| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() jacula Escort 1.8 TD W-w | 2006-07-07 21:07:01 mnie fachowcy kazali po zgasnieciu odczekac az kliknie przekaznik i tak robie i wzimie pomoglo lepiej palil ja tez czekam okolo 3-4sek az zgasnie tez slyszalem ze jak aku slabszy to swieca dluzej sie rozgrzewa ale to zaslyszane moze szpece sie wypowiedza |
escort1994 escort Będzin | 2006-07-07 23:30:02 Kontrolką sie niesugeroj Umnie gaśnie po 2 moze 3 sekundach a jak z rana wsiadam to podgrzewam go około 5 do 6 s i wszystko śmiga w zime nieraz warto podgrzać go z dwa razy aż kliknie przekaźnik A jeśli chodzi o to czy im sie coś może stać to niby słyszałem tam jakieś plotku typu przegrzania ale osobiście w to niewierze i robie tak jak wcześniej napisałem Pozdro |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2006-07-08 05:43:48
Oczywiście szybciej się zużyją - nie ma nic za darmo. Jedyne co można zrobić w przypadku konieczności kilkakrotnego ich podgrzewania, to zrobić wszystko, aby efekt końcowy, czyli odpalenie, był bardziej prawdopodobny. I tutaj fachowcy zalecają, aby nie postępować: - 1 grzanie do pyknięcia przekaźnika, - od razu 2 grzanie do pyknięcia przekaźnika, - ewentualnie 3 grzanie do pyknięcia przekaźnika, - zapłon, a raczej postępować: - 1 grzanie do pyknięcia przekaźnika, - zapłon na 1-2 obroty wałem (nieco zamiesza to olejem, co szczególnie istotne w duży mróz, kiedy jest gęsty), - 2 grzanie do pyknięcia przekaźnika, - próba zapłonu definitywnego (dłuższe kręcenie). |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-07-08 06:44:30 temat wielokrotnie poruszany w zimie. W golfie czy roverze jest nowszej technologii silnik więc ztąd szybciej.
Gdy silnik zimny nawet w lecie to warto: 1. podgrzać świece, 2. zgaśnie lampka kontrolna 3. przekręcić wałem 2-4 razy 4. cofnąć i ponownie zagrzać świece 5. czekać do pyknięcia przekaźnika 6. kręcić do zapalenia (powinien zapalić po przekręceniu wałem 2-3 razy) Ps. jeżeli kręcisz silnikiem przed pyknięciem przekaźnika to możesz w zimne dni rozładować aku bo jest duży pobór prądu na świece(mimo że żarówka nie świeci) Pozatym jeszcze po zapaleniu silnika świece ponownie podgrzewają rope(co słychać drugim pyknięciem przekaźnika ok.5s. po zapaleniu auta),w zimie można to też zauważyć jak obroty silnika sie zwiększają o ok.50 W lecie to może nie być odczuwane bo zależne jest to od temperatury silnika i czujnik temperatury podaje sygnał do kompa czy grzać ponownie czy nie. |
Horhe Sympatyk FEFK ![]() Citroen Xsara Picasso front wschodni | 2006-07-08 10:36:10
nie moge...............................1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [ wiadomość edytowana przez: Horhe dnia 2006-07-08 10:44:37 ] |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2006-07-09 10:46:27
uuuuuuu no no no ciekawe ciekawe |
Smoku Passat B3 / DU Nubir ... Wrocław | 2006-07-09 10:56:25
Porpaw mnie jeśli się mylę, ale w zimie widziałem również te wspaniałe Gofry i Passaty ciągane na lawetach czy rzężące pod oknem do zarżnięcia akumulatora |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-07-09 11:30:37
2 cykniecie oznacza odciecie dopływu prądu do świec (koniec grzania) . Ja sobie zrobilem cos takiego, że przeciagnalem osobno przewod od swiecy do licznika i zamontowalem kontrolke w miejsce gdzie wersje benzynowe mają kontrolke od ssania Teraz jak odpalam samochód mam 2 kontrolki pierwsza gasnie po 5s a ja odpalam gdy zgasnie 2 po ok 15s oczywiscie czekam tylko na to gdy auto jest zimne, bo jak jest cieple to odpala bezproblemu bez grzania. 3 cykniecie to ten sam przekaznik podlacz sobie zarowke pod swiece i zobaczysz ze po 15 sekundach od przekrecenia stacyjki swiece wylaczaja sie, w tym momencie odpalasz silnik i okazuje sie ze swiece zalaczaja sie spowrotem na jakies 15-20sekund. Ps. Sprawdzone |
remas MAZDA 6 wrocław | 2006-07-09 12:40:27 Dołączam się do wypowiedzi kolegi SMOKA sam miałem auto "gofra" z tym osławionym silnikiem i jest to wielka przereklamowana "kupa"
Jeżeli chodzi o forda to z własnego doświadczenia wiem że na świecach nie wolno oszczędzac. Warto kupic świece markowe a nie tzw jednosezonówki. Pozatym w silnikach td z tego co mówił mi znajomy mechanik są świece szybkonagrzewające się różnią się szybkością osiągania temperatury pracy i są inne niż w silniku bez turbo. Jak pisano wcześniej świece pracują jeszcze jakiś czas gdy silnik pracuje. Problemy z odpaleniem może też spowodowac ceramiczny podgrzewacz paliwa nagrzewa się on do 130 stopni i pracuje do osiągnięcia przez silnik normalnej temperatury pracy tj. 90 stopni. tak że można sprawdzic też podgrzewacz. |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-07-09 12:42:40
Niestety nie wszystkie D maja ten podgrzewacz |