Dziwny problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witram mam pewien problem a mianowicie nie wiem co sie dzieje...olej znika w tempie 0,5l na 100o km wymienilem uszczelniacze zaworow...nie ma zadnych wyciekow ani dymienia nie ma poprosru zadnych obiaw palenia oleju a znika...co sie dzieje czy to pierscienie ?
  
 
Brak wycieków
  
 
tak brak wyciekow
  
 
Z tego co się orientuje każdy silnik podczas swojej pracy zużywa olej silnikowy ale nie w takich ilościach jakich opisujesz. Stwierdzasz, że nie masz, żadnych wycieków oraz że wymieniłeś uszczelniacze zaworów.

1 sprawdź jakie masz ciśnienie na poszczególnych cylindrach.
2. Na gorącym uruchomionym silniku wyciągnij miarkę od poziomu oleju i sprawdź czy nie
wydobywa się biały dymek - oznaka znacznego zużycia silnika chociaż ten przypadek
wykluczam u ciebie.
3. w poszukiwaniu wycieków oleju obejrzyj jeszcze raz dokładnie silnik
4. Czy przed wymiana uszczelniaczy zaworów też tak brał ci olej ?? .
 
 
przed wymiana uszczelniaczy bral wiecej znacznie wiecej oleju...i kopcil strasznie na zimnym na goracym praktycznie zawsze...a teraz nic tylko olej znika
  
 
Tak podejrzewałem no to sprawdź silnik jeszcze tak jak opisałem w pkt. 1.2. – jezeli potwierdzisz pkt 1,2 to remoncik silnika jeżeli chcesz się pozbyc problemu spalania oleju silnikowego
 
 
komprecha ok...okolo 12 na kazdym
  
 
komprecha moze byc dobra jak bierze olej poniewaz sam olej na cylindrze uszczelnia pierscienie prawdopodobnie przy takim znikaniu oleju pierscienie do wymiany
  
 
1.kompresje masz dobrą 12 na każdym cylindrze.
2.nie masz żadnych wycieków olejów silnika.
3.wymieniałeś uszczelniacze zaworów – po wymianie zużycie oleju trochę się zmniejszyło.

Niezła zagadka wg mnie wszystko powinno być w porządku
a może znowu cos z uszczelniaczami zaworów ??

 
 
raczej to nie mozliwe uszczelniacze zrobilem niecaly miesiac temu
  
 
Mam te same objawy, łącznie z dobra kompresją, wstrzyknięcie oleju do cylindra nie ma wpływu na nią. No, może zuzycie oleju troche mniejsze 0,5l na 200-300 km. Wymieniłem uszczelniacze i nic. Olej jest przede wszystkim brany przy dużych prędkościach. Przy okazji zerknąłem z góry na cylindry i tłoki. W najwyższym położeniu tłoka mogłem wsunąć pomiędzy niego a cylinder 0,6 mm szczelinomierz. Czy to może być powodem ? Jeżdżę na półsyntetyku z uwagi na popychacze hydrauliczne, które potrafia się zniszczyć na mineraLNYM. Acha, także wyczuwalny ręką większy luz na trzonkach zaworów wydechowych w porównaniu do ssących ?
  
 
mi spala 0.5 litra na 1000 km a nie na 100