MotoNews.pl
2 Prosba o pomoc!!! Automatyczna skrzynia biegow. SERBIA!!! (151991/72) - NT
  

Prosba o pomoc!!! Automatyczna skrzynia biegow. SERBIA!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, mam wielki problem gdyz jestem teraz w Serbii a dokladnie w Czarnogorze i padla mi skrzynia biegow. To znaczy cieknie olej(wydaje mi sie ze z miejsca polaczenia silnika a skrzyni biegow) kiedy wyciagam ta gumowa zatyczke pod skrzynia to saczy sie z tamtad olej. Biegi zmieniaja sie normalnie, zaden blad na wyswietlaczu sie nie pojawil. Moze macie jakies pomysly, chodzi o to zebym cos mogl podpowiedziec tutejszym mechanikom-wydaje mi sie ze nie sa fachowcami!!! Prosze o kazda rade - jestem troche w dramatycznej sytuacji - 1500 km od domu i bez auta. Moze to jakis uszczelniacz???Nie jestem mechanikiem. Moje auto to Omega B MV6 3,0 1995r - Sedan.
Dzieki za pomoc
sory chyba nie ten dzial, ale jestem w kafejce internetowej i nie mam juz czasu zmienic. Prosze o przeniesinie tematu. Przepraszam i dziekuje.

[ wiadomość edytowana przez: luka160 dnia 2006-07-06 14:12:45 ]
  
 
hmm
simmering?
  
 
kup olej do skrzyni i jak już mają coś robić to niech tylko doleją oleju jak brakuje bo żeby wymienić zimering trzeba wyjąć skrzynie a to ci zejdzie cały dzień na wszystko. jak nie leci mocno to nic ci nie będzie bo z małym sączeniem z tego miejsca jeżdziłęm pare miesięcy aż wskaźnik wkurzenia nie wszedł na czerwone pole , 1500km dojedziesz bez problemu a w domu poczytaj o cieknącej skrzyni w poradach,
  
 
Jak rozumiem to jest automat. Zeby ubytek oleju byl dla tej skrzyni zauwazalny to musi brakowac ze 2 - 3 litry (sprawdzalem wiele razy bo od roku jezdze z cieknaca minimalnie). Jezeli cieknie z przodu skrzyni czyli od silnika to zobacz koniecznie jaki to jest olej, bo to moze byc silnikowy zawiewany w tyl pedem powietrza. Jezeli jednak jestes pewien ze to jest czerwony olej ze skrzyni biegow to tak jak radzili. Dokup go i miej ze soba i w razie mozliwosci sprawdz na jakims kanale poziom. Pamietaj ze skrzynia musi chodzic kilka minut i musi byc w niej rozgrzany olej (np po kilku kilometrach jazdy).
A teraz tak obrazowo / lopatologicznie: Jezeli po 12 godzinach stania plama pod samochodem na powierzchni w ktora nic wsiaknac nie moze (np asfalt) osiaga pol metra srednicy to jezeli miales wczesniej poziom ok, to powinienes pojezdzic kilka dni spokojnie. Jezeli jest mniejsza i zaraz po zaparkowaniu nie kapie wiecej (co by mialo wskazywac na wieksze kapanie podczas jazdy) to nie masz sie czym przejmowac jezeli wracasz do domu w ciagu 2 tygodni
  
 
Wymiana samego zimeringu nic nie da , musisz jeszcze zmienić panewkę za zimeringiem.
Na razie radzę ci dolewać i dojechać jakoś do domu , bo na tamtych mechaniorów nie ma co liczyć .
Pierwsze objawy braku oleju to problemy z przełączaniem wyższych biegów , tak że byś pamiętał.

Łukasz Jesteś pewien że to olej ze skrzyni?
Pamiętaj poziom oleju sprawdza się przy zapalonym silniku i na D i tak go się też dolewa.





[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-07-06 16:24:07 ]
  
 
Cytat:
1500km dojedziesz bez problemu


Z własnego (bolesnego) doświadczenia: w upały uważaj przy prędkościach autostradowych, zwłaszcza w górach. Niski poziom oleju moze skończyś się jego zagotowaniem i remontem kapitalnym skrzyni.
Czyli - raczej do 100, i będzie ok.

pozdr, Robert
  
 
z własnego doświadczenia:
spieprzaj z Serbii do cywilizacji
nic poważnego nie rób w tamtejszych warsztatach, bo będzie tylko gorzej tam jest jeszcze inna epoka w zakresie napraw.
  
 
Witam
i dzieki za podpowiedzi. Rozumiem ze olej moge dolac tylko od dolu-tak?
No i musze miec jakas pompke lub strzykawke-tak?
  
 
normalnie od spodu przez np. wężyk , śrube masz z prawej strony w misce olejowej dużej chyba rozmiar 13 , gdyby si enie dało to ktoś kiedyś dolewał też od góry przez wąż odpowietrzający od skrzyni, ale nie pamiętam kto kiedy gdzie
  
 
Jest jeszcze mozliwosc jednak nie wiem czy jest ona "poprawna technicznie" a i tez wymaga pompki cisnieniowej. Wyjmujesz reflektor prawy przedni (od pasazera) i pod nim gdzies jest wezyk prowadzacy olej od skrzyni biegow do chlodnicy tegoz oleju. Odpinasz go i pompujesz Kiedys tak mialem ze 3 razy dolewany olej i nic zlego sie nie dzialo Jedyny minus jest taki ze nie wiesz kiedy w skrzyni jest juz poziom odpowiedni. Jak sporo wycieklo to zawsze na wszelki wypadek mozna dolac z litr, ale szczerze to nie mam pojecia co bedzie gdy w skrzyni znajdzie sie za duzo oleju.
  
 
Jak za dużo oleju to przy w sumie jeszcze niezbyt dużych obrotach bieg przełącza się z szarpnięciem takim jakbyś dostał kopa w dupę , jak miałem za dużo to to przełączał mi za wcześnie np lekko ruszyłem ale nie przyspieszałem i dostawałem kopa wtedy
  
 
Cześć ja dolewałem przez odpowiecznik mały lejek i można dolewać .Jedyny mankament że nie wiesz ile wlałeś ale tak jak ci radzili literek nie zaszkodzi.Odpowiecznik jest przy podszybiu od strony kierowcy cienki wężyk .Sama zabawa z dolaniem troszke trwa bo olej jest gęsty i sporo czasu zajmuje nim po tym wężyku o małym przekroju doleci do skrzyni ale to jest najszybsza metoda , jak nie ma gdzie tego zrobić od ręki Powodzenia