SPRZĘGŁO W E39

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! od pewnego czasu mam problem z dziwnym odgłosem pochodzącym najprawdopodobniej ze sprzęgła! problem wygląda następująco:
zatrzymuje samochód, wrzucam luz i słysze klekotanie, gdy leciutko dotknę nogą sprzegła to czuje bicie o tej samej częstotliwości! gdy wcisnę do końca klekot ustaje! aha i to nie zawsze, ale częsciej to słychac niż niesłychac! a to bicie na pedale występuje ciagle!
  
 
Mam to samo i u mnie jest to kończące się łożysko w skrzyni biegów. Nie jest to wina sprzęgła bo wymieniłem komplet na nowy. Na razie staram się nie zwracać uwagi na szum/ pisk sprzęgła i tak z tym jeżdżę. Jak padnie to wymiana całej skrzynki na inną ale prędko to raczej nie nastąpi.
Pozdrawiam
  
 
chodzi Ci tutaj o łożysko wyciskowe skrzynki biegów?, aha no i nic mi nie szumi anie nie zgrzyta!

[ wiadomość edytowana przez: elroy_85 dnia 2006-07-15 21:43:16 ]
  
 
U Ciebie najprawdopodobniej zużyło się łozysko wyciskowe co by tłumaczyło szum i jego zanik po wciśniecięciu pedału sprzegła, co do drgań, moga byc one spowodowane uszkodzeniem łozyska lub co gorsza "kończącym" się kołem dwumasowym.
  
 
Hmm jeśli byłoby to koło dwumasowe to 2000zł + robocizna.
  
 
eeee to napewno nie) hehe mam nadzieje
  
 
aha no i ZApomniałem chyba o czymś b.ważnym! sprzęgło nie szarpie , nie ślizga się! i nie wiem czy wymieniać cały zestaw sprzęgła czy może samo łożysko?!?!
  
 
W BMW E34 535 i E32 735 bardzo częstymi objawami jest to co opisałeś, stuki wyraxnie słychac jak się jest w kanale, na łączeniu skrzyni z silnikiem, zawyczaj jest to to co Kornat napisał, czyli koło dwumasowe. pzdr
  
 
no to niedobrze! a wiesz moze ile jeszcze pojeżdże na takim klepiącym kole dwumasowym? zauważyłem to z może miesiąc temu!
  
 
Cytat:
2006-07-21 17:56:55, elroy_85 pisze:
no to niedobrze! a wiesz moze ile jeszcze pojeżdże na takim klepiącym kole dwumasowym? zauważyłem to z może miesiąc temu!


myślę, że najpierw to jedź sie upewnij czy to to, bo my sobie gdybamy, nie wiem ile można i czy mozna jeździć na kończącym sie kole dwumasowym. pzdr
  
 
w przyszłą sobotę pojade do serwisu beemki i się zorientuję dzięki za podpowiedzi! pzdR.
  
 
byłem u mechanika i stwierdził ze to najprawdopodobniej łożysko na wałku sprzęgłowym! polecił mi wymiane oleju w skrzyni, wlałem ATF 220 ucichło na 10min i dalej to samo! powiedzcie czy z tym łożyskiem to dużo roboty, i ile to może kosztować ??
  
 
już wiem ile roboty, ale ile kosztuje?!?! moze ktoś pomoże?! czy samo łożysko to duży wydatek?!!
  
 
widze, że prowadze tu mały monolog, ale nic! to może hmm, może wiecie czy to łożysko na wałku sprzęgłowym, to to samo co łożysko oporowe, które wchodzi również w zestaw sprzęgła?!