MotoNews.pl
3 E 30 z mororem M40 coś się dzieje (155296/0) - NT
  

E 30 z mororem M40 coś się dzieje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Może ktoś mi pomoże w temacie. Moje auto niestety nawala. Spadły wolne obroty silnika do 0,6 - 0,7 tys. sa na granicy. Najgorsze jest to że silnik czasami gaśnie w czasie jazdy i przy ruszaniu.
Być może ktoś z was miał taki problem.
Proszę o radę - nowy
  
 
Odłączałeś ostatnio akumulator ??
  
 
Sprawdź także szczelność układu dolotowego za przepływomierzem
  
 
odłączałem akumulator na chwilę,
  
 
Cytat:
2006-08-09 15:58:00, jamich pisze:
odłączałem akumulator na chwilę,



To teraz jesli chesz zresetowac kompa zrób tak:

"1. Odłączamy akumulator, najpierw -, potem +.
2. Czekamy 5, 10 minut.
3. Włączamy kluczyk w poz. 2 a potem zwieramy obydwa przewody odłączone od akumulatora i zostawiamy zwarte na 15 minut.
4. Rozłączamy przewody.
5. Podłączamy z powrotem akumulator, najpierw + potem -.
6. Uruchamiamy silnik.
7. Ma chodzić na wolnych obrotach aż się rozgrzeje do normalnej temp, jakieś 5 minut.
8. Jeździmy w miarę możliwości zmieniając warunki i styl jazdy. Trochę stabilnie i spokojnie. Trochę ostro, wykorzystując pełne zakresy obrotów. Pozwalamy mu "zapamiętać" optymalny skład mieszanki na różnych obrotach przy róznych obciążeniach.
9. Przed pierwszym zgaszeniem silnika niech znów pochodzi z 5 min. na wolnych obrotach.
10. W miarę jeżdżenia czuje się jak auto jeździ stopniowo coraz lepiej. Po kilkuset a (nawet 1000 km) proces można uznać za zakończony. Oczywiście przez cały ten czas jeździmy na benzynie"
Cytat z BMW KP

Ropbisz na włąsną odpowiedzialnosc
  
 
Jeżeli odłaczyłeś komputer tzn. że skasowały ci sie dane z EPROM. W takim razie już nie odłaczaj go poraz drugi. Tylko musisz troche pojeździć tak jak pisze kolega poniżej. Poprostu komputer musi ponownie zapamiętać skład mieszanki.

Także nic nie poradzisz musisz jeździć po pewnym czasie wszystko wróci do normy - najczesciej około 1000km musisz pyknąć.
  
 
Cytat:
2006-08-09 19:40:20, Buczer pisze:
Jeżeli odłaczyłeś komputer tzn. że skasowały ci sie dane z EPROM. W takim razie już nie odłaczaj go poraz drugi. Tylko musisz troche pojeździć tak jak pisze kolega poniżej. Poprostu komputer musi ponownie zapamiętać skład mieszanki. Także nic nie poradzisz musisz jeździć po pewnym czasie wszystko wróci do normy - najczesciej około 1000km musisz pyknąć.



Ale swoim postem chiałem pokazac ze zwykłe odłacznei kompa jest g*wno warte a dopiero zabieg który podałem jest w 100% skuteczny..podobno
  
 
Wybacz, ale nie rozumie. Gostek pisze że mu coś sie dziej z autem, dziwne obroty, gaśnie itd. Więc pytam czy odłaczał akumulator, gdyż wszystkie objawy wskazuja na skasowanie zawartości pamięci EPROM. Chłopak odpowiada, że tak odłączał. Więc wszystko jasne. To co sie dzieje najprawdopodobniej jest spowodowane usunięciem danych o składzie mieszanki z pamięci. I tyle po co mu teraz restartowac komputer ??

Niewiem ja sie nieznam na oprogramowaniu silników, ale wiem, że stare sterowniki pracy silnika nie mają baterii podtrzymujących jak nowe komputery i odłaczenia akumulatora powoduje usunięcie danych z pamięci podręcznej.

Cytat:
Ale swoim postem chiałem pokazac ze zwykłe odłacznei kompa jest g*wno warte a dopiero zabieg który podałem jest w 100% skuteczny..podobno


No ale czego to dowodzi ?? Gostek juz zrestartował kompa, a przynajmniej EPROM, więc po co ma to robic poraz kolejny ?? Wystarczy, że pojeździ i komp zapamieta ponownie wszystkie dane.
Teraz wystarczy ze zrobi:
Cytat:

.
.
.
6. Uruchamiamy silnik.
7. Ma chodzić na wolnych obrotach aż się rozgrzeje do normalnej temp, jakieś 5 minut.
8. Jeździmy w miarę możliwości zmieniając warunki i styl jazdy. Trochę stabilnie i spokojnie. Trochę ostro, wykorzystując pełne zakresy obrotów. Pozwalamy mu "zapamiętać" optymalny skład mieszanki na różnych obrotach przy róznych obciążeniach.
9. Przed pierwszym zgaszeniem silnika niech znów pochodzi z 5 min. na wolnych obrotach.
10. W miarę jeżdżenia czuje się jak auto jeździ stopniowo coraz lepiej. Po kilkuset a (nawet 1000 km) proces można uznać za zakończony. Oczywiście przez cały ten czas jeździmy na benzynie"


czyli to co pisałeś dalej
Ja osobiście poprostu jeżdże po takim zabiegu i tyle. Pierwszy czas jest męczący. Chesz wystartować, a on sie dusi...ale pozatym da sie wytrzymać. Oczywiście najłatwiej jest wgrac brakujące dane, ale pewnie niewielu użtkowników ma taka możliwość.
  
 
Cytat:
2006-08-09 22:32:25, Buczer pisze:
Wybacz, ale nie rozumie. Gostek pisze że mu coś sie dziej z autem, dziwne obroty, gaśnie itd. Więc pytam czy odłaczał akumulator, gdyż wszystkie objawy wskazuja na skasowanie zawartości pamięci EPROM. Chłopak odpowiada, że tak odłączał. Więc wszystko jasne. To co sie dzieje najprawdopodobniej jest spowodowane usunięciem danych o składzie mieszanki z pamięci. I tyle po co mu teraz restartowac komputer ??



Nasz klubowy kolega Jeztom podesłał mi link z tym własnie przepisem na reset kompa co mnie bardzo zafrapowało i wniosek stad taki ze samo odłaczenie klemy (czyli tak jak wszyscy resetujemy lub wiekszosc z nas ) nie daje zupełnego resetu i tez Ci tego nie wytłumacze bo moja wiedza na to nie pozwala ale zacytuje jeszcze autora tego przepisu na reset :

"Ktoś mi powiedział, że "po co to robić, przecież komputer się resetuje przy wyłączeniu zapłonu". Ktoś inny mi powiedział, że wyłączenie zapłonu to tak jak restart Windowsa, a zabieg opisany pozyżej, to jakby formatowanie dysku i świeża reinstalacja Windowsa "

A całosc dałem informacyjnie zeby Jamich jesli juz che zrobił to dobrze

Czy teraz sprawa jest jasna ?

  
 
Witam niedawno zakupiłem BMW 318 i mam pytanie:
czy proces ten dotyczy takze spi z motorem M40 w e-30 z roku '90??
bo musiałem odłączyc aku i po podłączeniu niby jezdził normalnie, ale na wolnych obr. pulsował.
  
 
Cytat:
Nasz klubowy kolega Jeztom podesłał mi link z tym własnie przepisem na reset kompa


A czy mógłbyś wrzucić go także tutaj ?
  
 
Watek z tamtego forum dotyczy głownie Blosa a reset jest jakoby przypadkiem ale scigne o to Jeztoam to moze wklei.. tylko nie wiem czy jest sens ..
  
 
Wszystko co jest w tamtym watku na temat resetowania kompa Mibhell zacytował. reszta watku jest o czym innym.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
Witam niedawno zakupiłem BMW 318 i mam pytanie:
czy proces ten dotyczy takze spi z motorem M40 w e-30 z roku '90??
bo musiałem odłączyc aku i po podłączeniu niby jezdził normalnie, ale na wolnych obr. pulsował.



ponawiam pytanie...
  
 
To samo - po jakimś czasie przestanie pracowac nie równo (tzn. pulsować). Jeżeli nie to prawdopodobnie wałek rozrządu do wymiany, ale skoro przed odłaczeniem aku było okej to jak troche pojeździsz znowu bedzie okej.

Mibhell - zgadzam się z tobą w 100% co do restartu całego kompa. Napewno jest tak jak piszesz. Ale samo odłączenie klemy powoduje skasowanie pamieci, a nie wszystkiego. Teraz mu silnik gaśnie bo odłączył aku - i nie zrestartował kompa tylko mu uciekły dane z EPROM. I na 99.99(9)% musi poprostu troche pojeździć.

A sam opis restartu kompa jeżeli ktoś chce sobie takowy zrobić jest wzorowy, chyba bo ja tego w sumie nigdy nie robiłem - jakoś niewidziałem takiej potrzeby. Zawsze okazywało sie że jak coś było nie tak to problem lezy gdzie indziej niz w samym sterowaniu. Poprostu stare BMW nie maja tak rozbudowanej elektroniki sterowania silnika, zeby błędy komputera były czymś notorycznym. Przynajmniej ja w swoim życiu się nie spotkałem, żeby naprawa wymagała restartu kompa.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-08-10 12:40:05, HNT pisze:
ponawiam pytanie...


tak
  
 
po tym jak auto robiło numery, wymieniłem filtr pow.i czyściłem przepływomierz, narazie odpukać jeżdżę,(nie jest jak dawniej) wyczuwam (z dużą częstotliwością)drganie na lewarku zmiany biegów spowodowane nierównomierną pracą silnika. Następny krok to będzie reset kompa w/g wskazówek mibhell Może przy zasyfionym filtrze powietrza zmieniły się ustawienia mieszanki.
  
 
No nie sądzę żeby się zmieniły ustawienia mieszanki. Natomiast co do drgania lewarka to proponuje sprawdzić poduszki pod skrzynią i silnikiem. Bo drgaanie silnika jest spowodowane zuzytmi poduszkami (jedna z możliwości), a nie równa praca wskazuje na zuzycie wałka rozrządu.
  
 
Cytat:
2006-08-11 01:39:07, Buczer pisze:
a nie równa praca wskazuje na zuzycie wałka rozrządu.


Dlaczego odrazu wałka?

A może elektryka, cewki, kable, świece... zanim by się doszło dowałka to jeszcze chyba mozna dopisac pare rzeczy.
A w M40 często sa krzywki wytarte, a silniczek chodzi dalej równo, tylko nie wkręca się na obroty wyższe.... pzdr
  
 
No czy to jest wałek to idzie bardzo łatwo sprawdzić. Co do M40 to jakoś szczególnie nie mam rozeznania, ale w E34 z reguły to jest podstawowy kłopot. Co do elektryki to jakoś nie mam przekonania - poprostu tak jak pisałem w starszych BMW jakoś nie było znią kłopotów. Jednak tak na odległośc to mogę podac to co sie dzieje najcześciej, bez oględzin nic więcej nie da sie powiedzieć. Oczywiście powodów może być 150 - od najprostszych: świece, złe paliwo, przewody WN....itd....