Napowietrzanie spalin

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam forda 1.4i 1991r a pytanie dotyczy napowietrzania spalin a przynajmniej tak mi sie wydaje ze to jest właśnie to.Chodzi mi o cały system rurek który biegnie z okolic blisko świec nastepnie do jakiegoś grzybka i tam się rurki rozdzielaja; jedna idzie do czarnej skrzynki (grubsza) a druga rurka (zdecydowanie cieńsza) idzie da jakiegoś urządzenia który znajduje sie obok modułu zapłonowego (edis 4) Nie wiem czy tak powinno być ale u mnie to urządzenie zassysa to powietrze poprzez tą rurke coś z nim robi i nastepną rurką gdzieś je dmucha (również cienką) Po odłączeniu wtyczki która jest przy tym urzadzeniu wszytko ustaje i jest cisza nic nie dmucha.Pytanie moze jest dziwne ale czy ten caly układ może powodować ze podczas jazdy auto zacznie szarpać i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły.Dzis postanowiłem odłaczyć wtyczke i pojezdzic z wyłaczonym układem i zobaczę czy dzis bedzie szarpał.Kolejne pytanie to czy jazda z wyłączonym układem nie powoduje czegoś złego dla silnika i czy układ ten powinien działać tylko wówczas gdy silnik jest zimny bo u mnie działa cały czas?Z góry dziękuję za odpowiedzi.Przeszukałem archiwum ale nie na wszytkie pytania znalazłem odpowiedzi.
  
 
pewnie chodzi ci o erg czy egr, wpisz w wyszukiwarce--zawór recyrkulacji spalin
  
 
Witam,

nie masz się czego obawiać, ale środowisko już może. Ta magiczna czarna skrzynka, o której piszesz ma coś wspólnego z ekologią

pzdr.
Czester

P.S. Wątków o tym było pare
  
 
no tak o środowisko się nie obawiam niedaleko mnie jest koskownia ona tak smrodzi że troche spalin to pryszcz na dupie ale czy ten cały układ może mieć wpływ na szarpanie i czy powinien chodzić cały czas?
  
 
jak chodzi cały czas to lipa bo prawdopodobnie masz zjechany czujnik temperatury komputera, dadawaj gazu i słuchaj czy przestaje chodzić.
Może mieć na to wpływ. Będzie więcej palił i jak zawór jest cały czas otwarty to moc mniejsza
  
 
A jeżeli odepne wtyczke to czy problem mi sie rozwiązuje?
  
 
EGR to układ w którym spaliny kierowane są do kolektora dolotowego celem dopalenia resztek paliwa. A w escorcie połączenia tych rureczek z dolotem nie ma więc to nie jest egr tylko jakieś napowiereznie spalin - WEDŁUG MNIE, tak na zdrowy rozum. Ale czytając dziesiątki wątków na ten temat nikt w 100% nie mógł powiedzieć do czego ten stuff służy.

U mnie to barachło pracuje tylko parenaście sekund i potem cichnie. Zdaje się brat liked wywalił te rurki w cholere i jakoś jeździ. Trzebaby jego popytać.
  
 
no właśnie jeżeli odepne wtyczke to wszytko cichnie tylko czy to zalatwia caly problem bo z tego co ludzie opisują na forum to calkowicie wywalaja ten system rurek a skoro odpiecie wtyczki zalatwiolby problem to po co to wywalac skoro i tak juz przestaloby dzialac.
  
 
Cytat:
2006-06-28 11:50:25, Janek-S pisze:
Ale czytając dziesiątki wątków na ten temat nikt w 100% nie mógł powiedzieć do czego ten stuff służy. U mnie to barachło pracuje tylko parenaście sekund i potem cichnie. Zdaje się brat liked wywalił te rurki w cholere i jakoś jeździ. Trzebaby jego popytać.



Mała złośliwość chyba nie czytałeś dokładnie bo było to już wyjaśnione (pewnie przeze mnie też). Nie podam linka bo też bym musiał szukać.
Powtórzę się - układ (pulse air) (nie mylić z puszką przy prawym reflektorze, która jest pochłaniaczem par paliwa, a wygląda bardzo dla niektórych podobnie) dostarcza powietra do wyotu spalin przed katalizator. Przy jeszcze zimnym silniku i katalizatorze przyspiesza to jego rozgrzanie by wcześniej zaczął pełnić swoją rolę (proszę o poprawę jakbym coś nietechnicznie opisał )

Odłączyć wtyczkę można... pewnie dłużej się kat będzie nagrzewał.

Zaleta zauważona zimą - przy odłączonej wtyczce na zimnym silniku (zanim się płyn i parownik nie rozgrzeją) jadąc już na LPG nie ma problemów z wydolnością parownika przy jeździe na luzie (np przed światłami) bo nie tracone jest podciśnienie na układ pulsacji powietrza. Wiem wiem powinno się przełączać na LPG po rozgrzaniu silnika hehehe

Pozdrówka



[ wiadomość edytowana przez: chasmo dnia 2006-06-28 12:06:40 ]
  
 
Cytat:
2006-06-28 11:56:06, Jaro78 pisze:
no właśnie jeżeli odepne wtyczke to wszytko cichnie tylko czy to zalatwia caly problem bo z tego co ludzie opisują na forum to calkowicie wywalaja ten system rurek a skoro odpiecie wtyczki zalatwiolby problem to po co to wywalac skoro i tak juz przestaloby dzialac.



Chodzi o jakże cenne kilogramy niepotrzebnego żelastwa . Bez urazy. Peace.

Swoją drogą mój wuja miał esinkę 1,4 chyba rok starszy co mój 1,4 i tych rurek nie miał już fabrycznie. U szragra 1,4 mk IV gaźnik tych rurek też nie ma. Wnioskuję, że to był jekiś układ doczyszczania spalin i na pracę silnika nie ma wpływu. Może chodziło o to żeby do katalizatora nie docierało niespalone paliwo i nie niszczyło go. Ale kto w 16 letnim samochodzie ma sprawny katalizartor?
  
 
A co do wątków w archiwum to sie nie zgodze bo jest jeden całkowicie wyjaśniony, porponuje zajrzyć do FAQ, może tam go znajdziesz. Można wywalić albo zaślepić ten zawór. Jeżeli jednak czujnik temperatury będzie zły to bedzie podawał do kompa złe parametry a co za tym idzie większa dawka paliwa. To tak jakbyś na ssaniu cały czas jeździł.
  
 
No dobra a tak jednoznacznie to czy może to mieć wpływ na szarpanie silnikiem (pod warunkiem ze mam to popsute)?
  
 
czujnik temperatury raczej mam dobry poniewaz rok temu byl wymieniany auto nie schodzilo mi z obrotow i na kompie wykazalo wlasnie ten czujnik teraz z obrotow schodzi szybko i spalanie sie unormowalo 9L oszczednej jazdy w miescie
  
 
Cytat:
2006-06-28 12:10:05, Janek-S pisze:
Chodzi o jakże cenne kilogramy niepotrzebnego żelastwa . Bez urazy. Peace. Swoją drogą mój wuja miał esinkę 1,4 chyba rok starszy co mój 1,4 i tych rurek nie miał już fabrycznie. U szragra 1,4 mk IV gaźnik tych rurek też nie ma. Wnioskuję, że to był jekiś układ doczyszczania spalin i na pracę silnika nie ma wpływu. Może chodziło o to żeby do katalizatora nie docierało niespalone paliwo

Ten zawór jest poto żeby dopalał tlenki azotu czy jakoś tak.Działa na zimnym silniki kiedy spaliny nie są dokładnie dopalane, Zawór sie otwiera i spaliny wracają z powrotem i dopalają sie. Gdy zawór cały czas jest otwarty to silnik jest osłabiony bo zamiast tlenu ma spaliny. Czujnik temperatury wie kiedy silnik jest zimny i podaje sygnał do kompa który otwiera ten zawór. Gdyczujnik jest zrypany to podaje cały czas do kompa że silnik jest zimny i cały czas zawór jest otwarty. Zawór jest otwierany tym brzęczykiem który podciśnieniem otwiera zawór. Swoją drogą w 14 letnim aucie pewnie ten zawór jest już zużyty i można go zaślepić przez co spaliny nie będą wracać i w 80%przypadków odczujemy nieznaczny wzrost mocy w silniku
  
 
Cytat:
2006-06-28 12:20:48, Jaro78 pisze:
czujnik temperatury raczej mam dobry poniewaz rok temu byl wymieniany auto nie schodzilo mi z obrotow i na kompie wykazalo wlasnie ten czujnik teraz z obrotow schodzi szybko i spalanie sie unormowalo 9L oszczednej jazdy w miescie

ten czujnik można zmierzyć miernikiem. Co do szarpania to może mieć wpływ ale nie musi. Możesz zablokować ten zawór, minus jest taki że spaliny na zimnym nie będą sie dopalać.
  
 
co ty piszesz nic sie niewraca tylko zasysa dodatkowe powietrze do ukladu wydechowego przez co katalizator "ma łatwiej " usunac nadmiar zanieczysczeń czysta ekologia na pracę silnika niema to zadnego wpływu


[ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2006-06-28 12:30:12 ]
  
 
no na dzień dzisiejszy odłącze ta wtyczke i zobacze co sie bedzie dzialo za niedlugo musze jechac do pracy to oblikam.Jezeli dalej bedzie szarpał to przyczyny bede musial szukac gdzie indziej.
  
 
Kleszczak, wytłumacz mi proszę, gdzie te spaliny wracają i którędy.
  
 
EGR( układ recyrkulacji spalin) a układ napowietrzania ( Pulsacji) to dwa niezależne układy.Wyjaśniałem to już kiedyś dokładnie na forum opisując szczegółowo zasadę działania jednego i drugiego.
To co jest w escorcie 1,4 to napowietrzanie...a słychać go na poczatku po uruchomieniu silnika dlatego ze sonda lambda zanim zacznie pracować musi osiągnąć odpowiednią temperaturę ( min 300 stopni) i w tym czasie zanim ją osiągnie jej sygnały nie są brane pod uwagę przez EECIV...natomiast w tym czasie działa układ pulsacji którego zadaniem jest dostarczenie czystego powietrza do spalin w celu poprawy ich czystości.W momencie jednak jak sonda lambda włącza się do pracy układ zostaje odłączony.Trwa to mniej więcej od 30 sek - 60 sek od uruchomienia silnika ...w zależnosci w jakim stanie jest grzałka sondy powodujaca osiągnięcie przez nią właściwej temperatury.Jak ktoś ma ochotę natomiast dowiedzieć się szczegółów na temat działania układu EGR ( recyrkulacji spalin) to proszę poszukać ...kiedyś opisywałem to też dość dokładnie.
Zarówno jeden jak i drugi układ jest prosty jak konstrukcja cepa a jego działanie jest przejrzyste i logiczne...dlatego też dziwi mnie to ze do tej pory niektórzy mylą te dwa układy między soba.


[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2006-06-28 14:08:31 ]
  
 
he...faktycznie mi sie pomyliły oba układy.Cały czas myślałem o EGR.
Pozdrawiam.