| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2006-07-11 00:19:10 kolejna dyskusjia z ktorej tak naprawde nic nie wyniknie
na takie dywagacjie tzreba by wybrac jeden konkretny przypadek lub kilka przypadkow, jak wiemy kolo mozna odelzac na kilka roznych sposobow (zreguly kazdy inaczej rozumie odchudzanie kola ) moze byc kolo wazace 2 kg a miec roznie rozlozone masy i na tym powinna skupiac sie dywagacjia na temat moment, moc a masy wirujace |
Krzyh00 F&F Sympatyk low not slow -------------- | 2006-07-11 00:26:55 no moim zdaniem niekoniecznie spada moment, tylko przenosi sie na wyzszy zakres obrotow co daje wzrost mocy. |
schwepes F&F Sympatyk zezłomowałem Kraków | 2006-07-11 00:28:12 wklejam to po raz n-ty
kolor ciemniejszy - koło seryjne kolor jaśniejszy - koło odelżone hamownia CHMS |
![]() rallyman F&F Sympatyk GC8 SD | 2006-07-11 11:23:26 Nio moment spada... ale ostry walek zapoda sie i wszystko bedzie OK |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2006-07-11 11:26:16 Rożnica na wykresie jest nieznaczna i wcale nie musi wynikac z roznych mas kola, moze wynikac z innych waronkow pomiaru. Przy pomiarze statycznym na hamowni (czyli takim gdzie obroty zmieniane sa stopniowo co powiedzmy 100obr/min) roznicy nie ma zadnej i nominalnie silnik ma taka sama moc i moment. Roznica jest podczas przyspieszania bo wieksza czesc tego samego momentu idzie na rozpedzenie kol a mniejsza na rozpedzenie zamachu. Podobny efekt jest przy zamontowaniu lekkich felg, tymczasem czesc forumowiczow nagminnie montuje rekiny, czy inne wynalazki, ale kolo musi miec nie wiecej niz 3,7kg |
Krzyh00 F&F Sympatyk low not slow -------------- | 2006-07-11 21:36:27 duza? kolosalna! mialem kiedys te swoje szprychowe alusy, jeden wazyl 6,5kilo, to gdzies tyle co rekin, po zmianie na 5,5kilowego atsa auto dziwnie zaczynalo zapier*alac nie mowiac o 145/70/12 na seryjnej feldze ktora z 4 kilo wazy. [ wiadomość edytowana przez: Peyo125 dnia 2006-07-12 12:51:26 ] |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2006-07-11 21:57:20
liczy sie moment bezwladnosci, wiec 12stka bedzie lepsza od 13stki o porownywalnej masie |
Krzyh00 F&F Sympatyk low not slow -------------- | 2006-07-11 21:59:55 dlaczego? jezeli promien kola z opona 12 i 13 bedzie ten sam i masa ta sama to nie powinno byc odczuwalnej roznicy. |
jose '73 Warszawa (Las Palmas) | 2006-07-12 12:48:34 Bo w gre wchodzi jeszcze zmienna gęstość takiego układu. |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2006-07-12 14:05:23
maja rozny moment bezwladnosci, siadz na obrotowym krzesle i zacznij sie obracac, jak rozlozysz rece bedziesz obracal sie wolniej niz ze zlozonymi, zmienia sie rozlozenie masy mimo iz ta pozostaje niezmieniona |
Krzyh00 F&F Sympatyk low not slow -------------- | 2006-07-12 14:26:45 to oczywiste ze rozklad sie zmienia ale moim zdaniem przy tej samej wadze i srednicy felga o cal wieksza nie robi wielkiej roznicy bo opona tez lekka nie jest, wazy niewiele mniej od samej felgi. |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2006-07-12 15:22:34
na moment bezwladnosci kola bardzo silnie wplywa srednica felgi bo determinuje ona srednice samej obreczy ktora jest stosunkowo ciezka i najbardziej oddalona od srodka obrotu, poza tym zalezy co rozumiesz przez wielka roznice, dobry tuning sprowadza sie do wyciskania po trochu ze wszystkiego co sie da |