Zbierzność Zastava/Fiat 128

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak ustawić??
Ksiażkowo chyba jest 0 -+1 ale jak ustawiłem sobie na miare lekko rozbieżne to jakoś lepsze sie stery zrobiły - tzn przy ruszaniu czy przyspieszaniu nie ma tego ściagania
  
 
Fabryczny nastaw musi byc ok., poza tym jest jeszcze jeden parametr taki jak kat wyprzedzenia zwrotnicy ktory jednoczesnie ze zbieznoscia sie ustawia.Jezeli podczas przyspieszania sciaga w ktoras strone lub samochod sie "slizga" , czy tez w ostatecznosci piszcza opony to masz jakies luzy w zawieszeniu typu zuzyte , zmiekczniale sinenbloki wahaczy ,stabilizatora czy drazkow reakcyjnych,moga to byc galki lub przekladnia.Najlepiej wybadac te elementy na szarpakach stacji diagnostycznej , kosztuje to grosze , a powinno sie to robic przed kazdym ustawieniem geometri.
  
 
A jak niby sie ustawia kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - tymi podkładkami na stabilzatorze tam gdzie jest skrecony z wahaczem??
Czyli to chodzi chyba o to żeby były równe odległości miedzy przenim i tylnim kołem z lewej i prawej ale to mam dobrze.
A co do przekładni to nie iwem jakaś zatarta czy co aż ona skrzypi a jak zejme koncówke z zwrotnicy to to ramie cezko chodzi gura i dół na boki a powinno chyba lekko chodzi ja przynajmniej to rozruszałem i lezej kiera sie kreci. I przekładnia ma lekki luz

ps od czego pasuje przekładnia od uno cc punto bo nowej za 600zł chyba nie kupie
  
 
Tak ,ten kat tak sie reguluje,wazne jest zeby po obu stronach byl taki sam , wartosci tego kata sa rozne np. od 1,5 do 2,5 st , nie wiem jaki powinien byc w twoim samochodzie .Nie jest to napewno odleglosc miedzy kolami przedniej i tylnej osi .Ustawia sie go rownoczesnie ze zbieznoscia , zmiana ustawiena zbieznosci czy kata wyprzedzenia zwrotnicy powoduje zmiane kata zwrotnicy czy tez zbieznosci.Napisz co konkretnie dzieje ci sie po ustawieniu zbieznosci , moze uda mi sie ci cos podpowiedziec.
  
 
jedno koło jest cofniete 4 mm i jak jade to skreca w prawo a prawe mam cofnięte to co podłożyć podkładki pod stabilizator z lewej zeby lewe się cofneło czy to wina półoski bo z prawej jest długa i grubsza i z tego co pamietam to jescze sprzed walnięcia w krawęznik ściagało w prawo. Nie wiem czemu na rozbierznym +5mm nic sie nie działo było ok
  
 
Jedz na stacje diagno niech wyszarpia auto i jak bedzie ok to jedz na zbieznosc bo sam tego nie ustawisz tak jak byc powinno.
  
 
A ,i jeszcze jedno , rownoczesnie z przodem ustawia sie tyl , aby ustawic dobrze geometrie samochodu reguluje sie wszystkie parametry geometri regulowane w danym samochodzie , a nie jak to robi wiekszosc warsztatow np tylko zbieznosc przednich kol.Takze znajdz sobie czlowieka ktory podejdzie do twojego samochodu jak profesjonalista a nie jak druciaz.
  
 
ok zrobione smiga nie ściąga troche sie wytraciłem ale jest ok
  
 
Nową (regenerowaną we Włoszech!) przekładnie mogę załatwić za 250zł,-
Wymienione ma wszystkie flaki. Ze starej zostaje tylko rura prowadząca. Nie ma żadnej różnicy poza świadomością że jednak nie jest ona fabrycznie nowa. Gorąco polecam!
ARCHICAR
tel: 606-662-762
archicar@o2.pl