MotoNews.pl
  

Kłopoty ze sieną 1.6 LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od dłuższego czasu falował mi silnik. Potem zaczęły się problemy z gaśnięciem, w końcu odmówił mi pracy na benzynie (ogromne problemy z odpaleniem, podczas jazdy, gdy przełączam na beznzynę, samochodem strasznie rzuca - czuć, że nie pracuje na wszystkich cylindrach; gdy ściągnę nogę z pedału gazu na benzynie - gaśnie).
Test na egzaminerze (w ASO) wykazał uszkodzoną sondę lambda. Wymieniłem. Bez zmian. Kolejny test wykazał błędy w centralce wtrysku (eepromy). Po wymianie skończyły się problemy z falowaniem obrotów, ale w dalszym ciągu moja sienka odczuwa alergiczny wstręt do beznzyny (i do odpalania - ponieważ zbliża się zima, odczuwam lęk o akumulator).
Co może być problemem? Czy na pewno chodzi tu o pompę paliwa?
Mówiąc szczerze mam już trochę dosyć kupowania kolejnych częsci, które w końcu chyba już wkrótce przewyższą wartość całego mojego samochodu
Jeśli mogę o coś prosić - to baaaaaaaaaaaaardzo proszę o odpowiedzi merytoryczne - bez uwag typu "zmień samochód"
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: drnox dnia 2006-11-06 15:17:10 ]
  
 
Witam.
jeśli sterownik masz już dobry to pozostaje pompa. wtryskiwacze. paliwo.
ale najpierw zdejmij minusową klemę z akumulatora na pół godziny i odpal ponownie na benzynie.





Cytat:
2006-11-06 15:10:35, drnox pisze:
Od dłuższego czasu falował mi silnik. Potem zaczęły się problemy z gaśnięciem, w końcu odmówił mi pracy na benzynie (ogromne problemy z odpaleniem, podczas jazdy, gdy przełączam na beznzynę podczas jazdy, samochodem strasznie rzuca - czuć, że nie pracuje na wszystkich cylindrach; gdy ściągnę nogę z pedału gazu na benzynie - gaśnie). Test na egzaminerze (w ASO) wykazał uszkodzoną sondę lambda. Wymieniłem. Bez zmian. Kolejny test wykazał błędy w centralce wtrysku (eepromy). Po wymianie skończyły się problemy z falowaniem obrotów, ale w dalszym ciągu moja sienka odczuwa alergiczny wstręt do beznzyny (i do odpalania - ponieważ zbliża się zima, odczuwam lęk o akumulator). Co może być problemem? Czy na pewno chodzi tu o pompę paliwa? Mówiąc szczerze mam już trochę dosyć kupowania kolejnych częsci, które w końcu chyba już wkrótce przewyższą wartość całego mojego samochodu Jeśli mogę o coś prosić - to baaaaaaaaaaaaardzo proszę o odpowiedzi merytoryczne - bez uwag typu "zmień samochód" Pozdrawiam

  
 
ja smigam własnie taka sienka na lpg i z obserwacji wynika ze potrzeba ja czasem przegonic na benie, tym bardziej jesli przelaczasz na gaz przed rozgrzaniem silnika. wynika to prawdopodobnie z tego ze przytykaja sie wtryskiwacze. moja teraz po lecie tez troche szczekala na wolnych obrotach ale dalem jej w palnik na benie i doszla do siebie. obawiam sie jednak ze przy kokretnym zatkaniu wtryskiwaczy nie obejdzie sie bez rozebrania i czyszczenia mechanicznego. preparatow do tego celu na rynku jest sporo wiec nie bedzie problemu.
  
 
miałem podobne problemy w xsarze 1,4 +BRC seq.24, latem zapalała za 5-6 razem
Według aso do wymiany była pompa paliwa (980PLN) ,regulator cisnienia paliwa (240),zapieczone wtryskiwacze 4x400) +robocizna
Wymieniłem tylko pompę (170 z allegro-stara była jednak dobra ) i wymusiłem oczyszczenie regulatora (było go słychać dosyć głośno).
"Lekarstwem" było v-power shella + STP do czyszczenia wtryskiwaczy(układu paliwa chyba także) 700 km tylko na benie i po problemie (sposób polecany kiedyś na forum), nawet przy ostatnich -6 st. pali na dyg.