| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Aachener DEADSOUL Opel Omega MV6 Aachen/Wrocław | 2006-06-11 15:45:17 Witam,
zrobiło się ciepło i oczywiście przestała działać klimatyzacja. Przestudiowałem wszystkie wątki z archiwum, ale nadal nie wiem za co się zabrać, a do serwisu nie mogę jechać bo przebywam za granicą i ich stawki mnie odstraszają tym bardziej, że się ostatnio nieźle spłukałem. Sytuacja wygląda tak: - czynnik jest, ale nie wiem czy jego ciśnienie jest wystarczające, ponieważ sprawdzałem tylko ręcznie, ponieważ naturalnie nie dysponuję odpowiednim sprzętem, - sprężarka się załącza co słychać i widać po obrotach oraz chwilowym zużyciu paliwa, - po włączeniu silnika w nagrzanym (w środku) aucie klima zaczyna dmuchać tak jak powinna czyli na pełną moc, ale niestety powietrze ma temperaturę zewnętrzną i nie jest ani trochę schłodzone, - żaden przewód gumowy, czy też aluminiowy w przedziale silnika nie jest zimny, - komputer podaje prawidłową temperaturę zewnętrzną. Czyli teoretycznie wszystko działa poza tym, że nie chłodzi. Podam jeszcze, bo może mieć to znaczenie, że w grudniu po wymianie pompy wody (co wiązało się napewno z ponownym zalaniem układu chłodzenia) miałem następującą przygodę: Po przejechaniu około 450km (oczywiście w jednym kawałku bez przerw) zaczęły parować szyby i w aucie zaczęło się robić zimno. Jechałem z włączonym ECO więc załączyłem klimę i czekam na jakąś reakcje. Nic się nie dzieje to sprawdzam, czy dmucha ciepłe powietrze na szybę. I tu okazuje się, że nie dmucha nic mimo, że wentylator ustawiony na maxa i słychać jak pracuje na najwyższych obrotach. Włączam ponownie ECO i to samo. Zatrzymałem się na parkingu i zagładam do silnika, a tam przewód alumniowy z tym zgrubieniem idący od przodu silnika po prawej stronie w kierunku tyłu auta jest całkowicie zmrożony z zewnątrz, a stan płynu chłodzącego jest około 2 cm za wysoki. Spuściłem trochę tego płynu przez odkręcenie korka, postałem chwilę i przewód odtajał. Wszystko wróciło do normy. Od tamtego czasu jeździłem zazwyczaj z włączonym ECO bo klimatyzacji nie potrzebowałem włączać. Tylko około raz na tydzień włączałem, żeby nie zagrzybiała. Pierwszy dzień upałów, powrót z pracy włączam klimę i działa. Na następny dzień samochód bierze moja żona i od tej pory NIC nie chłodzi. Sorry, że wyszło długi, ale chciałem dokładnie naświetlić problem. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki, bo dzieciak mi się w aucie gotuje. |
Piterek_VU Omega B MV6 kombi Czę100chowa | 2006-06-12 10:03:54 podejrzewam, ze masz za niskie cisnienie czynnika, jezeli mam racje, to jezdzac ak, mozesz uszkodzic sprezarke klimy, poprostu sie zatrze |
Browarny OmegaA2,0/OmegaB2,5TD Katowice/Mysłowice | 2006-06-12 13:53:04 Nie jestem fachowcem ale po mojemu jeżeli węże są zimne a w środku dmucha ciepłem to ześwirował klimatronic.
Próbowałeś resetować? Przyciski auto i off przytrzymać równoczesnie na kilka sekund. |
mik41 omega tzw.C 2.5 td Leicester UK | 2006-06-13 14:13:49 Witam
korzystając z okazji zapytam do czego służy zaworek na aluminiowej rurce wchodzącej do kabiny?. można tym coś podregulować |
Browarny OmegaA2,0/OmegaB2,5TD Katowice/Mysłowice | 2006-06-13 15:45:59 Taa... można spróbować wyregulować klimę na "zero" ... |
eisvogel Monachium | 2006-06-13 16:43:59 Zwylke tak bywa ze z nadejsciem upalow siada klimatyzacja..Kiedys dopadlo i mnie, i to bardzo podobne objawy jak u otwierajacego temat. Okazalo sie ze w przeciagu miesiaca wcielo mi polowe czynnika chlodzacego, klima dmuchala a przewody byly cieple,podobnie jak nadmuchiwane powietrze .Okazalo sie ze rozszczelnila sie sprezarka.Nie bawiac sie w rozkrecanie tego ustrojstwa kupilem uszczelniacz do klimatyzacji,mechanik wpuscil to w uklad, dobil czynnika i poki co smiga
dla zainteresowanych link:TUTAJ pozdrawiam |
slawekomegacarawan był wspaniały drugie ... Blisko nawet bardzo | 2006-06-14 19:13:27 Zaworki na rurkach zastosowano po to by napełniać układ ewentualnie diagnozowac go po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia.Dlatego są dwa zawory od niskiego ciśnienia na rurce blisko pompy hamulcowej a od strony wysokiego cisnienia z przodu komory silnika.
Co to za ^fachowcy^że nie wiedzą ile ma być czynnika?.W mojej omedze zastosowano czynnik o symbolu R134a, ilość to 950g,pytałem i w dieslu taka sama ilość.Do zaworków zbliżamy się tylko ze sprzętem tzn. zestaw manometrów i butla z czynnikiem. pozdrawiam wszystkich |
abacus Omega25TD Kutno | 2006-06-22 23:59:49 Witam.
Moja klimatyzacja niby działa le jakoś mało wydajnie mi się wydaje Byłem u fachowca od klimatyzacji i on podszedł do mojego zaworka z jakąś butlą i zegarami, ale tylko do tego na "górze" do tego z przodu silnika nie
Zapłaci łem mu 10 za sprawdzenie. Powiedział że nie ma wycieków i wszystko jest OK. A tak na marginesie to kupiłem taki sirodek PLAK do czyszczenia układu wentylacyjnego i musze powiedzieć że żeczywiście niezłe, zamierzam jeszcze kupić taką puszkę którą się otwiera stawia w aucie i włącza klime na obiegu zamkniętym na 15 minut. Jak ktoś to uzywał to dajcie znac bo nie wiem czy to tez stosować, i czy działa. |
irekwielki Opel Omega B Gdańsk | 2006-06-23 08:53:11 Ja kupilem plyn wurtha do klimy ale tam jest napisane ze trzeba go wprowadzic w skrpalcz od dolu i wcisnac przez 30 sekund staracza na 2 samochody koszt 70 zl. A widzialem jak gosc mi to kiedys robil to wciskal tylko do kanalów wylotowych we wnętrzu samochodu przez rurke i na filtr pyłkowy. Pytanie jak to dobrze zrobić? Czy to to samo co przez otowry i skraplacz czy jest jakas różnica, czy moze gościowi sie nie chcialo włąźić na kanał? Poradźce co robić [ wiadomość edytowana przez: irekwielki dnia 2006-06-23 08:56:18 ] |
Hohlick DEADSOUL Opel Omega B Mrągowo | 2006-06-23 09:31:53 A ja mam takie pytanko
Czy po każdorazowym odłączeniu aku warto resetować klimatronik? (auto+off) dzięki za odp. ![]() |
abacus Omega25TD Kutno | 2006-06-26 23:15:51 najpier musze znaleźć ten skraplacz.
Czy ktoś wie gdzie to można znaleźć?? Czy wzrosła Ci wydajność po operacji z tym płynem wurth??? Czy w ogóle jakaś różnica jest?? Mój kolega fakt że w innej marce jak zrobił czuszczenie klimy to dwa razy lepiej mu chłodzi i teraz juz nie musi dmuchawy włączac na 4 tylko na 2. Pozdrawiam |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2006-06-27 13:50:42 Skraplacz jest obok chłodnicy, a parownik obok nagrzewnicy |
irekwielki Opel Omega B Gdańsk | 2006-06-27 18:25:26 wiec tak zrobilem tak ze dostalem sie od spodu do rurki skraplacza, jest od strony kierowcy w okolicach skrzyni biegow. Wsadzilem tam przewod i prysnolem toszke nie 30 sekund jakis 10 sekund. Potem wsadzilem w wylot kanalow wentylacyjnych i tez prysnalem. No moze faktycznie lepiej chlodzi, bo jezeli oczyscimy parownik to bardziej oddaje zimno tak na chlopski rozum. Ale kolega powiedzial mi co mozna zrobic by grzybka powiedziec baj. Przed planowanym wylaczaniem samochodu wylaczamy klime i dajemy na maxa wentylator, wtedy ped powietrza osusza parownik i grzybki nie maja tak latwego zadania |
abacus Omega25TD Kutno | 2006-06-29 18:12:47 Ja pryskałem do kratek wentylacyjnych środek PLAK.
Oczywiście specjalny do czyszczenia kanałów wentylacyjnych zarówno z klimatyzają jak i bez. Ma taką rurkę ok metra i jak się psuka to robi sie pianka. Czy mogę tym czymś wymyć wyczyścić parownik od spodu?? |
irekwielki Opel Omega B Gdańsk | 2006-07-03 14:14:20 Hello wiec mozesz zrobic tak jak ja, czyli przez rurke od skraplacza, bo pewnie o to Ci chodzi, ale wiesz slyszalem ze plack to sie do tapicerki nadaje a nie do klimy ![]() |
abacus Omega25TD Kutno | 2006-07-03 18:36:55 Wiesz ja też tak myślałem dopuki nie wziąłem tego do ręki.
Rzeczywiście jest do przewodów wentylacyjnych i ma w komplecie rurkę ok 1 metra. |
fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2006-07-03 23:07:59 wypadało by tą RURKE włożyć za filtr przeciwpyłkowy , ale najpierw ów filtr należy zdemontować ,potem nawalić tam tej pianki ,i zamontować nowy filtr
a to czy to plak czy srak to nie ważne wszyscy producenci zapodają jeden szit tyle żę jeden kupisz na stacji a drugi w biedronce..... |