Ile oleju do 1,5 DOHC?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Wczoraj wymieniałem olej silnikowy oraz oczywiście filtr oleju. Czas ściekania wydłużony na maksa, bo jednocześnie wymieniałem tłumiki. Silnik zalałem z trzech oryginalnych jednolitrowych butelek i to było wsio co można było wlać, zeby nie przelać. Przejachałem ok.20km i dziwi mnie fakt, że poziom oleju jest w połowie skali bagnetu. Poprzednio miałem nexię z tym samym silnikiem t.j. DOHC ale oleju wchodziło ok. 3,5L. Niby wielkiej różnicy nie ma, ale czy tak ma być?
  
 
Olej powiadasz... olej!
No tak z 3,5-3,8 włazi... może za długo czekałeś i się zapowietrzyło
  
 
no to co się dziwisz ja od zawsze nalewam tylko do połowy skali nie wiem czemu więc nie pytaj po prostu zawsze tak robiłem i tyle.Nie wiem jak reszta klubowiczów ale czemu nie kupiłeś większego baniaczka przecież było by duużo taniej i miejemy nadzieje że nie lejesz minerala.|Ale te 1 litrówki to pewnie masz z promocji podblokowej bo u nas cośtakiego było że 1 litrówki dostałeś za grosze firmowego ale dobro sięskończyło.
  
 
Tydzień temu wymieniałem olej i filtry
Olej to Castrol Magnatec 10W-40 - taniocha
Po zlaniu oleju auto stało 24h bez korka - się cholera obrobiła i musiałem inny skołować (jakby co to śruba M14x1.5)
Oleju weszło mi coś koło 3.5 litra i jest MAX czyli tyle ile zaleca się w/g producenta
W/g książki oleju wchodzi 3.8l, ale trzeba wziąć pod uwagę resztki oleju w kanałach i pompie
Ta wartość książkowa jest podawana dla suchych, nigdy nie zalewanych silników
  
 
Cytat:
2006-08-18 15:07:50, krzychu_ch pisze:
...Oleju weszło mi coś koło 3.5 litra i jest MAX czyli tyle ile zaleca się w/g producenta ...


Czy dobrze zrozumiałem?
Oleju ma być na kresce MAX???
A nie czasem po środku?

Coś mi się wydaje, że ktoś będzie tu miał do wymiany wszczelki w niedługim czasie
  
 
Z tego co widziałem w różnych artukułach oraz nawet na Oleju Shell Helix ma go być MAX
Jeżeli poziom wskazuje dolna kreska należy dolać litra, jeżeli jest w połowie należy dolać pół litra.
Ja zawsze dolewałem do górnej kreski i nigdy nie miałem problemów z jakimiś wyciekami
Nawet w starych wiekowych autach
To jest (podobno) optymalna ilość oleju, gdzie górna kreska wskazuje właśnie dla silnika DOHC w Espero 3.8 litra
  
 
Ja miałem lany MOBIL 10W/40 3,5L niekiedy wychodzi 3,8
  
 
teraz smigam na polsyntetyku i chce zmienic na syntetyk ale mi odradzono bo to podobno niedobre dla silnika
  
 
Cytat:
2006-08-18 23:44:12, pablo_ns pisze:
teraz smigam na polsyntetyku i chce zmienic na syntetyk ale mi odradzono bo to podobno niedobre dla silnika

zalezy w jakiej kondycji silnik..ja jeszczena syntetyku mobil1 5w50 ..od nowosci sysntetyk..teraz mam 190kkm..od wymiany do wymiany dolewam okolo litra..czyli na poczatku jest na gornej kresce na koncu na dolnej..zawsze mi wlewali oleju do gornej kreski..to jest jakies 3.7L

co do twojej zmiany na syntetyk..to zalezy jak dlugo jezdzisz na polsyntetyku jaki ma przebieg i ogolnie jaka kondycja..ja bym nie zmienial bo..po co? ale tez nie sadze zeby jaies drastyczne konsekwencje cie za to spotkaly..moze zaczac sie pocic tu i owdzie
  
 
Cytat:
2006-08-18 15:41:16, krzychu_ch pisze:
Jeżeli poziom wskazuje dolna kreska należy dolać litra, jeżeli jest w połowie należy dolać pół litra.



Coś pier... Jeżeli jest MIN to mniej już nie powinno być, jeżeli jest MAX to więcej już nie powinno być. I tyle! Reasumując. Można bez obaw jeździć i wtedy gdy jest MIN i wtedy gdy jest MAX.
  
 
Cytat:
2006-08-19 10:29:11, piotr_ek pisze:
Coś pier... Jeżeli jest MIN to mniej już nie powinno być, jeżeli jest MAX to więcej już nie powinno być. I tyle! Reasumując. Można bez obaw jeździć i wtedy gdy jest MIN i wtedy gdy jest MAX.



I tu się z Tobą zgadzam. Dzisiaj ponownie sprawdzałem poziom bo dołożyłem wczoraj ok.150km i nadal poziom na środku podziałki bagnetu a wlałem 3L i grama więcej. W nexusie DOHC, którego miałem od małego i śmignął ponad 240kkm, również sam wymieniałem olej i 3L to byłoby poniżej skali na bagnecie. Widocznie moje espero tak ma, bo gdy je kupowałem to miało w bagażniku 2 opakowania czterolitrowe po Mobilu i Castrolu z ok 1L oleju w środku. Nie mam kontaktu z byłym właścicielem bo przeniósł się do lepszego(?) świata a koleżanki małżonki nawet nie próbuję pytać.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-08-18 23:44:12, pablo_ns pisze:
teraz smigam na polsyntetyku i chce zmienic na syntetyk ale mi odradzono bo to podobno niedobre dla silnika


Pablo jeżeli chcesz zgłębić tajniki budowy silniki to sobie zmień bo syntetyk przeczyści ci ładnie silniczek a potem zalejesz go chyba klejem, jeżeli jeździł dosyć długo na półsyntetyko to nagary się zebrały i syntetyk ci je zbierze więc konsekwencje moga być powazniejsze niż tylko pocenie.