Temperatura silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, prosze o pomoc w interpretacji wskazan temp. silnika przez wskaznik na desce rozdzielczej. Samochod Lantra 92. Na tym wskazniku sa 2 male kropeczki i normalna temp pracy silnika oscyluje wlasnie w tym polu, do tej pory wszystko bylo ok, wskaznik pracowal poprawnie, wiatrak zalaczal sie poprawnie. Dzisiaj maly zonk wskaznik niby dziala, wiatrak niby dziala, w korkach niby temp. rosnie ale podczas jechania 100km na godzine temp zaczela spadac według wskaznika mialem temp. w polowie 0 a kropek wiec byla to zbyt niska temp. wieczorem sprawdze czy aby podczas jazdy nie zalaczal sie caly czas wiatrak. Moze jest inny problem??? nadmienie iz wystarczy troche postac w korku i tmp znowu rosnie, wiatrak pracuje.......
  
 
Cytat:
2006-07-17 11:21:24, jarrni pisze:
...wystarczy troche postac w korku i tmp znowu rosnie, wiatrak pracuje.......


sprawdź czy nie masz ubytków płynu z układu chłodzenia(?)
  
 
jeżeli jechałeś w chłodny dzień lub noc to się nie dziw, poprostu pęd powietrza ostudził silnik, u mnie jest to normalne i nawet nie zwracam na to uwagi. Gdy stoje w korku temp mieści się między kropkami, natomiast w czasie jazdy z większą prędkoscią - spada poniżej pierwszej kropki, gdy zwolnie lub się zatrzymam zaraz znowu rośnie.
  
 
tak ale nie prawie do zera. po wstepnych rozmowach z 2 mechanikami wyglada ze polecial termostat. Koszt termostatu nowego to 30zł.
  
 
Oczywiście że objawy wskazują na termostat. Wymieniaj i nic nie pytaj, koszt żaden a napewno to jest to.
  
 
Też twierdze że to termostat wymień i problem z głowy
  
 
termostat padł albo się przyciął; anomalie z temperaturą mogą być też powodowane uszkodzeniem uszczelki pod głowicą, ale u CIebie raczej na pewno będzie termostat.
  
 
Faktycznie, wymiana termostatu (30zł oryginal) plus wymiana plynu i wszystko znowu dziala cacy