[126 wydumka] Przebudowa przedniego zawieszenia a geometria

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Krótko i na temat - jak to w ogóle jest w Maluchu ze skręcaniem? Jak patrzylem na zwrotnice to ramiona są równolegle do płaszczyzny kól, gdzie tu jest trapez? Mógłby być na środku zrealizowany ale wtedy jak to jest jak sie zapoda listwe? Kreśle, licze, kombinuje i już nawet mam wstepnie obliczone ale nie wiem jak to w życie wprowadzić. Ramiona zwrotnic powinny być pod kątem skierowane na zewnątrz (drążki przed osią) a tu stoją prosto. Może mnie ktoś wspomóc w rozważaniach?
Oczywiscie cale przednie zawieszenie z układem kierowniczym będzie autorskie i szersze od serii, a musi to jakoś skręcać po ludzku...

Rysunek poglądowy do tematu :



[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2006-07-03 23:20:33 ]
  
 
i co? jakies pomysly? wiesz juz cos rejs?
  
 
Jak na razie wszyscy są zgodni co do podstawowych założeń ale wersji korekt do tego jest tyle ile osób, z którymi to rozważałem . Trza by chyba fucktycznie zrobić model przedniego zawiasu i sprawdzić na obrotnicach różnice skrętu kół bo teorii jest tyle co nic .
  
 
Cytat:
2006-07-12 00:32:09, Race_D pisze:
Trza by chyba fucktycznie zrobić model przedniego zawiasu i sprawdzić na obrotnicach różnice skrętu kół bo teorii jest tyle co nic .



zrob model na kompie, szybciej i taniej
  
 
Powiedz mi tylko jak i w czym... Wiem, że symulacja na kompie by była najprostsza ale nie mam pojęcia jaki prog można do tego użyć . Z góry dzięki za wszelkie wskazówki .
  
 
inventor, katja, solidedge (chyba tak to sie nazywa), albo jakikolwiek program niegraficzny operujacy tylko na liczbach, mathcad, mathlab. z tych drugich polecam mathcada bo jest najprostszy do nauczenia sie i, uzywajac slow moich wykladowcow: najbardziej przypomina kartke papieru, ktora sam liczy

Tu masz przyklad modelu w inventorze, calosc sklada sie z osobno wykonanych czesci ktore mozna laczyc wiazaniami umozliwiajac jednoczesnie wzajemny ruch, oczywiscie nie mowie ze twoj model powinien tak wygladac, ale cos w stylu raczej zapalek lup innech prostych elementow bym polecal

a tu masz jak to w srodku wyglada, powiazane elemnty w taki sposob ze piasa moze swobodnie obracac sie na czopie, co wiecej wszystkie elementy znormalizowane mozna wstawiac gotowe z biblioteki, takie jak lozyska, uszczelniacze i sruby, a to wszystko za jedyne 10000 ojro za pojedyncza licencje

[ wiadomość edytowana przez: mmost dnia 2006-07-12 16:16:24 ]
  
 
Dzienx - to już coś. Teraz tylko potrzeba sprzętu, który będzie to w stanie pociągnąć . Zoltar, Twój komp spełnia wymagania?


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2006-07-12 19:49:42 ]
  
 
rejs dzialaj bo jak tak dalej pojdzie to skoncze w 2026 roku
  
 
Cytat:
2006-07-12 16:48:58, Race_D pisze:
Dzienx - to już coś. Teraz tylko potrzeba sprzętu, który będzie to w stanie pociągnąć . Zoltar, Twój komp spełnia wymagania? [ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2006-07-12 19:49:42 ]



O kompy to Ty sie nie martw, damy rade
  
 
Rejs nie piardol tylko bierz sie do roboty, zadne symulacje nie potrzebne. Nie wazne z ktorej strony dasz rqmiona zwrotnicy (przed punktem obrotu - szerzej, czy za punktem obrotu - węziej), kąty w trapezie zostaną zachowane. Grunt zeby punkt obrotu zwrotnicy i osie otworów pod gałki w ramionach zwrotnicy tworzyły trapez o założonych przez ciebie kątach. Liczą sie kąty a nie rozstaw.

Wisisz mi za to krate komandosów, w taki upał musiałem nieziemsko wisilac moje ostatnie dwie szare komórki.

Jak mi do wieczora nie piardną zwoje to przedstawie to bardziej obrazowo i łopatologicznie.



[ wiadomość edytowana przez: jose dnia 2006-07-13 12:32:35 ]
  
 
Cytat:
2006-07-03 23:10:52, Race_D pisze:
Krótko i na temat - jak to w ogóle jest w Maluchu ze skręcaniem? Jak patrzylem na zwrotnice to ramiona są równolegle do płaszczyzny kól, gdzie tu jest trapez? Mógłby być na środku zrealizowany ale wtedy jak to jest jak sie zapoda listwe? Kreśle, licze, kombinuje i już nawet mam wstepnie obliczone ale nie wiem jak to w życie wprowadzić. Ramiona zwrotnic powinny być pod kątem skierowane na zewnątrz (drążki przed osią) a tu stoją prosto. Może mnie ktoś wspomóc w rozważaniach? Oczywiscie cale przednie zawieszenie z układem kierowniczym będzie autorskie i szersze od serii, a musi to jakoś skręcać po ludzku... Rysunek poglądowy do tematu : [ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2006-07-03 23:20:33 ]


a co mają do tego ramiona ?? mogą se być nawet wywinięte w spiralkę, istotne są osie obrotu:
gałek kierowniczych i zwrotnic.
A co do rysunku to więcej mąci niż wyjaśnia ramiona trapezu powinny się przeciąć na tylnej osi.

Cytat:
Grunt zeby punkt obrotu zwrotnicy i osie otworów pod gałki w ramionach zwrotnicy tworzyły trapez o założonych przez ciebie kątach. Liczą sie kąty a nie rozstaw.


Taaak tylko że kąty zależą ściśle od roztawu kół i osi. Ackermann się kłania.
  
 
Cytat:
2006-07-13 13:07:07, pavlus pisze:
Taaak tylko że kąty zależą ściśle od roztawu kół i osi. Ackermann się kłania.



To mozna zniwelować długością ramienia zwrotnicy. Cały czas opierajac sie o tw. Ackermanna
  
 
Cytat:
2006-07-12 15:54:57, Race_D pisze:
Powiedz mi tylko jak i w czym... Wiem, że symulacja na kompie by była najprostsza ale nie mam pojęcia jaki prog można do tego użyć . Z góry dzięki za wszelkie wskazówki .



chyba mam dla was rozwiazanie. mam cus takiego lacznie z modulem automotive gdzie m.in. mozna sprawdzic cala geomtrie ukladu kierowniczego. robilem w tym programie w niemcach wiec wiem jak sie do tego zabrac. jest tylko kwestia czasu bo jak narazie to do konca lipca musze skonczyc dyplom. jak cos do walcie na priv.
  
 
dlugosci ramion zwrotnicy maja byc mozliwie jak najkrotsze

  
 
we zaproś jose na łykend do DT motórszport i Ci wykmini co czeba... chlopak na musk do tego
  
 
race zalatwil se ksionszke, byl u kogos na uczelni zeby wykminil i powiedzieli mu ze ramie musi byc w strone tarczy jak ma byc do przodu a teraz tu widac ze jest zupelnie na odwrot. ja sie tym nie zajmuje ino czekam na wyliczenia zeby moc sie zabrac za przedni zawias. rejsik to jak? wydumales juz cos?
  
 
Cytat:
2006-07-13 20:20:15, ZoLt4R pisze:
powiedzieli mu ze ramie musi byc w strone tarczy jak ma byc do przodu



Bo tak ma byc, zeby zachowac gełometrie łukładu (roznice skretow kół) ino cza wyliczyc wymiary trapezu, ale z pustego to i salomon nie naleje, kopsnijta jakie dane, to porozkminiam w wolnej chwili.
  
 
jakie dane potrzebujesz?
  
 
Rozstaw kółek, ewentualnie odległość osi zwrotnic (byłoby swietnie).
  
 
rozstaw kolek mierzony na czym? piasta? tarcza? felga? rozstawu zwrotek jeszcze nie mamy bo dopiero cza zawias zbudowac, wahacze itd.