| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-07-14 21:04:35 aż sie dziwie że sie pytasz, ale cóż nawet najlepszym sie zdaża.
Pasek ci piszczy na alternatorze. Obrotomierz jest do niego podłączony i dlatego wskazówka spada. Spróbuj naciągnąć alternator, powiniem być na nim specjalny mechanizm. Jeżeli dalej będzie piszczał to będziesz musiał wymienić pasek. Piszczy przy skręcaniu kierownicą dlatego że ten pasek napędza też pompe wspomagania i ją obciąża przy skręcaniu. |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2006-07-15 12:03:52
Nie w każdym TD tak jest W moim (z klimą, rocznik 1995) wspomaganie miało odrębny pasek. Natomiast pasek alternatora napędzał też kompresor klimatyzacji ![]() |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-07-15 12:06:33 czyli miałeś trzy paski? bo u mnie jeden rozrządu a drugi wspomagania i alternatora. |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2006-07-15 14:58:43
Dokładnie tak Aternator 5-rowkowy, wspomaganie 4-rowkowy... Dodam, że mój nie był pod tym względem wyjątkiem, choćby darcdoman miał identycznie
[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2006-07-15 15:00:26 ] |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-07-17 10:12:31 u mnie przed wymianą nie piszczał i chodził spoko, po wymianie( nie od razu a po kilku dniach) zaczoł czasami pasek piszczeć i czasami wskazówka spada z obrotami. Naciągałem i sprawdzałem. Pasek jest napięty a mimo to piszczy. Po prosty już jest stary. A dlaczego zaczoł piszczeć po wymianie? bo to jest escort. Zobacz może czy ten mechanizm który napina pasek na alternatorze jest dobry, to jest taki bajer który ułatwia napinanie paska. Lubi pękać a wtedy działa jak sprężyna, niby napięty a jak mocno przyciśniesz pasek to zauważysz że sie luzuje. Znajduje sie na łape mocującej alternatora. |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2006-07-18 01:13:33
|