Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-08-08 18:47:12 Pytanie jak w temacie
Miałem włamanie (nieskuteczne do samochodu) to już drugie w przeciągu pół roku. Teraz muszę zmienić przynajmniej jedną wkładkę. Znalazłem w dobrych pieniądzach cały komplet zamków. Problem polega na tym, że mój samochód ma immobilizer i abym nie musiał programować nowych kluczyków wystarczy wyminić sterownik immobilizera. Pytanie tylko gdzie on jest przymocowany. Sprzedający też tego nie wie. Obaj więc liczymy na Waszą pomoc. |
Zerwikaptur Member Klubu Espero Audi A4 Ożarów | 2006-08-08 18:53:15 Raczej jest zintegrowany z komuterem auta. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-08-08 19:45:10 zamiast wymieniać coś w immobilizerze czy programować lepiej jest podmienić pluskwę w kluczyku. Gdy spojrzysz na swój kluczyk od czoła zobaczysz małą okrągłą zaślepkę, jakby ślad od nadlewu. To korek, pod którym jest zatopiony w szkle czip immobilizera. Wystarczy że go podmienisz i po kłopocie.
Informacje te mam zdaje się z forum - nie robiłem tego sam, więc nie ręczę za sukces. Ktoś to jednak na pewno robił i opisywał na forum. |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-08-08 20:38:06 Zdecydowanie prościej (i taniej) jest wymienic uszkodzony bębenek, przekładając do niego zapadki ze starego, albo dając nowe, ale o tych samych cechach. W Iłkach jak to zrobić pokazywał Królik. ----------------- czasem tu zaglądam |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-08-08 21:10:37 Dzięki za rady, ale...
Po zeszłym włamaniu zrobiłem taką sztukę z dopasowaniem zapadek zamka tak, że udało się mieć jeden kluczyk zamiast dwóch. Jednak wtedy miałem szczęście bo różnica pomiędzy dwoma zamkami była niewielka a niestety większość zapadek ze starego była do wyrzucenia. Nie sądzę, abym tym razem miał tyle szczęścia. Dlatego zdecydowałem się na zakup kompletu zamków. Tak się składa, że w jednym z oryginalnych kluczyków uszkodził się transponder, więc upiekł bym dwie pieczenie... Mogę mieć cały komplet z komputerem (ECU) jednak pochodzi on z silnika 1,5 (ja mam 2.0). Nie bardzo wiem o którą czarną skrzyneczkę pod kierownica chodzi? W którym miejscu dokładnie? Pod poduszką, czy może pod konsolą kierowcy? Sami zobaczcie co wandale zrobili z moim zamkiem [ wiadomość edytowana przez: Piotr_W dnia 2006-08-08 21:12:32 ] |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-08-08 21:43:56 Dołożę swoje 3 grosze:
1.Każda jakakolwiek ingerencja w zmianę konfiguracji immobilisera musi być zroboiona za pomocą skanera.Inaczej się po prostu nie da. W którymś poście tłumaczyłem dokładne zależności. 2.ECU w 1,5 jest inne i nie da się podmienić. 3.Maskekk proponuje uciąć grot i przykleić coś tam,coś tam.Nie będzie to działało.Cewka immo dostanie zmiksowany sygnał starego(zakodowanego) transpondera i z nowego kluczyka. 4.Adaśku,na zdjęciu widać,że uszkodzony korpus bębenka i nowe zapadki nie pomogą.Oby tylko wspornik był cały. 5.Piotr odżałuj 30zł i zakoduj nowe kluczyki, tym bardziej,że pisałeś o uszkodzonym transponderze w jednym z kluczyków.Żebyś mógł dojechać do stacji (jeżeli sam wymienisz zamki) to żeby zapalić,nie zakładaj cewki immo na stacyjkę,tylko niech wisi na przewodach.W momencie zapalania przytknij stary kluczyk do cewki niech odblokuje immo.Transponder potrzebny jest tylko w momencie odpalania silnika. Amen |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-08-08 22:03:35 Racja jest w tym co piszesz. Przeczytaj jednak co napiszę.
Dzwoniłem do krakowskich serwisów. Oni za kodowanie jednego kluczyka krzyczeli 100 i więcej + nowy kluczyk + jego dopasowanie mechaniczne do starego zamka. Teraz za podobne a może mniejsze pieniądze mogę mieć komplet zamków z kluczykami + sterownik (komputer immobilisera) gratis. Jedak ani ja ani sprzedający nie wie w którym miejscu się ten komputer znajduje ?!? Nic nie ryzykuję. Podstawie komputer immo i sprawdzę zagada to dobrze nie zagada - programuję kluczyki. Niesły patent z tym awaryjnym odpalaniem |
maskekk 1,5 wwa | 2006-08-08 22:44:53 Fakt nie pomyslalem ze bedzie odbieral dwa sygnaly. skrzynka jest pod ta oslona palstikowa kolumny |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-08-08 22:55:28
owszem Drogo ale przecież Ty podajesz praktycznie tę samą cenę ?! .../w teorii nawet wyżej ale powidzmy że "w pamięci" doliczam tamte "dodatki kosztotwórcze") Gdzie sens gdzie logika ?! |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-08-08 23:55:29 Przeglądam książki i serwisówki - nie moge się w nich doczytać gdzie znajduje się moduł immobilisera.
Ktoś natknął sie kiedyś na niego ? Jak kupiłem wóz to sciągałem kokpit ale niepamiętam wszystkiego. |
Zzzz Opel astra Torun | 2006-08-08 23:59:59 przeciez juz dostales dpowiedz -immo jest zintegrowany z komputerem sterujacym silnikiem , ta skrzyneczka o ktorej piszesz to tylko wzmacniacz/uklad ksztaltujacy sygnaly z cewki immobilisera i jego wymiana absolutnie nic nie da |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-08-09 07:13:56
Napiszę ci jaśniej-wymiana immobilisera zanjdującego się w samochodzie ,na immobiliser w którym są zakodowane są nowe kluczyki (o ile dobrze zrozumiałem co chcesz zrobić) nic ci nie da.Sam immobiliser trzeba zakodować w ECU.A ECU z 1,5 nie pasuje (gdyby pasowało nie byłoby tylu rodzajów kompa) |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-08-09 14:23:39 Powiedzcie mi gdzie znajduje się K59 z poniższego schematu?
Rzecz w tym, że dostanę to za darmo - w cenie kompletu zamków. Nic nie ryzykuję. W razie czego pozostanie mi zaprogramować kluczyki. Rozumię, że pisząc ECU macie na myśli ECM (drugi schemat)? Czym wobec tego jest ECU? |
maskekk 1,5 wwa | 2006-08-09 18:05:00 Ecu to komputer sterujacy praca silnika, Musisz miec komputer transponder i modul immo od jednego kompletu inczej dupa blada trzeba kodowac. Rozkrec plastiki kolumny badz schyl sie i poszukaj nad nogami kierowcy to tma musi byc bo sam to wyciagalem. |
vitex SC 1.1 Uć | 2006-08-09 20:55:20
Tak na moje oko ten K59 znajduje sie na wysokosci skrzynki bezpieczników od wewnatrz deski rozdzielczej , niedaleko slawetnego bimbaja (w takiej stercie pudełek i przekażników). A ECU ABS to moduł sterujący ABSem |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-08-09 21:19:35
Chyba masz rację z tym ECU. Wygląda na to, że wszyscy się mylimy nazywając komputer sterujący pracą silnika ECU. W dokumentacji nazywany jest on ECM. Pamiętasz (pamiętacie) kolor tego pudełka K59. Będzie łatwiej mi go opisać sprzedającemu. OK już wiem jaki ma kolor. Jak raz jest to na Allegro [ wiadomość edytowana przez: Piotr_W dnia 2006-08-09 21:48:58 ] |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-08-09 22:13:45 ecu - engine control unit
ecm - engine control module ecu, ecm, komp, komputer, sterownik... wszystko to ten sam przedmiot, czyli puszka z której sterczy kilkadziesiąt przewodów sterująca momentem zapłonu, długością wtrysku, wolnymi obrotami, wentylatorami, pompa paliwa i sprężarką klimy... |