Problem z przegrzewajacym się silnikiem.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Samochód to co prawda nie Fiat tylko renault ale silnik to silnik. Poniżej jest opis problemu:
Ostatnio wybraliśmy się z kumplem po renault shafrane 2.0 8V do Olsztyna. Jak zobaczyłem ta furę o od razu wiedziałem, żeby jej nie brać(100kg szpachli itd.) ale kumpel się uparł.
Ok. godziny 22, po dokonaniu formalności wyruszyliśmy do wawy, pierwszy postój po ok. 5km aby zatankować auta i wszyzstko git.
Potem po przejechaniu jakis 30-40km zatrzymalismy się na stacji. Kumpel zgasił silnik w renault i nagle gejzer ze zboirniczka wyrównawczego. Odczekaliśmy chwile, dolaliśmy wody i dalej w droge. Nie przejechaliśmy wiecej niz 10km, jak shafranka znowu zaczela się gotować, po zgaszeniu silnika znowu gejzer.
Odczekalismy ze 20min, dolalismy wody i w droge. Potem sytuacja zaczela się powtarzać co mniej więcej 10km.
Ok. 2 w nocy stwierdzilismy, ze raczej renault do warszawy nie dojedzie (150km nam zostało). Postanowiliśmy zostawić go u mojej panny na działce, gdyż byliśmy od niej jakies 20km. Odczekalismy jakies 30min uzupełnilismy wode i wyruszyliśmy w strone działki. Podczs drogi na działke temp silnik była caly czas ok. dopiero po zatrzymaniu się wskaznik nagle zaczal iść w góre, a po zgaszeniu silnika znowu gejzer.

Moje pytanie brzmi co może być nie tak z tym silnikiem.?? Wody w oleju nie ma, nie dymi z rury więc raczej uszczelka pod głowicą odpada. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to bardzo proszę o rady.
  
 
Wentylator / termostat / chlodnica / pompa wody.


[ wiadomość edytowana przez: bart322 dnia 2006-07-21 14:27:45 ]
  
 
A czy nie jest to prosta usterka typu wentylator umarl? Objawy troche na to wskazuja. U mnie w UNO przy padnietym czujniku wentylatora bylo tak ze chwile po zatrzymaniu i przy wlaczonym zaplonie wlaczla sie kontrolka przegrzania.
  
 
Jeszcze jedno w moim przypadku zbiegly sie dwie rzeczy czujnik wentylatora i termostat wiec proponuje sprawdzic jedno i drugie. Zalecam metode wrzatkowa
  
 
@ Tommy - jak chcesz dopisac cos to edytuj swoj poprzedni post a nie produkuj nowego.

Pozdrawiam.
  
 
Tak jest moderatorze, obiecuje ze sie poprawie
  
 
Wentylator działa. Dziwi mnie opcja ze jezeli samochód pracuje powiedzmy na 3tys obrotów non stop to wszystko gra jednak jak obroty spadna do 1tyś powiedzmy na 20sekund to temperatura zaczyna rosnąć w tepie błyskawicznym. I nawet ponowne wbicie na obroty juz nic nie pomaga. A po wyłączeniu silnika odrazu wywala wode ze zboirniczka tak ok 2-2,5 litra.
Licze na to, że to termostat bo jeżeli tak, to sie go wyjmie lub przewierci i do wawy dojedzie.
  
 
koleś miał tak z fronterą, mechanicy wycenili robote na 2000 tysie (uszczelka lub głowica), okazało się że po wymianie termostatu, wszystko było w normie. Może u ciebie też to samo jest.
  
 
ew pompa wody i odpowietrz układ dobrze.
  
 
hehe. ale masz kumpli ja bym sie juz z nim nie zadawal jak kupil safrane'a.

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
Cytat:
2006-07-21 18:14:06, el_comendanto pisze:
hehe. ale masz kumpli ja bym sie juz z nim nie zadawal jak kupil safrane'a.


hehe. Sadząc po napisie w twoim avtarze, to inaczej pojmujemy słowo "kumpel"... , dla mnie jest równoznaczne ze słowem kolega.
A co do samochodu to jak tylko wróci do wawy to idzie do sprzedaży.
  
 
Cytat:
2006-07-21 18:48:11, Golab82 pisze:
hehe. Sadząc po napisie w twoim avtarze, to inaczej pojmujemy słowo "kumpel"... , dla mnie jest równoznaczne ze słowem kolega. A co do samochodu to jak tylko wróci do wawy to idzie do sprzedaży.



kurwa!!!! od avatara to ty sie kolego wiesz co

Safranka juz jako nowe auto bylo pazdzierzem, choc przyznam, ze komfortowym, co nie zmienia faktu, ze tak starego auta luksusowego nie powinno sie kupowac, tym bardziej w polsce. ma bardzo awaryjna elektronike.

-----------------
http://plepleple.pl