Czy to wina regulacji zaworów?, a może rozrząd ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich !
Mam problem ze swoim Escorcikiem (1,3- 1993r)a konkretnie z zaworami -strasznie dzwonią i juz nie chodzi mi o stuki na biegu jałowym ale podczas jazdy .Najgorzej jest po góre albo z obciążeniem dzwonią jak oszalałe , po odjęciu gazu dzwonienie ustaje .
I jeszcze jedna dziwna sytuacja :zdarza się ze to dzwonienie potrafi ustapić ot tak i ot tak dzwoni ponownie ( czyżby zużyty łańcuszek rozrządu } najgorzej jest gdy silnik jest gorący
Jeżeli macie jakieś opinie na ten temat i możecie coś doradzić to z góry dzieki

Kurcze umieściłem mój problem troche w złym miejscu (raczej to nie problem car- audio) prosze o wyrozumiałość dopiero zaczynam

[ wiadomość edytowana przez: szdar77 dnia 2006-06-26 14:58:43 ]
  
 
Coś mi dział nie pasuje....
  
 
możesz mieć rzeczywiści już kiepski rozrząd ale tego się nie dowiesz puki nie ustawisz zaworów. Miałem te same ojawy co i ty ale mechanik pogrzebał przy zaworach i jest ok
  
 
Zdaje się że w escortach (oprócz RS-a i cossiego) jest pasek rozrządu nie łańcuszek...
  
 
Cytat:
2006-06-27 21:47:09, kubusiek77 pisze:
Zdaje się że w escortach (oprócz RS-a i cossiego) jest pasek rozrządu nie łańcuszek...



2,0 i 1,3 mają łańcuch
  
 
Cytat:
2006-06-27 21:47:09, kubusiek77 pisze:
Zdaje się że w escortach (oprócz RS-a i cossiego) jest pasek rozrządu nie łańcuszek...



pierwsze primo: cossi ma pasek

drugie primo: tak jak Snale napisał, rs i 1,3 mają łańcuszek /również 1,1/
  
 
Jeżeli regulacja nie da efektu poprawy znakiem tego gniazda zaworów sa już prawie kwadratowe i trzeba przeszlifować (niestety). A dlatego czasami przestają dzwonić ot tak bo podczas pracy zawory obracają się odrobine (to efekt działania spreżyn) i jak trafią na dobrany ślad to lepiej uszczelniają i przestają dzwonić. Miałem takie buty jeszcze za czasów małego fiata po regeneracji jak złotko chodził. Przy okazji zmień uszczelniacze swożnia zaworów i dobrze by było oczyścić kanały którymi idzie olej do smarowania.