Wskazania temperatury płynu chłodzącego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie jak w temacie. Przy jakim wskazaniu włącza sie wam wentylator ( srodek czy blisko czerwonego pola)?
W czasie normalnej eksploatacji na jakim poziomie jest wskazówka wskaźnika ( środek czy powyżej)?
Model wskaźnika bez żadnych liter.
Prosze o wszelkie wskazówki.
  
 
Cytat:
2006-06-24 16:02:30, Brodzia pisze:
Mam pytanie jak w temacie. Przy jakim wskazaniu włącza sie wam wentylator ( srodek czy blisko czerwonego pola)? W czasie normalnej eksploatacji na jakim poziomie jest wskazówka wskaźnika ( środek czy powyżej)? Model wskaźnika bez żadnych liter. Prosze o wszelkie wskazówki.



1) blizej czerwonego pola - okolice 3/4 I bieg wentylatora, okolice 4/5 II bieg wentylatora

2) roznie moze byc, ale w czasie normalnej eksploatacji wskazowka winna byc w okolicach 1/2 pola
  
 
U mnie jest mniej wiecej podobnie czyli 3/4 pola i sie wentylator załacza a tak na trasie to wskazowka jest mniej wiecej na 1/2 skali
  
 
w moim mkVII też coś ostatnio nawala, wskaźnik dochodzi do czerwonego pola i dopiero załącza wentylator niby ok, ale temp cały czas rośnie nie ma momentu żeby się zatrzymała mniej więcej w środku nawet przy normalnej jeździe.
  
 
Cytat:
2006-06-24 16:09:34, retrospect pisze:
1) blizej czerwonego pola - okolice 3/4 I bieg wentylatora, okolice 4/5 II bieg wentylatora 2) roznie moze byc, ale w czasie normalnej eksploatacji wskazowka winna byc w okolicach 1/2 pola



A to ten wentylator ma 2 biegi ??, ja dam sobie ręke uciać, ze w mk4 jest tylko 1 bieg (wentylator chłodnicy bo o nim mowa), jak są 2 biegi, to pewnie musi byc inny termowyłącznik, a w escortach są raczje takie same (np w 1.8d i xr3i)
  
 
ToFast -> nom troche sie machnalem ale Ty tez nie do konca masz racje


Termowyłącznik wentylatora jest umieszczony w obudowie termostatu. W wersjach bez klimatyzacji zastosowano termowyłącznik jednostopniowy, zaś w wersjach wyposażonych w klimatyzację zastosowano termowyłącznik dwustopniowy.

Wersje bez klimatyzacji:
temperatura włączenia: 99°C
temperatura wyłączenia: 94°C

Wersje z klimatyzacją:
temperatura włączenia 1. prędkości: 100°C
temperatura wyłączenia 1. prędkości: 94°C
temperatura włączenia 2. prędkości: 110°C
temperatura wyłączenia 2. prędkości: 105°C
  
 
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Bo umnie po wymianie silnika z 1.1 na 1.3 założyłem ten sam czujnik bo ponoc jest zeskalowany ze wskaznikiem (tak powiedzieli w sklepie) ale wentylator włącza sie zaraz po przekroczeniu poziomu wskaznika a wczesniej miałem ten sam poziom i wentylator się nie włączał. Być może chłodnica jest za mała i dlatego pytam zeby nie ładować się w koszta!

Prosze o inne informacje. Puzniej wezme srednią pod uwage i rozważe wymiane chłodnicy

[ wiadomość edytowana przez: Brodzia dnia 2006-06-24 18:27:08 ]
  
 
Cytat:
2006-06-24 17:44:13, retrospect pisze:
ToFast -> nom troche sie machnalem ale Ty tez nie do konca masz racje Termowyłącznik wentylatora jest umieszczony w obudowie termostatu. W wersjach bez klimatyzacji zastosowano termowyłącznik jednostopniowy, zaś w wersjach wyposażonych w klimatyzację zastosowano termowyłącznik dwustopniowy. Wersje bez klimatyzacji: temperatura włączenia: 99°C temperatura wyłączenia: 94°C Wersje z klimatyzacją: temperatura włączenia 1. prędkości: 100°C temperatura wyłączenia 1. prędkości: 94°C temperatura włączenia 2. prędkości: 110°C temperatura wyłączenia 2. prędkości: 105°C



Witam,

analizując to co napisałeś, podnoszenie temp. o 1/2 skali, oznacza podgrzanie jedynie o 5 st. C. Troche mnie to uspokoiło. Zwłaszcza że ten górny odcinek wskazówka pokonuje zdecydowanie szybciej. Najcześciej po 0,5h jazdy po mieście załącza mi sie wentylator, przede wszystkim gwałtownie idzie w góre gdy przez ok 5-10 min stoje mniejwięcej w miejscu.

pzdr.
Czester
  
 
Cytat:
2006-06-24 17:44:13, retrospect pisze:
ToFast -> nom troche sie machnalem ale Ty tez nie do konca masz racje Termowyłącznik wentylatora jest umieszczony w obudowie termostatu. W wersjach bez klimatyzacji zastosowano termowyłącznik jednostopniowy, zaś w wersjach wyposażonych w klimatyzację zastosowano termowyłącznik dwustopniowy. Wersje bez klimatyzacji: temperatura włączenia: 99°C temperatura wyłączenia: 94°C Wersje z klimatyzacją: temperatura włączenia 1. prędkości: 100°C temperatura wyłączenia 1. prędkości: 94°C temperatura włączenia 2. prędkości: 110°C temperatura wyłączenia 2. prędkości: 105°C




Hhehe..... ja pisałem o MK4, a one raczej klimatyzacji nie miały
Ostatnio wymieniałem to dziadostwo u siebie bo wode potrafiłem zagotować
  
 
Cytat:
2006-06-25 20:09:06, czester pisze:
Witam, analizując to co napisałeś, podnoszenie temp. o 1/2 skali, oznacza podgrzanie jedynie o 5 st. C. Troche mnie to uspokoiło. Zwłaszcza że ten górny odcinek wskazówka pokonuje zdecydowanie szybciej. Najcześciej po 0,5h jazdy po mieście załącza mi sie wentylator, przede wszystkim gwałtownie idzie w góre gdy przez ok 5-10 min stoje mniejwięcej w miejscu. pzdr. Czester



u mnie przy nowym termowylaczniku, wentylator startuje, jak wskazowka wychyli sie nieco za polowe skali (tak niecale 3/4skali), ale do czerwonego pola jeszcze nigdy nie doszla............. no moze kiedys byla juz blisko, co ciekawe jak zagotowala sie woda to silnik mi zgasł ale odczekałem troche (spialem na krotko wentylator), dolalem wody (miałem pekniete gorne mocowanie chlodnicy) i jechalem dalej.................. no coz 40st temp na zewnatrzi 160km/h to lekka przesada (przynajmniej na walnietej chlodnicy)
  
 
Po wielu bojach i wymianach, w końcu zawsze mam 1/2 skali
  
 
Cytat:
2006-06-25 20:35:17, Wojo pisze:
Po wielu bojach i wymianach, w końcu zawsze mam 1/2 skali



a na czym polegały te boje i wymiany.

Ja w przyszłym tygodniu wezmę się chyba za przeczyszczenie układu chłodzącego. Termostat mam nowy, płyn też raczej w dobrym stanie, choć gdy wymieniałem termostat, plyn ktróry wypłynąl z układu był brudny (czy to olej - wątpie zwłaszcza że mi go nie ubywa).

Jeśli chodzi o przeczyszczenie układu to jak to zrobić? . Słyszałem o jakiś środkach odkamieniających.

pzdr.
Czester
  
 
Cytat:
2006-06-25 20:54:00, czester pisze:
a na czym polegały te boje i wymiany. Ja w przyszłym tygodniu wezmę się chyba za przeczyszczenie układu chłodzącego. Termostat mam nowy, płyn też raczej w dobrym stanie, choć gdy wymieniałem termostat, plyn ktróry wypłynąl z układu był brudny (czy to olej - wątpie zwłaszcza że mi go nie ubywa). Jeśli chodzi o przeczyszczenie układu to jak to zrobić? . Słyszałem o jakiś środkach odkamieniających. pzdr. Czester



Co do przeczyszczenia układu jakimis srodkami to od razu na mysl przychodza mi dodatki do oleju. Czasami te cuda czyszcza az za dobrze (czyt. likwiduja szczelnosc silnika)
  
 
Broń Cię nie czyść układu okamieniaczami jak nie chcesz mieć konewki z chłodnicy i całej reszty!

To, że płyn jest brunatny, to nie wiedzieć czemu (przynajmniej ja nie wiem) ale w Fordach norma. Tak w tym, jak i w poprzednim moim, jak i u znajomych taki był. Przepłukać wodą ze 2-3 razy przed zalaniem nowym płynem i tyle.

Wymiany polegały na: czujnik temperatury, termostat, termowyłącznik wentylatora.... i cały czas dusza, dokąd nie wymieniłem chłodnicy na funkiel nówkę. Od tej chwili jest mniamniusio Gdzies była przytkana.
  
 
Witam,

zanim zdecyduje się na ew. wymianę chłodnicy, chciałbym się dowiedzieć, czy to normale, aby co 5 -10 min włączał się wentylator. Zwłaszcza, że wskazówka po jego wyłączeniu zatrzymuje się między R a M, czyli w połowie skali.

Dodatkowo odcinek ten, wskazówka pokonuje w szybkim tempie. Zauważyłem również, że jak wrócę do domu po dłuższej trasie (codziennie pokonuje ok 50km) i wyruszę w miasto wieczorkiem, to pomimo, że nie ma korków i ulice są dość przejezdne, wentylator potrafi się załączyć.

pzdr.
Czester


[ wiadomość edytowana przez: czester dnia 2006-06-27 13:56:33 ]
  
 
U mnie zatrzymuje się na literce A. Moze wymień płyn?
  
 
A skąd wiadomo jak jest wyskalowany wskaźnik i czy np wskazówka nie jest obrócona? Możliwe, że jest zepsuty wskaźnik lub czujnik do niego... Ja jak odpalam po nocy, wskazówka zasuwa do połowy, a po 15minutach jest max. Wcześniej przy innym czujniku było zawsze poza czerwonym polem...a wentylator nie załączał się jeszcze...
  
 
czujnik od wskaźnika jest nowy, wentylator załącza się zawsze w tym samym miejscu, czyli między A a L. Płyn jest nowy, wymieniałem go w zimę, dodatkowo, gdy robiłem termostat, wlałem ok 1l nowego płynu.

pzdr.

Czester
  
 
Czyli załącza się prawidłowo. A jeśli w te upały włącza Ci się co 10-15 min to raczej normalny objaw. Ja jeżdzę na klimie teraz więc wskazówka stoi cały czas między N i O.
  
 
Cytat:
2006-06-27 13:56:11, czester pisze:
czujnik od wskaźnika jest nowy, wentylator załącza się zawsze w tym samym miejscu, czyli między A a L. Płyn jest nowy, wymieniałem go w zimę, dodatkowo, gdy robiłem termostat, wlałem ok 1l nowego płynu. pzdr. Czester

to masz cały nowy płyn, czy wlałeś nowego tylko litr?