Potencjometr przepustnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam Prosbe do Was. potrzebuje jakie sa wartosci potencjometruy przepusticy w esim z 96 z silnikiem 1.6. chodzi mi kiedy przepustnica jest zamknieta i kiedy jest otwarta oraz w czasie pracy.Mam rowniez pytanko czy ten potencjometr ma jakis wplyw na zaduszanie sie autka od czasu do czasu podczas ruszania,a nawet jazdy.,
  
 
Rezystancja:
- między stykami "26" i "46" : 3000 do 5500 Ω (3,0 kΩ do 5,5 kΩ
- między stykami "47" i "46" : 900 do 1700 Ω (0,9 kΩ do 1,7 kΩ
- między stykami "26" i "47" : 3500 do 5500 Ω ( 3,5 kΩ do 5,5 kΩ
  
 
podepnę się
a dla 1991r 1,6 8v EFI jakie są wartości ?:>
  
 
WTRYSKOWY WIELOPUNKTOWY UKŁAD ZASILANIA
Silniki 1,6dm3 (typu LJE i LJF) :

Czujnik położenia przepustnicy
Rezystancja mierzona na zaciskach czujnika:
- między stykami ,,26" i ,,46": zmienna w sposób ciągły przy powolnym naciskaniu pedału przyspieszenia do wartości maksymalnej 3500 do 4300 Om;
- między stykami „47" i „46" (pedał przyspieszenia swobodny): 300 do 1500 Om;
- między stykami „26" i „47" (pedał przyspieszenia swobodny): 2000 do 5000 Om.


[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2006-07-19 07:50:34 ]
  
 
dzieki panowie pomogliscie mi. Powiedzcie jezeli jest inna oporowosc w danych fazach do moze autko dzialac nie tak,momenty zadlawienia.
  
 
Potencjometr przepustnicy najlepiej sprawdzić omomierzem wychyłowym.Najlepiej wówczas widać wszelkie przerwy w ciągłości między slizgaczem a płytką oporową ( trzaski).Jeżeli chodzi o "zadławianie" się escortów to nie koniecznie tutaj tkwi przyczyna.
Jezeli kody błędów po diagnostyce nie wskazują na uszkodzenie żadnego z czujników polecam pomiar ciśnienia paliwa,sprawdzenie regulatora ciśnienia paliwa oraz samego wtryskiwacza.Oczywiscie mówimy tutaj o zadławieniach na samej benzynie.
Również należy wyeliminować przedostawanie się tzw lewego powietrza w układzie ssącym czego powodem w escortach bardzo często są pęknięte bądź sparciałe wężyki podciśnieniowe.
  
 
henryk ale powiedz czy moze to dziac sie raz kiedys.a najlepsze to to ze kiedy go zgasze i po czasie odpale(jeszcze kiedy silnik jest cieply) to potrafi sie zdusic tak jak na beznynie i jak na gazie
  
 
Napisałem że nie koniecznie to wina potencjometru a nie napisałem że napewno nie jest to jego wina.Przydałoby się odczytać kody błędów z Twojego auta i wówczas może łatwiej byłoby postawić jakąś wiążącą diagnozę.Przyczyn takiego zachowania moze być kilka i trudno na odległość dac jednoznaczną odpowiedź.Możemy tylko zgadywać a Ty będziesz sprawdzał nasze przypuszczenia.
  
 
wiem o tym.ale moze dojde jakos bo kurde u mnie w miescie nie ma dobrego goscia ktory by mogl odczytac bledy z komputera i tu mam z tym problem. byl u dwoch i zaden debil nie sprawdzal kompa bo nie potrzeba .kurde moze wybiore sie do rodzinki do krakowa i bysmy sie stykleli. ale to dopiero w sierpniu bo teraz nie mam kiedy