Co może mieć wpływ na przegrzewanie sie silnika ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witka wiec jak w temacie
- na trasie średno ok 3/4 4/5 skali
czyli bardzo gorąco - dopiero , jak było mocno w dół ok 3 km
to tem wróciła do 1/2
wiatrak sie załacza , wiec nie wchodzi na czerone
czy moze być winny nieotwierajacy sie w pełni termostat ?
dodam że temp rosnie liniowo do max
- mam lpg . ale na pb jest gorzej ..pomocy - ja obstawiam termostat,,
czy ktoś doradzi ?
a czy moze byc nie wydajna pompa ?
- bo chłodnica po zjezdzie na luzie ( wyzej opisanym ( ok 160 km/h) schłodziła ( trzymałem obrotki ok 2000) pokmocy
  
 
ja bym obstawial na termostat , dawno wymieniales plyn chlodniczy ?
  
 
niekoniecznie, mam od roku ten sam problem termostat nowy motorcraft, czujnik temp. nowy, płyn nowy, płykanie układu odkamieniaczem, ciśnienie na cylindrach OK, i co tu jeszcze spradzić


PS

Ostatnio mechanik powiedział że może przekłąmywać wskaźnik - ze względu na uciekającą masę. A jeśli włącza wentylator to raczej w temp około 95*C - 97*C dopiero zleżnie od wersji

[ wiadomość edytowana przez: lewandowski dnia 2006-06-17 20:36:15 ]
  
 
płyn roczny , termostat roczny
wyciek na czynik temp (do deski)
sprawdze styki , ale raczej jest ok - bo przy granicznych włacza wiatrak

w poniedziałek kupuje termostat
30 zł
sprawdze
dodam ze przed zeszłorocznaawaria wszystko było ok !! - temp idealnie w pionie (mk7) czyli 1/2
  
 
podepne sie
Powiedzcie mi, czy przy wymianie płynu w chłodnicy można preczyścić cały układ wsadzając np. węża z wodą do rozpiętego układu tak żeby sie kilkadziesiąt/set litrów przelało na wylot czy raczej sie może rozszczelnić czy coś ??
  
 
Wymieniajac cieknaca nagrzewnice dokonalem plukania ukladu, wymienialem tez termostat. Sklonnosc do grzania sie przy szybszej jezdzie, nie ustapila.

Kiedys, po kontakcie z zajaczkiem, spojrzalem sobie do wnetrza rozwalonej chlodnicy i okazalo sie ze kanaly miala bardzo mocno zarosniete. Po wymianie na nowa, o identycznych wymiarach i parametrach nagle auto przestalo miec klopoty z utrzymaniem temperatury. Wczesniej na autostradzie, przy jezdzie z predkoscia 160 przez kilka minut, grzal sie, az smierdzialo. Po przymusowej wymianie chlodnicy 6 minutowa jazda z predkoscia 186km/h nie podnosi wskazowki powyzej polowy skali (czyli byla tam gdzie powinna byc normalnie).


[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-06-17 23:13:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-06-17 23:14:20 ]
  
 
a czym wypłukać układ, żeby to miało sens ???
tak zeby wszystkie parchy i glony powymywać..
moze kwasek cytrynowy ??
  
 
ja uzylem srodka firmy Prestone plyn do plukania chlodnic i o dziwo nie mam zadnych wyciekow cena okolo 12 zl
  
 
Cytat:
2006-06-17 23:23:24, zeberko pisze:
ja uzylem srodka firmy Prestone plyn do plukania chlodnic i o dziwo nie mam zadnych wyciekow cena okolo 12 zl


ok a ja k to sie stosuje ?
wiem , z e i nstrukcja na opakowaniu - ale ? przed zakupem ?
w ogóle czy jakos można chłodnice przepłukać ( tak jak polityk pyta ?
  
 
up :>
  
 
może camix...

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2006-06-20 08:47:38 ]
  
 
wiec tak powiem ...
okazało sie ,ze miałęm uszkodzony termostat - w aucie był ok 9 miesiecy , od samego poczatku "szalał "
i ttroszke ciekło - nie wiem na ile wyciek usuniety - teraz jest sucho !!
i temp wydaje sie byc stabilna
ale termostat który kupiłęm poprzednio miał profil ( w miejscu zakłądani auszczelki) w kształcie literki l a ten który kupiłem w kształcie ) (nawiasu)
- uszczelka wobec tego lepiej pasuje

narazie spokój
a niesprawny termostyat wo góle nie reagował na kąpiejk we wrzątku
  
 
Czy te termostaty, o ktorych piszesz to zamieniki, czy oryginaly?
  
 
zamienniki


aha sprawdzone nie cieknie !!!
czyli puszczało na termostacie ( miedzy termoistatem, a "dekielkiem" termostatu
a na poewno mocno było dokrecone ...

[ wiadomość edytowana przez: le-mar dnia 2006-06-20 22:11:57 ]
  
 
ja mam ten sam problem - grzeje sie okropnie i dochodzi prawie do czerwonego. jak jade dosc szybko to temperatura opada (pewnie od pedu powietrza). problem w tym ze nie zalacza mi sie wentylator. nie jest to wina bezpiecznika bo jest dobry. nie wiem jak sprawdzic czy wentylator jest sprawny? podobno trzeba zlaczyc jakies dwa kabelki ktore ida do termowylacznika, ale ja nie wiem ktory to jest ten termowylacznik. mam dwie wtyczki przy obudowie termostatu: zielona i czarna. ktora to jest ta od termowylacznika - ta ktora wychodzi na prawo czy ta ktora wychodzi w strone kabiny? w ktorym miejscu zewrzec te kabelki?

P.S. moje autko to escort mkV 91r. 2.0 16v dohc - popularnie zwany RS2000
  
 
hm nie wiem jak jest w 2.0
u mnie jest zamocowany na wężu przed chłodnicą
proponuje przeszukać archiwum lub założyć nowy wątek odnosnie 2.0
  
 
Nie wiem jak jest w benzynie, ale w TD wyciagniecie wtyczki z czujnika przy termostacie natychmiast wlacza wiatrak.