Essi mi sie grzeje ! Pomocy !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ! Od pewnego czasu mam klopoty z temperatura w aucie, podczas dluzszej przejazdzki jest w miare oki , ale kiedy tylko postoje w jakims korku zaczyna wzrastac do czerwonego pola co to moze byc ? Nadmieniam ,ze termostat juz wymienilem , plyn chlodzacy jest , czy moze to byc pompa wody ? Aha i nie mam ogrzewania w srodku Z gory dziekuje za jakies rady i pozdrawiam!!
  
 
jak nie masz ogrzewania w srodku to nagrzewnica
a co do plynu mowisz ze masz a wiesz w jakim stanie?
wiatrak na chlodnicy ci dziala bo moze termo wylacznik masz epsuty?
  
 
Plyn jest w porzadku , dwa dni temu wymienialem razem z termostatem , wentylator zalacza sie w tedy kiedy trzeba , tylko temperatura szybko rosnie , nigdy wczesniej podobnej sytuacji nie mialem , zawsze wskazowka stala idealnie poziomo
  
 
Cytat:
2006-04-21 12:47:18, tom_85 pisze:
nigdy wczesniej podobnej sytuacji nie mialem , zawsze wskazowka stala idealnie poziomo



znaczy kiedy?
  
 
powiedzmy ,ze jakies 3 tygodnie temu ! wiec myslalem ze to termostat sie zacial i woda nie krazy w calym obiegu! ale po wymianie jest dalej to samo ! moze to pompa wody ?
  
 
skoro Ci się wiatrak włącza to nic poważnego poprostu po wymienie termostatu wkońcu zaczeło ci dobrze wskazywaćtemperature płynu :]
  
 
a co sie dzieje ze wskazowka w momencie jak ci sie wlaczy wiatrak ?
w moim wiatrak sie zalacza jakies pol cm przed czerwonym polem, pochdozi jakies 2 minuty i wskaozwka w oczach spada prawie do polowy skali.
Jesli u Ciebie po wiatraku temp wyraznie nie opada to moze masz nie drozny uklad ?
  
 
Proste jak ...(nie powiem co bo dostane bana ) Wyczysc chlodnice ,tyle lat przyjmowala owady,ze jest juz poprostu zalepiona i kiedy jedziesz w trasie to jakos to jest a w miescie lipa,bo pedu duzego nie ma i powietrze nie przechodzi przez nia.
  
 
powiem tak .....
zauwazyłem pewne podobieństwa tzn tez przed awaria wskaząlka była pionowo a po wymianie płynu + termostat jest tak jak w........ poscie tu omawianym czyżby było kilka rodzajów termostatów ??
  
 
panowie dziekuje za wszelkie porady ! a moze to poprostu wlacznik wentylatora nie dziala ? jutro musze wszystko jeszcze raz sprawdzic pozdrawiam ! dzieki !
  
 
Nowy termostat też moze być uszkodzony, to delikatne urządzenie. Jak niegrzeje w środku to moze byc i zakamieniona nagrzewnica, kiedyś w poldolocie zrobiłem płukanie wodą i jak ręką odjoł, grzanie git.
  
 
gdzie jest ten włącznik wiatraka?
tom_81 co to było?
  
 
Cytat:
2006-04-21 14:56:17, mszuman pisze:
w moim wiatrak sie zalacza jakies pol cm przed czerwonym polem, pochdozi jakies 2 minuty i wskaozwka w oczach spada prawie do polowy skali.



ja mam dokładnie tak samo, w trakcie jazdy po trasie jest w połowie skali, po mieście tak 3/4 esi ma LPG

zastanawiam się, czy jest to O.K.?
  
 
U mnie dokladnie ta sama sytuacja, troche postoi w korku i wskazowka wali prawie na czerwone pole. Wowczas zalacza sie wetylator i (oprocz tego ze zdychaja mi obroty - pewno przez silniczek krokowy temperatura spada do pionowego polozenia. Za 3min sytuacja sie powtarza. Dodam ze myslalem ze ma to cos wspolnego z wieksza temp spalania gazu, ale jak na bezyne przelacze to grzeje sie tak samo. Myslalem ze musze wymienic termostat, ale skoro kolega wymienil i mu dalej tak sie dzieje to teraz niebardzo wiem co z tym robic...
  
 
wyczyscic chlodnice...
  
 
witam jeżeli cię tak bardzo martwi nagrzewanie sie silnika a wszystko wskazuje ze jest to zachowanie normalne , poprostu załóz dodatkowy włacznik wentylatora na przypadki stania w korku nic sie nie stanie jak sam sobie zalączysz wentylator stojac w kilometrowym ogonku źle to nie wpłynie na silnik natomiast jak poprawia samopoczcie
  
 
Na mój gust to wszystko jest ok skoro wentylator sie załancza w pore i woda (płyn) sie nie ulewa to jest normalna reakcja na spalanie!
  
 
Witam! Mam podobny problem w mkVII 1.6 16V ostatnio wymieniłem czujnik włączający wentylator „bo umarł” (w moim był pomarańczowy na górnym wężu z chłodnicy) wymieniłem go na oryginalny. Wymieniłem też płyn w chłodnicy przy okazji miało być kolorowo, ale wydaje mi się że nie jest, owszem wentylator zaczął działać ale silnik strasznie się grzeje temperatura dochodzi do czerwonego pola wtedy załączy się wentylator, trochę spadnie i powtórka z rozrywki, nawet przy normalnej jeździe. Tak być nie powinno do tej pory wszystko było OK temp. była stabilna mniej więcej w środku skali. Czy ktoś może mi to wytłumaczyć ew. dać jakieś wskazówki co jeszcze sprawdzić? Chyba ze to normalne w lato
  
 
Wystepuje 2 rodzaje termostatow 88 st. i 92 st
wiadomo jak sie zalozy 88 to wczesniej sie bedzie otwieral i i wskazowka nie bedzie za bardzo smigala pod czerwone pole a 92 to wiadomo pozniej sie otwiera wiec i temp. jest wyzsza ale za to w zime 92 st. jest dobry
  
 
Czyli to normalny obiaw na tym termostacie w lato? bo akurat termostat mi dziala i nie wymieniałem, nie wiem który jest założony bo nie sprawdzałem. Zastanawiam się czy może to przez czujnik temperatury ale ten który jest od góry na termostacie i daje dane do komputera? dodam że to jest rok 95r. bez klimy