Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2006-08-08 21:50:41 Odłączałeś ostatnio akumulator ?? |
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2006-08-09 08:21:41 Sprawdź także szczelność układu dolotowego za przepływomierzem ![]() |
![]() jamich BMW E30 Łódź | 2006-08-09 15:58:00 odłączałem akumulator na chwilę, |
mibhell BMW Head Moderator E36 320iT www.silesiaparts.pl | 2006-08-09 17:51:18
To teraz jesli chesz zresetowac kompa zrób tak: "1. Odłączamy akumulator, najpierw -, potem +. 2. Czekamy 5, 10 minut. 3. Włączamy kluczyk w poz. 2 a potem zwieramy obydwa przewody odłączone od akumulatora i zostawiamy zwarte na 15 minut. 4. Rozłączamy przewody. 5. Podłączamy z powrotem akumulator, najpierw + potem -. 6. Uruchamiamy silnik. 7. Ma chodzić na wolnych obrotach aż się rozgrzeje do normalnej temp, jakieś 5 minut. 8. Jeździmy w miarę możliwości zmieniając warunki i styl jazdy. Trochę stabilnie i spokojnie. Trochę ostro, wykorzystując pełne zakresy obrotów. Pozwalamy mu "zapamiętać" optymalny skład mieszanki na różnych obrotach przy róznych obciążeniach. 9. Przed pierwszym zgaszeniem silnika niech znów pochodzi z 5 min. na wolnych obrotach. 10. W miarę jeżdżenia czuje się jak auto jeździ stopniowo coraz lepiej. Po kilkuset a (nawet 1000 km) proces można uznać za zakończony. Oczywiście przez cały ten czas jeździmy na benzynie" Cytat z BMW KP Ropbisz na włąsną odpowiedzialnosc ![]() ![]() |
mibhell BMW Head Moderator E36 320iT www.silesiaparts.pl | 2006-08-09 21:30:54
Ale swoim postem chiałem pokazac ze zwykłe odłacznei kompa jest g*wno warte a dopiero zabieg który podałem jest w 100% skuteczny..podobno ![]() |
mibhell BMW Head Moderator E36 320iT www.silesiaparts.pl | 2006-08-10 09:22:23
Nasz klubowy kolega Jeztom podesłał mi link z tym własnie przepisem na reset kompa co mnie bardzo zafrapowało i wniosek stad taki ze samo odłaczenie klemy (czyli tak jak wszyscy resetujemy lub wiekszosc z nas ![]() "Ktoś mi powiedział, że "po co to robić, przecież komputer się resetuje przy wyłączeniu zapłonu". Ktoś inny mi powiedział, że wyłączenie zapłonu to tak jak restart Windowsa, a zabieg opisany pozyżej, to jakby formatowanie dysku i świeża reinstalacja Windowsa " A całosc dałem informacyjnie zeby Jamich jesli juz che zrobił to dobrze ![]() Czy teraz sprawa jest jasna ? ![]() ![]() |
![]() HNT był 126R-5 2x BMWe30 ... Mikołów | 2006-08-10 10:11:39 Witam niedawno zakupiłem BMW 318 i mam pytanie:
czy proces ten dotyczy takze spi z motorem M40 w e-30 z roku '90?? bo musiałem odłączyc aku i po podłączeniu niby jezdził normalnie, ale na wolnych obr. pulsował. |
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2006-08-10 11:07:00
A czy mógłbyś wrzucić go także tutaj ? |
mibhell BMW Head Moderator E36 320iT www.silesiaparts.pl | 2006-08-10 11:13:28 Watek z tamtego forum dotyczy głownie Blosa a reset jest jakoby przypadkiem ale scigne o to Jeztoam to moze wklei.. tylko nie wiem czy jest sens .. ![]() ![]() |
Jeztom (S) BMW Master (Moderator) E32 735iA and BMW 32 ... Żory | 2006-08-10 12:21:13 Wszystko co jest w tamtym watku na temat resetowania kompa Mibhell zacytował. reszta watku jest o czym innym.
pozdrawiam |
![]() HNT był 126R-5 2x BMWe30 ... Mikołów | 2006-08-10 12:40:05
ponawiam pytanie... ![]() |
![]() Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2006-08-10 14:53:48 To samo - po jakimś czasie przestanie pracowac nie równo (tzn. pulsować). Jeżeli nie to prawdopodobnie wałek rozrządu do wymiany, ale skoro przed odłaczeniem aku było okej to jak troche pojeździsz znowu bedzie okej.
Mibhell - zgadzam się z tobą w 100% co do restartu całego kompa. Napewno jest tak jak piszesz. Ale samo odłączenie klemy powoduje skasowanie pamieci, a nie wszystkiego. Teraz mu silnik gaśnie bo odłączył aku - i nie zrestartował kompa tylko mu uciekły dane z EPROM. I na 99.99(9)% musi poprostu troche pojeździć. A sam opis restartu kompa jeżeli ktoś chce sobie takowy zrobić jest wzorowy, chyba bo ja tego w sumie nigdy nie robiłem - jakoś niewidziałem takiej potrzeby. Zawsze okazywało sie że jak coś było nie tak to problem lezy gdzie indziej niz w samym sterowaniu. Poprostu stare BMW nie maja tak rozbudowanej elektroniki sterowania silnika, zeby błędy komputera były czymś notorycznym. Przynajmniej ja w swoim życiu się nie spotkałem, żeby naprawa wymagała restartu kompa. Pozdrawiam. |
Jeztom (S) BMW Master (Moderator) E32 735iA and BMW 32 ... Żory | 2006-08-10 15:47:48
tak |
![]() jamich BMW E30 Łódź | 2006-08-10 16:41:55 po tym jak auto robiło numery, wymieniłem filtr pow.i czyściłem przepływomierz, narazie odpukać jeżdżę,(nie jest jak dawniej) wyczuwam (z dużą częstotliwością)drganie na lewarku zmiany biegów spowodowane nierównomierną pracą silnika. Następny krok to będzie reset kompa w/g wskazówek mibhell Może przy zasyfionym filtrze powietrza zmieniły się ustawienia mieszanki. |
![]() Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2006-08-11 01:39:07 No nie sądzę żeby się zmieniły ustawienia mieszanki. Natomiast co do drgania lewarka to proponuje sprawdzić poduszki pod skrzynią i silnikiem. Bo drgaanie silnika jest spowodowane zuzytmi poduszkami (jedna z możliwości), a nie równa praca wskazuje na zuzycie wałka rozrządu. |
Jeztom (S) BMW Master (Moderator) E32 735iA and BMW 32 ... Żory | 2006-08-11 10:39:15
Dlaczego odrazu wałka? ![]() ![]() A może elektryka, cewki, kable, świece... zanim by się doszło dowałka to jeszcze chyba mozna dopisac pare rzeczy. A w M40 często sa krzywki wytarte, a silniczek chodzi dalej równo, tylko nie wkręca się na obroty wyższe.... pzdr |
![]() Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2006-08-11 14:01:52 No czy to jest wałek to idzie bardzo łatwo sprawdzić. Co do M40 to jakoś szczególnie nie mam rozeznania, ale w E34 z reguły to jest podstawowy kłopot. Co do elektryki to jakoś nie mam przekonania - poprostu tak jak pisałem w starszych BMW jakoś nie było znią kłopotów. Jednak tak na odległośc to mogę podac to co sie dzieje najcześciej, bez oględzin nic więcej nie da sie powiedzieć. Oczywiście powodów może być 150 - od najprostszych: świece, złe paliwo, przewody WN....itd.... |