Wysprzęglanie biegu..........

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wygląda to tak ruszam powoli ok.1500-2000 obr.prędkość pomiędzy 40/50 km/h nie dodając już gazu dalej po chwili jazdy wysprzęgla się bieg.
Po dodaniu gwałtownym gazu znowusz się załącza .
O co tu chodzi???
  
 
o to ze nie piszesz jasno, a my nie wrozki izoldy
  
 
Omega jak w profilu skrzynia automat.
Jakich jeszcze info potrzeba?
  
 
No widzisz. Automat. To normalne ze wysprzegla jezeli wysprzeglaniem nazywasz spadanie obrotow do biegu jalowego podczas jazdy.
Zasprzeglony jest jedynie ostatni bieg (4) a dokladniej jego "druga czesc. Latwo to poznac po tym jak puszczasz gaz to on zostaje na obrotach ktore delikatnie zaczynaja spadac. Jest to po to, aby bylo mniejsze zluzycie paliwa w trasie, gdyz sprawnosc przeniesienia napedu wzrasta z jakis 80% na prawie 100%.

edit: oczywiscie wysprzeglanie po puszczeniu gazu. Jak nacisniesz gaz znowu to czujesz ze zaczyna przyspieszac i sie zasprzegla. Tam nie ma sprzegla normalnego tylko olej i trubinki.


[ wiadomość edytowana przez: chemik333 dnia 2006-07-27 13:15:36 ]
  
 
Eee, a mi się wydaje że skrzynia wrzuca Ci już wyższy bieg, a przy depnięciu na gaz po prostu redukuje...

Dzieje Ci się tak od jakiegoś czasu (wcześniej było inaczej?) czy cały czas?
Czuć jakieś mocniejsze szarpnięcie?
  
 
no nie wiem czy fachowo to nazwałem ale czy takie coś jest normalne ,tzn nie moge zbyt długo jechać z taką prędkością?

było rzadziej tzn nie tak czesto na
rozumiem jak wcisne pedał gazu to redukuje i do przodu ,a tu chodzi o to że przy stałej prędkości ok40/50 km/h
" zork" i wczym tkwi diabeł zapewne w szczegółach
  
 
wymieniałem ostatnio olej w skrzyni i znalazłem dwa kawałki pierścienia z tworzywa szer. ok.8mm czy to może być powodem ?

A tu w dziale PORADY tak myśle że to o to chodzi:
http://myomega.ovh.org/ (panewka oporowa ...................)
zerknijcie
  
 
No czlowieku... to szkoda ze od razu nie napiszesz wszystkiego... ludzie pisza trzy slowa opisujac problem np ze "samochod nie jedzie" czekajac na porady a pozniej pisza ze "a... z tydzien temu znalazlem silnik 2 metry za nim - moze dlatego?"
Jakis poradnik by sie przydal jak pisac temat... chociaz nie... osobniki ktore nie umieja sensownie przedstawic go same z siebie chyba nie oczekuja zetelniejszych odpowiedzi. No dziecmi nie jestesmy...
Masz plastik to mow o nim od razu, a nie snujesz przez kilka postow dywagacje o "szczegolach w ktorych tkwi diabel". Nigdzie nie tkwi, a jak cos sie rozpierniczylo to nie dziw sie ze zacznie inaczej dzialac.
Resztki plastiku szczegolnie w malej misce wskazuja wlasnie na to co opisane jest na stronie ktora podales. Tez sprzeglo moze zaczac nieco szwankowac (to z opowiadan mechanika).
Nie wiadomo czy remont by mial sens przy obecnych cenach uzywanych calych skrzyn...

ps. Na poczatku bylem przekonany ze chodzi ci o manuala...
  
 
Cytat:
2006-07-27 14:00:13, chemik333 pisze:
"samochod nie jedzie" czekajac na porady a pozniej pisza ze "a... z tydzien temu znalazlem silnik 2 metry za nim - moze dlatego?"



  
 
z Twojej odp.wynika że lepiej kupić drugi samochód i przekładać to co się zepsuje.
Nie każdy wie wszystko tak jak Ty.
"Człowiek całe życie się uczy" ,a ja sie grzecznie pytałem.
  
 
Wiesz... ja rok temu nie wiedzialem prawie nic o samochodach. Tylko jak zadawalem pytania na forum to nieco bardziej "z glowa" bo bez sensownego opisu problemu nie da sie sensownie i jednoznacznie wskazac przyczyny. Ja nie raz pisalem wypracowanie na pol strony zeby wszystkie aspekty i spostrzezenia jak najdokladniej opisac. Ale chyba niektorym opisujacym problem sie nie chce za bardzo tego robic, mimo ze napisanie 3 zdan wiecej nic nie kosztuje. Wola czekac i przyjsc "na gotowe", zrobione przez innych, a do nazekania ze im nikt nie odpowiada przez 3 godziny lub nawet dluzej sa pierwsi (ostatnio nastapil wysyp takowych jednostek).
Nie jest to zarzut Tylko do Ciebie, ale nie da sie ukryc ze ma jednak po czesci takowy charakter.
Odnosnie drugiego samochodu na czesci to nie schodzmy na poziom dzieciniady... od tego jest PEPE, Mariosomegos i inni ludzie zebys nie musial miec drugiego samochodu na czesci, tylko wiedzial do kogo od razu sie zglosic z pytaniem o dostepnosc i mozliwosci zakupu poszczegolnych podzespolow, co czesto sie uda o wiele taniej niz ze szrotow, czy od przypadkowych osob.
Wracajac do poczatku to ten olej gdzie wymeniales? W zakladzie? Sam? Wymiana oleju w skrzyni biegow to nie jest taka blachostka jak w silniku... Natomiast jak nie sam to gdzie byli tacy specjalisci ktorzy nie wiedzieli co to za plastik plywa i ze juz to sa klopoty? Po znalezieniu takich czesci chyba tez dobrze byloby zdjac jakas miske ze skrzyni i zobaczyc czy wiecej nie ma w srodku takich "kwiatkow". Z jakiego oleju na jaki wymieniales? Wogole po co? Przewaznie nie wymienia sie oleju w skrzyni "od tak sobie"... To tylko kilka pytan. Sama wymiane moglbys opisac na pol strony a i tak mogloby byc za malo...
Zreszta... po co ja sie tu produkuje?
  
 
Aj czlowieku... Widze ze napisales w temacie PEPEgo pytanie o ten plasticzek. Takiego malego plasticzku nikt Ci pewnie nie sprzeda z uzywanego, bo co by zrobil z cala skrzynia bez niego? Takie gowienko kupi sie juz gdzies w sklepie, nowe i najprawdopodobniej nie bedzie fortuny kosztowalo... Jednak nie w tym problem, a tu, ze musisz kogos znalezc kto sie podjemie oceny stanu skrzyni czy przypadkiem juz wiecej rzeczy sie tam nie posypalo. I tak pewnie potrzebna bylaby Ci taka osoba do zalozenia plastikowego swinstwa, lecz ona moze stwierdzic ze juz trzeba regenerowac cala skrzynie lub wymieniac. Wyceni moze conieco...
PEPEgo i Mariosa podalem Ci dlatego ze u nich mozna kupic uzywana skrzynie raczej w calosci. Czasem sprzedadza np przeglo hydrokinetyczne, ale nie maly kawalek plastiku. Oczywiscie... moze sie zdazyc ze u kogos lezy toto na zbyciu, ale watpie. Znajdz kogos kto sie zajmie skrzynia i wtedy znajac sytuacje szukaj plastiku lub (moze lepiej?) calej skrzyni. W najgorszym wypadku moze uda Ci sie zmiescic w 1000 zl
  
 
Dzieki za tak długi tekst , ale jestem w pracy i nie miałem czsu na tak długi opis.
a co do

""Wracajac do poczatku to ten olej gdzie wymeniales? W zakladzie? Sam? Wymiana oleju w skrzyni biegow to nie jest taka blachostka jak w silniku... Natomiast jak nie sam to gdzie byli tacy specjalisci ktorzy nie wiedzieli co to za plastik plywa i ze juz to sa klopoty? Po znalezieniu takich czesci chyba tez dobrze byloby zdjac jakas miske ze skrzyni i zobaczyc czy wiecej nie ma w srodku takich "kwiatkow". Z jakiego oleju na jaki wymieniales? Wogole po co? Przewaznie nie wymienia sie oleju w skrzyni "od tak sobie"... To tylko kilka pytan. Sama wymiane moglbys opisac na pol strony a i tak mogloby byc za malo...
Zreszta... po co ja sie tu produkuje?""


Olej wymieniałem sam. Zdjęte były obie miski wymiana uszczelek i filtra , a dlatego wymieniałem bo zaczeło kapać. Oazało się że uszczelka teraz spokój. Co do wymiany to przeczytałem tyle postów że ile osób tyle zdań, a jeżeli jest wyciek to napewno brakuje.Tak też było po odkręceniu korka sucho ,a po zdjęciu tej większej miski okazało się że jest ok 1cm poniżej poziomu.

Pytasz z jakiego na jaki z tego co była butelka w aucie poprzedni właściciel mówił że Hipol. Wymieniłem na Dextron III.
I tu też zdania podzielone, ale w końcu zdecydowałem po wyszukaniu w książsce obsługi.
Takie plastikowe guwienko w sklepie Opel-shop a nazywa to się prawdopodobnie " panewka oporowea kosza sprzęgła overrun"koszt 235zł bochyba jest jeszcze z czymś sprzedawane jako komplet w innych sklepach znowusz pod ta nazwą nie występuje.
  
 
Hipol? najpopularniejszy to 220 a to jest dextron 2 (jezeli sie nei myle) czyli polsyntetyk (tez chyba). Dextron 3 to chyba syntetyk (?) wiec taka zamiana troche ryzykowna... Jak pisze: nie pamietam bo gdzies to przeczytalem kantem oka, ale ogolnie jest skok o te pol "syntetycznosci" miedzy olejami.
Po drugie apropos plastikowego gowienka to spytaj sie w zakladzie ile kosztuje montaz tego i czy jak to padlo to jest sens wymieniac, czy brac skrzynie uzywana. Koszt wymiany gowienka moze byc tylko minimalnie nizszy od uzywanej...
  
 
dextron II to olej mineralny
dextron III to rówież olej mineralny

czy się dobrze mieszają??
w mojej skrzyni raczej tak

  
 
No to mi Thomi w carserwisie powiedzial ze dextron III to polsyntetyk... Jeszcze przy okazji sie dopytam jego.
  
 
D III to mineral o trochę lepszych parametrach niż D II
  
 
AUTRAN DX III
Mineralny Płyn do Przekładni Automatycznych
Typowa Charakterystyka Fizykochemiczna

Gęstość w 15oC ASTM D1298 kg/m3 860

Temperatura zapłonu (COC) ASTM D92 O C 202

Lepkość kinematyczna w 40oC ASTM D445 mm2/s 33.5

Lepkość kinematyczna w 100oC ASTM D445 mm2/s 7.2

Lepkość Brookfielda w -40oC ASTM D2983 mPas 14700

Wskaźnik lepkości ASTM D2270 - 187

Temperatura płynięcia ASTM D 97 oC -51

No.