Skrzynia SOHC - przelozenie glowne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio dostalem od kolegi Andzi z forum 128, rozpiske przelozen 127/128/ritmo/tipo. W Ritmo i ostatnich 128 bylo przelozenie 17/64 = 3.76. W "normalnych" 128 bylo 13/53 = 4.07.
Pytanie jest takie: Czy mozna "ozenic" zebatke 13 z zebatka 64? Nawet gdyby troche halasowala i sie szybko zuzyla?
Ewentualnie czy pasuje do tej skrzyni kompletne przelozenie 13/61 z 127 mk1? Chodzi mi o skrzynie 4, niewzmocniona.
  
 
nie sadze by dalo sie przelozyc zebatke (zreszta tej na ataku nie zmienisz bo jest na stale na walku...) ale próbuj... co do 127 to nie wiem - popytaj u szpeców od skrzyn...
  
 
Odgrzebuje kotleta bo po dotarciu silnika okazalo sie ze na 4.07 nie da sie jezdzic

Ma ktos dostep do jakiegos katalogu czesci gdzie bylyby podane ilosci zebow w dyfrach 128, 127, fiorino, yugo itd. Konkretnie chodzi o przelozenie 11/53 (4,82) do 128 - jest homologowane w 128 nawet w Nce, wiem gdzie mozna je kupic za 300E ale to chyba jest jakis seryjny dyfer wiec nie chcialbym przeplacac. Nie moge sie doszukac czy gdzies bylo takie montowane.

w 127 bylo 13/61 na poczatku produkcji, pozniej 4.07 ale inne niz w 128. w Sporcie mk2 bylo 4.45 ale tez inne niz 12/53 z 128 kombi.

Tak wiec szukam info na temat 11/53 lub innych wiekszych niz 4.07 ktore dadza sie zeswapowac do 128. Wszelka pomoc mile widziana.
  
 
Tutaj jest tabelka z przełożeniami różnych Fiatów. Nie wiem, może już znasz.
Krótszego przełożenia niż 128 panorama/estate - 4,417 tam nie widzę, tzn. są ale w skrzyniach do silników OHV.

W tabelce jest też Lada Samara. Czy ich skrzynie mają coś wspólnego ze skrzyniami do przednionapędowych Fiatów?
  
 
Dzieki Janas!!
Krotsze jest 4,69 ze 127 mk1 ale nie wiem czy da sie zeswapowac.

Ciekawa jest skrzynia delty 1500 sohc - krotka wersja piatki z ritmo, w polaczeniu z dyfrem 4,07 moze byc niezla
  
 
dlatego warto dorwać skrzynię z ritmo diesla i załozyć z niej wałek z kołem atakującym dyfra. Ma sie wtedy V z dyfrem takim jak w 128.