MotoNews.pl
  

Przekładka silnika polonez w DF

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam . Wpadł mi ten genialny pomysł już jakiś czas temu do głowy . Wsadziłem sobie do Df silnik z poloneza caro 1.6 . Zależało mi na tym aby nie zmieniać wyglądu zewnętrzenego silnika i ograniczyć przerabianie do minimum . Jak wszyscy wiemy nie udało się
Przerobiłem ukł chłodzenia wentylator cięgna wąż od serwo instalacje elektryczna i wiele innych rzeczy . Dzisiaj chciałem zakończyc prace i zalać silnik olejem i tu wyszedł wielki bąk . Bo zostawiłem kolektor z fiata wymieniłem w nim tylko szpilki wsadziłem nowe portki i rure aż do 1 tłumika . chce wkręcać filtr oleju i tzw zdziwienie . Bo rura weszła ze 3 cm w pole gdzie powienien znajdowac sie filtr . Spotkał sie ktoś z tym ?? Moze jest jakaś słowiańska metoda zeby ominąć ten tani chwyt . Jak nic nie wymyśle to jutro od południa przerobie wydech ale za bardzo mi sie nie chce
  
 
musisz zastosować portki od poloneza.
  
 
dobra ale to oznacza też ze mam wywalić rure do 1 tłumika i kolektor wydechowy bo fiatu ma wszystko inne . A w to grać nie bede bo wszystko jest nowe i szkoda wywalać kase . Zrobie obejście kolankiem i bedzie działać . Ale moze jest możliwość wsadzenia mniejszego fitra który sie zmieści .
  
 
Wywal fiatowski kolektor portki iw ytnij kawałek rury z przodu (ten wygiety w chińskie o ile to wyniknie ci z późniejszych działań. Kup kolektor z PN po '93 do tego portki (grosze) lub nawet GSI. Połacz to wszystko z rurą (może być sama kryza dospawana do rury lub pierwszy tłumik PN po '93).

Kolankiem to sobie w łazience obchodź.
  
 
hm niestety wyląduja kolanka myślałem z kolega nad zrobiemieni kolektora rurowego ale chyba nam sie nie chce bo to dość mało sportowy pojazd .
  
 
A po co robić skoro są fabryczne gotowce 4-2-1 -> GSI


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2006-07-11 20:12:14 ]
  
 
w sumie racja . Nie siedze zbytnio w FSO bo przeraża mnie dokładnośc i trwałość nowych części . To jest wóz zaplecza technicznego Dobra ładowność fajnie sie jeździ i w sumie nie ma za dużych obciążeń finansowych dzisiaj oglądalem ten kolektor i 2 rurke z poloneza 93 i chyba sie z wami zgodze ze to najprostrze rozwiazanie .musze jeszcze w dzień o tym pomyśleć może coś mi wpadnie do głowy . Próbowałem jeszcze z innym filtrem ale nic z tego bo brakuje 2 cm zeby podszedł . Najmniejszy filtr z tym samym gniazdem i w miare osiągalny to toyota tercel 1.3 .
  
 
hm odpowiedzcie mi na jeszcze jedno . czy jak wezme wydech z poloneza od silnika aż do 1 tłumika to podejdzie bez problemu czy bede musiał troche na szlifierce polatać ??
  
 
glowiczka rozrusznika jest inna moga byc problemy z upchaniem wydechu kolo rozrusznika,wskazany rozrusznik z Poloneza
  
 
rozrusznk sobie przerobie bo mam już głowiczke . pytanie czy wstawić cały wydech aż do 1 tłumika z poloneza czy pociąć rure z fiata i dopasować do niej wyjście z 2 rurki z poloneza .

[ wiadomość edytowana przez: diodalodz dnia 2006-07-13 02:26:00 ]
  
 
A może po prostu zostawić kompletny wydech z DFa??
Kolektor z przednią częścią wydechu ma lepszy przepływ spalin.
  
 
nie moze zostać kompletny wydech z DF bo jak już pisałem przechodzi w miejscu gdzie polonez ma mocowanie filtra oleju . A jak wiadomo to dość ważna rzecz . Mimo ze nie było zainteresowania moim tematem prace posuneły sie do przodu . prawdopodobnie niedługo uruchomie potwora . Zstanawiam sie jeszcze nad chłodnica czy dać z fiato poloneza czy z orginał z fiata . I cały czas myśle czy nie zmodyfikować portek z poloneza . Kolekor już jest po szlifie i siedzi na swoim miejscu . Rozrusznik też przerobiony siedzi na swoimi miejscu . Jedynie musze przerobić przewody wodne od LPG bo w fiacie był niższy kolektor i teraz na polonezowskim ida w zlym miejscu . Dolot ukł paliwa i elektryka juz poskładana . we wtorek wpadnie kolega ze spawarka i zrobi mi wydech bo kombiak potrzebuje innego tłumika końcowego .
  
 
Załóż normalny kolektor z poloneza i portki z Borewicza. spasują z rura od fiata.

Kolektor taki mam, oddam gratis jak chcesz, tylko do Łodzi troche mam daleko

I jak Ci pisali - głowiczke musisz mieć od rozrusznika z poldka. Możemy sie zamienić, bo ja gwłowiczki od DFa szukam pare miesiecy bezskutecznie
  
 
mam już rure z poloneza przed 92 rokiem . Z tego co wiem płyty podłogowe sa takie same wiec powinno wszystko pasować bez spawania . Jutro sie podziele wrażeniami .
  
 
Cytat:
2006-07-19 21:51:59, diodalodz pisze:
Jutro sie podziele wrażeniami .



Dzisiaj jest już pojutrze a tu nic
  
 
czasu nie miałem . A widzie że tu sami znawcy tematu i odrazu powiedzieli czy sie uda czy nie . Umiesz liczyć licz na siebie .
  
 
Mi sie wydaje, ze na forum powiedziano juz wszystko o takich kombinacjach...pewnie dlatego nikomu sie nie chce pisac tego samego.
Wydech od PN (przed Caro) rozni sie od fiatowskiego jedynie kolektorem, dwururka oraz rura.
Ja polecam zalozyc:
-kolektor GSI+I tlumik Caro+rura Caro
-kolektor STD PN+dwururka Caro+I tlumik Caro+rura Caro
Jesli nie chcesz I tlumika:
-kolektor STD PN+dwururka STD PN+rura STD PN
Powyzsze zetsawy to "plug & play" - pasuja bez zadnych przerobek poszczegolnych elementow wydechu.
Nie wiem coz mozna wiecej dodac
  
 
o i oto chodzi . Przecież można było tak odrazu . Powdziwiam takich ludzi którzy wiedza a ich wiedza nie jest katalogowa tylko praktyczna . Polecam sie jak by ktoś walczył z fiesta mk1/2 bo to jest moj żywioł . W FSO stawiam pierwsze kroki dopiero i dlatego pytam . A co robisz z końcowym tłumikiem . Combi ma dalej pociagnięty tylny pas i w moim przypadku rura puka w pas . A z tego co widziałem nikt nie produkuje specjalnego tłumika do combi wiec trzeba przerabiać . mam wizje zeby wstawić rurke z caro ta zagięta . by to ładnie wyglądało (bardzo seryjnie ) a przecież o to chodzi .

[ wiadomość edytowana przez: diodalodz dnia 2006-07-22 03:00:35 ]
  
 
Cytat:
2006-07-22 02:57:33, diodalodz pisze:
o i oto chodzi . Przecież można było tak odrazu .



Przeciez od razu mozna było uzyc wyszukiwarki, albo wejsc do działu warto wiedziec na stronie, tam masz cały artykuł o tym.
  
 
Wydech poskładałem wszystko ładnie pasowało prócz tłumika końcowego ale odpaliłem szlifierke i jest lepiej .