwururkę wydechu.
3. Wykręcono rozrusznik.
4. Odkręcono śruby gumy na wyściu skrzyni.
5. Odkręcono podpory wału, odsunięto wał.
6. Odkręcono hydraulikę sprzęgła.
7. Odkręcono napęd prędkościomierza.
8. Wypięto kable wstecznego.
9. Zlano oliwe ze skrzyni.

Na dziś koniec.
  
 
No więc chyba trzeba było dać auto do specjalistów... No przecie ja tego sam nie poskładam

Wogóle to na razie nie wiadomo od czego się zabrać.

Sprzęgło do wymiany całe. Tarcza zjechana do nitów. Gorzej bo koło zamachowe ma rysy jak płyta gramofonowa. Mam koło zamachowe z 1.7. Wizualnie w lepszym stanie. Podejdzie do silnika 1.3?

Kupujemy nowe sprzęgło. Nie wiedziałem czy do 1.3/1.7 są inne sprzęgła. Ale na allegro widzę że na jedno wychodzi jaki silnik. Takie sprzęgła 165-200zł są coś warte?

Wymienie dwa uszczelniacze w skrzyni. Wnętrze obudowy pokrywy sprzęgła całe od czarnej smoły. Jak odkrece obudowe pokrywy sprzęgła od skrzyni biegów to sie coś wysypie ze środka? Nie mam uszczelek skrzyni. Ale mam szary silikon. Od spodu się nie martwię. Ale z boku jest uszczelka papierowa? Chyba żeby silikon+stara uszczelka?

O montażu nie myślę! Chyba wyjmę silnik i najpierw włoże skrzynię...


[ wiadomość edytowana przez: NaczelnyFilozof dnia 2012-02-22 17:23:23 ]
  
 
Jezeli potrafisz sam sobie zrobic kanapke na sniadanie, to tak samo potrafisz zlozyc to z powrotem. Zamach pasuje, sprzeglo jest takie samo 1,3 1,5 1,6 1,7. Sa tez niby wzmocnione, ale ja w to nie wierze. Najlepiej kup sobie LUKa.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Tu masz żebyś nie błądził:
sprzęgło
  
 
Cytat:
2012-02-22 17:27:11, SzokoLada pisze:
Jezeli potrafisz sam sobie zrobic kanapke na sniadanie, to tak samo potrafisz zlozyc to z powrotem. Zamach pasuje, sprzeglo jest takie samo 1,3 1,5 1,6 1,7. Sa tez niby wzmocnione, ale ja w to nie wierze. Najlepiej kup sobie LUKa.



SACHS i VALEO też godne polecenia...
z rosyjskiej bardzo dobrej produkcji to PILENGA.

chyba że metalowo-ceramiczne , STARCO CERAMIC
  
 
Sprzęgło przyszło kurierem.

Niestety stłukłem nadgarstek na meczu z Radwańską... znaczy wyjeb**** sie na lodzie idąc do pracy. Więc lewą ręką wiele nie zrobie narazie.

Z pobocznej beczki.

Da rede odkrecić miske olejową bez odkrecania tej wielkiej belki pod silnikiem? Bo mam drugą pompe olejową i bym sprawdził jak działa...
  
 
Trzeba odkręcić poduszki i nieco unieść silnik.
  
 
Cytat:
2012-02-29 21:12:49, andrzej_krakow pisze:
Trzeba odkręcić poduszki i nieco unieść silnik.



Na 100% nie pamiętam, ale nie uda się.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2012-02-29 22:11:07, SzokoLada pisze:
Na 100% nie pamiętam, ale nie uda się.


??? A jak inaczej? Ja tak zawsze robiłem. Przecież nie ma sensu wyciągać silnika aby zdjąc miskę.
  
 
Cytat:
Na 100% nie pamiętam, ale nie uda się.



Normalnie micha schodzi, trzeba lewarować tak wysoko, aż silnik zeskoczy z jednej strony z poduszki. Przynajmniej w 1,5 tak jest.