MotoNews.pl
  

[Mk VII] Problemy z kierownicą. Jest krzywa, trze i drży!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Ah ta kierwonica...

Po pierwsze kierownica przy obracaniu strasznie chrupie. Dziś po razu drugi się tym zająłem. Przypatrzyłem się dokładniej i zauważyłem że ociera jeden ze styków (lewy) klaksonu. Wiecie, jeden z tych dwóch bolców. Widziałem podobne tematy na forum ale chodzi o coś innego. Strasznie się ściera, pod nim na plastiku jest złoty pył od ścierania. Prawy styk chodzi gładko o bezgłośnie, a lewy nagle zaczął właśnie tak chrobotać jakby to był kolec jakiś. Za pierwszym razem poruszałem wszystkim i przestało, ale niemal od razu chrobotanie wróciło. Teraz naoliwiłem ten styk i przestało, to pewnie załatwi sprawę. Ale ciekawi mnie dlaczego tak się dzieje i czemu tak się ściera. mimo że powinien przesuwać się po tym gładko.

Drugie pytanie to krzywa kierownica. Od pewnego czasu zauważyłem że kierownica podczas jazdy na wprost jest lekko skręcona w prawo. Jakby ją ktoś źle założył. Jadę prosto a kierownica jest skręcona minimalnie jakbym skręcał w prawo. Z kolei jak ją wyprostuje to auto skręca leciutko w lewo. Domysłów mam wiele, ale może wy coś o tym wiecie? Jeśłi to wam pomoże to z oponami raczej wszystko ok, mam nowe marki Toyo Proxes więc chyba nie są przyczyną. Czasem zdarza mi się wjechać w dziurę, jak każdemu. Ostatnio wjechałem tak że tylna felga lekko się skrzywiła (tak mało że nie wymagała prostowania) i opona pękła tak parszywie że musiałem kupić nowe obie. Mimo to przypadłość zauważyłem nie od razu po tym, albo stało się to potem albo nie zauważyłem. Niby wszystko ok ale trochę mnie to trapi. Pomocy!

Trzecie jest takie że kierownica mi drga. Nie ma na niej żadnych luzów i pracuje ładnie przy normalnej jeździe, ale jak wjadę na bardzo wyboistą drogę to czasem czuć drgania. Tak jakby szybko ruszała się kilka mm w lewo i w prawo bez zmiany toru jazdy. Znacie coś takiego?

Pozdro.

[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2009-08-28 01:25:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2009-08-28 15:45:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2009-08-28 15:58:04 ]
  
 
Cytat:
2009-08-27 23:42:45, PlesniaK pisze:
Trzecie jest takie że kierownica mi drga. Nie ma na niej żadnych luzów i pracuje ładnie przy normalnej jeździe, ale jak wjadę na bardzo wyboistą drogę to czasem czuć drgania. Tak jakby szybko ruszała się kilka mm w lewo i w prawo bez zmiany toru jazdy. Znacie coś takiego? Pozdro. [ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2009-08-28 01:25:46 ]




Ja tak miałem od starych opon, po zmianie opon ustały. Może być tez fakt źle wyważonych. Na forum czytałem, że w przypadku wyważenia i nie ustającego drżenia kierownicy pomaga zamiana przednich kół z tylnymi.
  
 
Na przodzie mam roczne Toyo Proxes T1R, więc ani stare anie kiepskiej jakości nie są. Z tyłu mam 2 tygodniowe Brawurisy. Przyczynę opon można wykluczyć. Ale dzięki.
  
 
przyczyna lekko skreconej kierownicy moze byc zbierznosc luzy na sworzniu wachacza. pzdr
  
 
Proszę o edycję tytułu aby był zgodny z regulaminem działu.
  
 
odp. na pierwsze pytanie:
sciągnij kierownicę i przeszlifuj papierem ściernym te złote paski stykowe od klaksonu. Najpierw użyj grubszego papieru w celu złagodzenia grubych rys, później drobnego. a na końcu koniecznie posmaruj jakimś smarem. Gwarantuje ze bedzie OK.

odp. na drugie pytanie:
żebyś miał kierownicę prosto musisz ustawić na nowo zbierzność. Zanim pojedziesz na ustawianie zbierzności sprawdź koniecznie wszystkie luzy takie jak na: przekładni kierowniczej , drążkach kierowniczych , oraz czy nie masz wybitej jakiejś tuleji na wachaczu. Każdy luz sprawia w tych mijscach że kierownica moze też być pod lekkim kątem przy jeździe na wprost. Jeśli bedzie wszystko OK to zostaje ylko zbierzność.

a co do drgającej kierownicy to chyba raczej masz gdzieś jakiś luz albo tuleja wchacza. Opona mogła by być walnięta lub koła do wyważenia ale to przy jeździe po prostej drodze by raczej też biła kierownica. sprawdź przedewszystkim luzy i tuleje wachacza.

Życzę powodzenia
  
 
Chromy dzięki za konkretne rady . Co do 3 pytania to raczej nie wyważenie ani opony, koła wyważali mi niedawno. Jeszcze jedno pytanie, ile kosztuje zbieżność?

Tytuł edytowałem choć ja już na prawdę nie wiem jak to prościej ując tak samo jak nie rozumiem mojego pecha co do moderatorów którzy widza błędy w moich tytułach a w setkach innych gorzej zatytułowanych się nie wypowiadają. Chyba jakiś prowokujący jestem .


[ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2009-08-28 15:52:52 ]
  
 
np coś takiego w tytule:
[MkvVII] 1.6 Zetec Problemy z kierownicą. Jest krzywa, trze i drży!
  
 
Cytat:
2009-08-28 15:48:32, PlesniaK pisze:
Tytuł edytowałem choć ja już na prawdę nie wiem jak to prościej ując tak samo jak nie rozumiem mojego pecha co do moderatorów którzy widza błędy w moich tytułach a w setkach innych gorzej zatytułowanych się nie wypowiadają. Chyba jakiś prowokujący jestem . [ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2009-08-28 15:52:52 ]


Tak Ci się tylko wydaje. Jak byś uważnie przeczytał regulamin to wiedziałbyś co jest nie tak z Twoim tytułem. A więc prośba nadal aktualna.

EOT.
  
 
Dałem już ile wlazło. Więcej napisać nie mogę. Przecież już każdy widzi o co biega.
  
 
koszt zbierznosci okolo 50zl
  
 
Ok dzięki za porady. Będę walczył i mam nadzieję wszystko zakończy się happy endem .
  
 
Mogles lekko skrzywic fele i mozesz miec luz w ukladzie kierowniczym - koncowke drazka kierowniczego na szarpakach wylapia ale by sprawdzic sam drazek od strony przekladni nalezy podniesc kolo do gory i poruszac w tej plaszczyznie jak kola skrecaja - poczjesz jakis luz to raczej pewne ,ze drazek. Drzy mocniej przy hamowaniu?? Jesli nie to pewnikiem krzywe kolo - pamietaj,ze krzywe kolo mozna super wywazyc i samo wywazenie ni jak sie ma do prostej felgi ... Poprostu trzeba popatrzec na obracajace sie kolo czy nie ma bicia.
  
 
co by nowego tematu nie zaczynać zapytam tutaj
też mam problem z kierownicą a jest on taki że jak jade bardzo powoli to kierownica delikatnie skręca raz w jedną raz w drugą strone. wrażenie jakby koło było "jajowate"
czy to będzie żle wyważone koło? czy jest też jeszcze jakaś inna możliwość?

dodam jeszcze bo zapomniałem wcześniej że byłem na stacji diagnostycznej i na szarpakach nie wyszło nic z układem kierowniczym i zawieszeniem.

[ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2009-08-28 18:26:37 ]
  
 
Przy chamowaniu nie drży mocniej. Jak tylko wjade na jakis kanał to obadam sytuację.