| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Arolahti Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Pszczyna | 2006-07-18 23:08:37 a może łożysko od napinacza paska ... |
kormoran Ford Escort MKVII Lublin | 2006-07-18 23:11:43 tez to mialem ale zniknelo czasem sie pojawia jest to dzwiek podobny do zatartego lozyska... |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-07-18 23:13:21 a moze pasek od alternatora ?? zapiszczy, przygrzeje sie i juz nie piszczy ?? |
blacky Escort Rybnik | 2006-07-18 23:26:30 mam takie wrażanie jakby pasek sie ślizgał włąsnie na alternatorze, a jeśli to łożysko to wymiana jest pilna?i czy może oznaczać to zużycie paska klinowego? |
kormoran Ford Escort MKVII Lublin | 2006-07-18 23:37:08 nie bardzo bo na cieplym np u mnie tez sie to robi.... czasem tak a czasem nie.... nie ma zasady ... a jak u autora tematu? |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-07-18 23:41:35
piszczy wtedy jak bardziej go obciazysz "elektryka" wtedy alternator jest dociazony i stawia wiekszy opor na kole pasowym |
blacky Escort Rybnik | 2006-07-19 00:09:03 Z tego co kolega ToFastMKIV napisał wynikałoby że przyczyną przeciążonej elektryki może być radio które zapala sie wraz z przekręceniem kluczyka, jutro na nowo podłączam radio może to pomoże
i na ciepłym i na zimnym to samo tak 8/10 razy zapiszczy |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-07-19 00:14:09
u mnie przy dieslu jak odpale to zalaczaja sie jeszcze dodatkowo swiece zarowe - wtedy czasami zapiszczy ( stary pasek juz mam ) a jak wlacze na zimnym swiatla i halogeny to czuc jak silnik dostaje obciazenia i obroty spadaja. Sproboj odpalic auto bez zbednych pierdol z "elektryki", w samo radio watpie czy ma taki pobor (chyba ze masz cos co niezle gra ). Na poczatek proponuje naciagnac pasek, albo pomoze albo myslimy dalej |
Kajteknr1 Citroen Xantia Wrocław | 2006-07-19 00:18:56
hmm to u mnie jest odwrotnie, patrząc na obrotomierz, np. po wlączeniu ogrzwania tylniej szyby obroty ciutek rosną, tak niewiele że nawet na skali ledwo widać. |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-07-19 00:23:52
Masz pewnie cos takiego jak przyspieszacz zaplonu --- odpalasz obroty nieco wyzsze, jak sie rozgrzeje auto to sa nieco nizsze. Ja tego niestety nie mam |
profil-usunięty | 2006-07-19 10:33:09 „Zbyt luźny pasek od alternatora może być przyczyna piszczenia paska” np. uruchamiasz silnik i lekko dodajesz gazu słychać charakterystyczny „pisk” podobna sytuacja powinna powtórzyć się przy gwałtowniejszym ruszeniu z miejsca dlaczego ?? już wyjaśniam pasek od alternatora jest napędzany przez koło pasowe wału korbowego . Luźny pasek nie jest w stanie pokonać sił oporu stawianych przez alternator co powoduje piszczenie paska - przyczyna różne prędkości obrotowe koła pasowego wału korbowego i koła pasowego alternatora, spróbuj naciągnąć pasek na napinaczu tylko z czuciem. Zbyt mocne naciągniecie paska może spowodować szybsze zużycie łożysk w alternatorze . Natomiast co do rolki napinającej to z tego co wiem to strasznie rolka szumi zanim padnie. |
turlis Włocławek | 2006-07-19 12:31:45 sprawdz czy pasek klinowy jest napiety, mialem to samo, wtedy kazdy wiedzial ze gdzies jade.. ![]() |