Czy można zaślepić wylot lewego powietrza?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanko jak w temacie. Chodzi o ten wylot, który łączy się z głównym dolotem powietrza i jest wiecznie zapaćkany olejem od przedmuchów i przez to siadają silniczki krokowe. Ktoś już to robił? Podobno zyskuje się dzięki temu parę kucyków więcej bo jest lepszy moment obrotowy. Przyczyną może być iż do kolektora wchodzi więcej czystego powietrza.
  
 
Puść go na glebe długim przewodem , gdzieś za silnik , niech se tam wylatuje ten syf , a wlot w dolocie zaślep.
  
 
Cytat:
2007-05-06 18:20:29, autoseba pisze:
Puść go na glebe długim przewodem , gdzieś za silnik , niech se tam wylatuje ten syf , a wlot w dolocie zaślep.


A nie szkoda będzie przez to tracić olej? Bo to głównie on tamtędy wylatuje.

Ma ktoś patent na to aby oleju nie tracić?
  
 
Możesz taki mini filterek stożkowy założyć...
  
 
Cytat:
2007-05-06 18:27:57, Hohlick pisze:
A nie szkoda będzie przez to tracić olej? Bo to głównie on tamtędy wylatuje. Ma ktoś patent na to aby oleju nie tracić?


Puszczasz to przez taką spirale z drutów , takie coś jak do mycia , taki druciak i usatwiasz przewód troszeczke wyżej i powinno dać rade ,sprawdzone .
  
 
Cytat:
2007-05-06 18:47:13, ilku pisze:
Możesz taki mini filterek stożkowy założyć...



ten filtr odpada jeśli chcesz go założyć bezpośrednio na ten krótki wężyk zaraz go za syfi olejem i sie zatka odpowietrzenie pokrywy zaworów podobno może to zaszkodzić na silnik(przedmuchać uszczelki)ja kupiłem dłuższy wężyk i zrobiłem taki zbiorniczek na olej który zamatowałem koło chłodnicy cały syf się w nim zbiera a na wylocie ze zbiorniczka zamatowałem filtr i jest czysty cały czas bo nie dociera do niego olej,ale jest minus filtr mam zamontowany w komorze silnika i cały czas śmierdzi bo jak wiadomo z odmy nie dmucha za świeże powietrze
  
 
Cytat:
2007-05-06 18:50:17, autoseba pisze:
Puszczasz to przez taką spirale z drutów , takie coś jak do mycia , taki druciak i usatwiasz przewód troszeczke wyżej i powinno dać rade ,sprawdzone .



eeee.... trudno mi to sobie wyobrazić....

ten druciak ma być wepchnięty do tego przewodu, a sam przewód swój początek od wylotu z silnika ma być trochę wyżej od samego silnika i opadać potem ku dołowi aż do samego podwozia?
  
 
ta spirala to sprawdzony pomysł,bo mi się wydaje że szybko by się to zatkało ale mogę się mylić,ja osobiście bym tego nie testował
  
 
Cytat:
2007-05-06 18:47:13, ilku pisze:
Możesz taki mini filterek stożkowy założyć...



to masz na myśli?

to podłączyć bezpośrednio do wylotu z pokrywy zaworów? trochę małe są w tych filterkach wejścia na wylot
poza tym i tak pewnie nie zatrzyma oleju
  
 
Cytat:
2007-05-06 19:17:36, SIEKO pisze:
ten filtr odpada jeśli chcesz go założyć bezpośrednio na ten krótki wężyk zaraz go za syfi olejem i sie zatka odpowietrzenie pokrywy zaworów podobno może to zaszkodzić na silnik(przedmuchać uszczelki)ja kupiłem dłuższy wężyk i zrobiłem taki zbiorniczek na olej który zamatowałem koło chłodnicy cały syf się w nim zbiera a na wylocie ze zbiorniczka zamatowałem filtr i jest czysty cały czas bo nie dociera do niego olej,ale jest minus filtr mam zamontowany w komorze silnika i cały czas śmierdzi bo jak wiadomo z odmy nie dmucha za świeże powietrze



to może coś takiego?

trzecią odnogę do zbiorniczka i to co płynne nie poleci dalej jak do zbiorniczka, tyle tylko, że zbiornik będzie musiał mieć jakieś odpowietrzanie aby olej mógł spływać
  
 
Cytat:
2007-05-06 19:22:57, Hohlick pisze:
to masz na myśli? to podłączyć bezpośrednio do wylotu z pokrywy zaworów? trochę małe są w tych filterkach wejścia na wylot poza tym i tak pewnie nie zatrzyma oleju




tak te filterki ale tak jak pisałem wcześniej musiał byś zrobić zbiorniczek na olej był gdzieś już na forum,a filtry kupujesz w różnych rozmiarach więc na 100% byś dopasował,ale jak go zamontujesz na tego węża to ci się filter zatka syfem
  
 
do "ratowania" oleju z odpowietrzenia skrzyni korbowej służy
separator oleju.

Puszka z wejściem z odpowietrzenia silnika, wyjściem do kolektora
ssącego oraz wyjściem (na dole) z olejem do miski.

Dla przykładu w BMW 740 silnik V8:

Element nr 1

OIL SEPARATOR


Dodam, że silniki wyposażone w takie systemy znacząco
mniej zużywają oleju niż silniki bez separatorów oleju.
  
 
Cytat:
2007-05-06 19:33:35, SIEKO pisze:
zatka syfem



Zawsze można, przeczyścić.
Po drugie jak mocno rzyga olejem to oznacza ze sora część "pary" idzie w dół silnik a to oznacza jego bliski koniec.
Co znaczy mocno? Zatkanie tegóż fitra w przeciagu 500 km? Pewnie tak.
  
 
rzygać nie rzyga, ale miarka do miarki i się tego zbiera
  
 
Cytat:
2007-05-06 20:52:58, PiotrS pisze:
Zawsze można, przeczyścić. Po drugie jak mocno rzyga olejem to oznacza ze sora część "pary" idzie w dół silnik a to oznacza jego bliski koniec. Co znaczy mocno? Zatkanie tegóż fitra w przeciagu 500 km? Pewnie tak.



ja wole mieć coś porządnie zrobione a nie wykręcać cały czas filter i go czyścić,może całkowicie ściągnąć węża i tak se czyścić zachlapany silnik co jakiś czas hehe,i nie wierze że jak ktoś by dał filter 10cm od pokrywy zaworów i ostro jeździł choćby te 100km to że nic by mu nie chlapało olejem czytałem dużo na ten temat i podobno normalne zjawisko ja osobiście mam zbiornik na olej zrobiony i mam spokój z czyszczeniem filtra,a para nie idzie mi w duł silnika,silnik mam ok,można kupić oryginalny zbiornik ale są drogie.
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=189062140
  
 
Na eBay całkiem tani jest, a to pewnie jest proste jak budowa cepa

Na niemieckim eBay takie coś do Opla kosztuje ok. 200 zł

[ wiadomość edytowana przez: Hohlick dnia 2007-05-06 23:13:16 ]
  
 
Cytat:
2007-05-06 22:36:17, SIEKO pisze:
ja wole mieć coś porządnie zrobione


To sobie zmień na V-ke, tam większość jest porządnie zrobione...
  
 
Cytat:
2007-05-06 23:01:22, Hohlick pisze:
Na eBay całkiem tani jest, a to pewnie jest proste jak budowa cepa



przyglądnij sie temu http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=191821956 ja mam z tego zrobione uciąłem gwint z góry i z boku wstawiłem rurki żeby węże pasowały(z góry mam filter a bokiem wejście na odmę)teraz jeszcze dodam do środka ten druciak i będzie jeszcze lepiej,a każdy wie jak syfon w środku wygląda,można kupić różne rozmiary,spisuje się extra teraz kupie taki sam tylko że niklowany np taki http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=190282636 i tak przerobie ze będzie elegancko wyglądał
  
 
Cytat:
2007-05-06 23:23:36, SIEKO pisze:
przyglądnij sie temu http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=191821956 ja mam z tego zrobione uciąłem gwint z góry i z boku wstawiłem rurki żeby węże pasowały(z góry mam filter a bokiem wejście na odmę)teraz jeszcze dodam do środka ten druciak i będzie jeszcze lepiej,a każdy wie jak syfon w środku wygląda,można kupić różne rozmiary,spisuje się extra teraz kupie taki sam tylko że niklowany np taki http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=190282636 i tak przerobie ze będzie elegancko wyglądał



No, a główny tunel dolotowy do kolektora masz zamknięty tam gdzie odma wchodziła? Bo rozumiem, ze to co robisz to tylko po to aby zbierał olej, a lewe powietrze to idzie do atmosfery tak?
  
 
Cytat:
2007-05-06 23:10:40, autoseba pisze:
To sobie zmień na V-ke, tam większość jest porządnie zrobione...



V-ce jest większość porządnie zrobione??pewnie tak jak w każdym