Czujnik przepustnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
styki 1-3 opór zmienia sie płynnie przy ruchu potencjometru od 6,10 kOm do 1,34 kOm
styki 2-3 zmienia się od 1,55 kOm do 6,18 k Om
styki 1-3 - stały opór 4,84 kOm
  
 
No to by wynikalo, ze wszystko jest oki. Bo chyba o to Ci chodzi, gdyz pytania nie zadales
  
 
nie zadałem ...bo komp mi padł i nie dokonczyłem...ale tak własnie o to chciałem zapytać
i pytanie nr2
wymontowałem silnik krokowy (cy jak to się w 1,3 nazywa) - JAK go sprawdzić i ewentualnie wyczyścic czy naprawić?
  
 
Co do silnika krokowego - wyszukiwarka, juz wszystko bylo powiedziane na ten temat
  
 
Cytat:
2005-09-27 19:20:19, Hetmann pisze:
styki 1-3 opór zmienia sie płynnie przy ruchu potencjometru od 6,10 kOm do 1,34 kOm styki 2-3 zmienia się od 1,55 kOm do 6,18 k Om styki 1-3 - stały opór 4,84 kOm


Troche nie tak. Coś jest źle. Albo potencjometr do bani, albo pomiar źle wykonany, albo miernik do kitu.

Skoro pomiedzy 1-3 masz stały opór 4.84 kohm to pomiedzy pozostałymi stykami nie ma prawa być więcej(niezależnie od kombinacji).
  
 
chyba cos pokrecone
Cytat:
styki 1-3 - stały opór 4,84 kOm


a za chwile
Cytat:
styki 1-3 opór zmienia sie płynnie przy ruchu potencjometru od 6,10 kOm do 1,34 kOm



czyli miedzy stykami 1-3 sa 2 rózne odczyty??


[ wiadomość edytowana przez: fryszard dnia 2005-09-28 07:58:09 ]
  
 
Witam - przede wszystkim napisz jakim miernikiem to mierzyłeś - miernik cyfrowy wskaże że jest wszystko dobrze chociaż czujnik może być padnięty - takie rzeczy mierzy się tylko miernikiem analogowym.
U mnie też tak było - dopóki mierzyłem cyfrowym wszystko grało, po zmianie na analogowy dopiero wyszły jaja.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-09-28 07:38:54, Slawko pisze:
Troche nie tak. Coś jest źle. Albo potencjometr do bani, albo pomiar źle wykonany, albo miernik do kitu. Skoro pomiedzy 1-3 masz stały opór 4.84 kohm to pomiedzy pozostałymi stykami nie ma prawa być więcej(niezależnie od kombinacji).



Chyba ze ma tą wersję potencjometru z dodatkowym rezystorem w obwodzie suwaka.Z takimi też się spotkałem
  
 
zakradł sie błąd
było tak 1-2 wyniki :1,34 - 6,10 kOm
2-3 :1,55 - 6,18 kOm
1-3 :4,84 kOm
miernik cyfrowy - ale bardzo dobry (drogi)
  
 
wtyczka
  
 
a poza tym nie zgodze się ze zdaniem że tylko miernik analogowy.
jeżeli czujnik jest padnięty to obojętnie jaki będzie miernik - nie wskarze zmian rezystancji gdzy ona sie nie zmienia!!!
  
 
Cytat:
2005-09-28 16:31:47, Hetmann pisze:
a poza tym nie zgodze się ze zdaniem że tylko miernik analogowy. jeżeli czujnik jest padnięty to obojętnie jaki będzie miernik - nie wskarze zmian rezystancji gdzy ona sie nie zmienia!!!

Przykro mi bardzo, ale jesteś w wielkim błedzie. zmierzysz tylko opór statyczny dokładnie, Dynamicznego oraz "stanów nieustalonych" nie.




[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2005-09-28 19:33:51 ]
  
 
Gentlemans, pogadajmy o konkretach, bo to co tu piszecie to jest dopiero wielki satn nieustalony!!
Sam borykam się z nw problemem i bardzo interesuje mnie jak rozwiazać, a raczej jak ocenić stan tegoż czujnika i do czego porównać. Instrukcja nie mówi nic! A zatem....
No i cóż ten czujnik może sknocić w pracy silnika?
  
 
Cytat:
2005-09-28 20:15:17, DL778 pisze:
Gentlemans, pogadajmy o konkretach, bo to co tu piszecie to jest dopiero wielki satn nieustalony!! Sam borykam się z nw problemem i bardzo interesuje mnie jak rozwiazać, a raczej jak ocenić stan tegoż czujnika i do czego porównać. Instrukcja nie mówi nic! A zatem.... No i cóż ten czujnik może sknocić w pracy silnika?



WKŁ podaje i to nawet bardzo szczegółowo jak sprawdzić w/w potencjometr.jezeli chodzi o to co on moze sknocić w pracy silnika to moze podam przykład z życia wziety.wracajac po dłuzszej trasie ..wrzucajac na luz obroty pozostały mi na poziomie 3000 i nie spadały w zaden sposób.W obszarze kodów miekkich został zapisany kod 123 ( czujnik połozenia przepustnicy lub jego obwód).Oznacza to poprostu ze potencjometr przerywał mi wielokrotnie podczas jazdy a te przerwy zostały zarejestrowane w pamieci.Dlatego też aby ładnie wychwycić przerwy mierząc oporność miedzy slizgaczem a ścieżką oporową wygodniej jest moim zdaniem używać omomierza wychyłowego ( lepiej widać).
Czujnik położenia przepustnicy

Czujnik ten, umieszczony na osi przepustnicy, przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał napięcia proporcjonalny do kąta uchylenia przepustnicy.

Informacja o położeniu przepustnicy jest niezbędna do określenia:

- prędkości obrotowej biegu jałowego;

- kąta wyprzedzenia zapłonu;

- ilości wtryskiwanego paliwa;

- wstrzymania wtryskiwania paliwa podczas hamowania silnikiem


[ wiadomość edytowana przez: Henryk dnia 2005-09-28 22:11:55 ]
  
 
Cytat:
było tak 1-2 wyniki :1,34 - 6,10 kOm
2-3 :1,55 - 6,18 kOm
1-3 :4,84 kOm
miernik cyfrowy - ale bardzo dobry (drogi)



Panowie pomocy bo u mnie jest zupełnie inaczej:
1-2 : 4,44 kOm stała bez zmian
2-3 : 1,55 - 6, z groszami........odczyt podabny jak Hetmanna
1-3 : 5,74 - 1,3 z groszami.

Co to oznacza...czujnik jest walnięty czy jak...oczywiście temat dotyczy fiesty 1.1 na jednopunkcie.....proszę o pomoc
  
 
Może pomocne będzie jak oznacze kolory kabelków
1- zielony
2- zółty
3- czerwony
  
 
Cytat:
1-2 : 4,44 kOm stała bez zmian
2-3 : 1,55 - 6, z groszami........odczyt podabny jak Hetmanna
1-3 : 5,74 - 1,3 z groszami.

czy ktoś może mi pomóc

ps. 1 to na wtyczce oznaczenie 46
2 to 26
3 to 47
  
 
Tja
  
 
Witam. Może odnowie ten wątek. Znowu mam kłopoty z wolnymi obrotami wieszają się po wciśnięciu sprzęgła i spadają dopierow momencie gdzy całkowicie się zatrzymam. Poprzednio też miałem ten problem ale pomogło przeczyszczenie krokowca. Niestety objawy się pojawiły ponownie i przeczyszczenie krokowca już nic nie dało. Dodatkowo zauważyłem że jak wyjeżdżam z garażu i zostawie samochód z włączonym silnikiem, zebny zamknąć drzwi to obroty zaczynają falować. Czasami falowanie jest tak duże, że silnik gaśnie. Jakieś dwa tygodnie temu miałem też inną sytuacje. Dojeżdżam do skrzyżowanania i obroty mi spadają na 400-500 obr/min Z tego co mi się udało wyczytać to może być to wina czujnika położenia przepustnicy. Z tego co zauważyłem to był on już wymieniany przez poprzedniego właściciela bo mi wypadł z pudełka filtru powietrza jaki dostałem do samochodu. Wygląda on podobnie do tych co są tutaj
Pytanko mam czy ma ktoś coś takiego podobnego i w jakiej cenie? Taniej niż w podanej aukcji? Wolał bym mieć pewność czy to to zanim wywale tyle kasy a sam na mechanice nic się nie znam Czy ktoś mi może coś doradzić z Góry dzięki
  
 
Witam. Wiem ze wszyscy piszao czujniku położenia przeustnicy ale ja takie objawy jak kolega w watku miałe jak nie podłączyłem przepływomierza powietrza ( ten przy filtrze powietrza ). Juz miałek krokowca na poczatek przeczyscic bo dawno nie czysciłem i zauwazyłem ze przy ostatnim remoncie nie podpiołem tego przepływomierza. Podpiąłem i wszystko gra. Pozdrawiam.