Tłoki w DOHC wtrysk a gaźnik pytanie do fachowców

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam 2,0 ie od argenty na wtrysku i ma płaskie tłoki płaski ejak cholera
czy mozna je zminić na tłok wypukłe garbate od 1,6DOHC?
wszystkie te mają po 84mm srednicy

czy to da rade?
czy tez garb na tym tłoku bedziesz cos przeszkadzał wtryskanemy paliwu?
czy taka przeróbka ma sens?

i tak bedą nowe pierscienie uszczelki obróbka i regeneracja głowicy wiec co to za problem zrobić tłoki inne
mhmm
  
 
Tłoki sobie możesz takie zapakować-pasują idealnie. Nie będzie to też przeszkadzało wtryskowi.

Weż jednak jedną ważną rzecz po duwagę. Tymi tłokami podniesiesz znacznie stopień sprężania a co za tym idzie narazisz panewki na większe obciązenia. Jestem najlepszym przykładem jak poniesienie stopnia komresji wpływa na trwałość panewek (mam głowicę splanowaną równo z gniazdami zaworowymi-to tak jakbyś założył garbate tłoki a jak wyglądają panewki z takiego silnika możesz zobaczyć w innym topicu) Niestety 2.0 ma duży skok tłoka i przy dużej kompresji dostają po d... panewki. Gdyby to było takie proste, to już fabrycznie 2.0 miały by wypukłe tłoki-to jeden z najprostrzych sposobów podniesienia mocy.

Zauważ, że największe garby miały silniki 1.6 (mały skok), 1.8 miały już mniejszy garb a 2.0 w ogóle go nie miały.

Przy zakładaniu garbatych tłoków do 2.0 nalezy pomyśleć o wsadzeniu panewek z Delty Turbo bądź Cromy Turbo ale one mają inaczej ułożone zamki i nie mają otworów olejowych także trzeba przerabiać i kombinować...
  
 
aaaha
bo myslalem ze mając płaskie tłoki mam 105PS na wtrysku
a jak odróznic silnik 105 (US wersja) od 122PS?
o ile mozna by głowice splanowac bezpiecznie jednak z zauwazalnym efektem?

aha SERU jestes z wrocka?
gdzie mieszkasz mozna ci eodwiedzic?
ja studiuje na PWR we wrocku
  
 
Dziwne słyszę opowieści... Mnie nigdy nic nie stało się z panewkami w 2.0, po pełnym remoncie zrobiłem 150 tyś, motor był mocno doprężony i to na denkowatych tłokach. Lałem pełen syntetyk: Castrola RS i nic się nie działo. Potem jak sprzedałem sąsiadowi to on na taryfie śmignoł tym jeszcze 200 tyś i puścił dalej. Zresztą fajna taryfa , na Bistainie i na ZZ-sport, felga ATS 7 cali.
  
 
Gregor a mało to takich taryf jeździło w latach 80tych??? Niektóre nawet z klatką, np. w Olsztynie
  
 
aha
hehe to jak poznać czy silnik jest wersja słabsza czy mocniejsza?

aha a czy korbowody od 1,6 są róznej długości?
czy tez 1,6 od 2,0 rozni sie wałem korbowym?
  
 
Były 2 wersje silników 1.6-na tłokach 80mm i 84 mm-miały więc różne wały i bloki. Wał od 1.6 nie podejdzie do 2.0 z powodu mniejszej średnicy czopów głównych i korbowodowych na wale.

Jest jednak możliwośc zmniejszenia skoku tłoku w 2.0 ale wiąże się to z kosmiczną kombinacją. Był sobie kiedyś taki samochód Seat 1430 z silnikiem 1.9 benzyna (!). Miał wał korbowy na skok tłoka 86.6 mm jednak przy zasotsowaniu wału z tego silnika trzeba użyć korb na przykład z chevroletowskiego silnika small block-kosmos straszny ale wykonalne

Korby chevroleta:



I do tego takie tłoki







[ wiadomość edytowana przez: -SerU- dnia 2005-02-02 16:10:41 ]
  
 
Dorzucam jeszcze fotkę pokazującą różnice w panewkach 132/Croma Turbo/Delta Turbo.

  
 
Kolega SERU doskonale zna temat> i bardzo dobrze mówi. Ten silnik 1600, z tłokami 80 i z wyższym blokiem miał poj 1608ccm, i był troszkę ( dużo) gorszy od tego na tłokach 84. Mniej wytrzymały, ale z lepszym dołem obrotów. Do sportu robiło się tylko z tego na tłokach 84
  
 
Cytat:
2005-02-02 20:54:35, gregor125 pisze:
Kolega SERU doskonale zna temat> i bardzo dobrze mówi. Ten silnik 1600, z tłokami 80 i z wyższym blokiem miał poj 1608ccm, i był troszkę ( dużo) gorszy od tego na tłokach 84. Mniej wytrzymały, ale z lepszym dołem obrotów. Do sportu robiło się tylko z tego na tłokach 84


lepszy dol w 1.6 80x80?? przecierz tam wogole dolu nie ma jazda zaczyna sie od 3000-4000 obr,
co do rozwiertu to po wsadzeniu tlokow 84 wychodzi pojemnosc okolo 1.8 cos takiego. i nie kazde 1.6 da sie rozwiercic bo w niektorych nie ma miejsca na to!!. ale silniki kozak
  
 
132 Nm przy 4000 obr/min-1600 ccm tłoki 84

może gaźniczek nie wyregulowany?

[ wiadomość edytowana przez: Gregor125 dnia 2005-02-02 22:40:58 ]
  
 
Cytat:
2005-02-02 22:40:18, gregor125 pisze:
132 Nm przy 4000 obr/min-1600 ccm tłoki 84 może gaźniczek nie wyregulowany? [ wiadomość edytowana przez: Gregor125 dnia 2005-02-02 22:40:58 ]


etam. taki typ poprostu. 80x80 to strasznie kaprysny motor
  
 
taaaak... tyle że 80x80 to typowy kwadrat!(i jest sporamożliwość kombinacji)
reszta podobnie jak pisze PG
ale i tak 1585ccm rulez 7500 w serii i nic-kompletnie żadnego wrażenia na silniku.


-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
dlatego pisałem o momencie, w nad-kwadratowych moment jest niższy
  
 
gregor nadkwadratowy to taki silnik ktory ma skok wiekszy niz srednice tloka co daje korzystniejszy przebieg krzywej momentu w calym zakresie obrotow , 1600 dohc na tlokach 84 jest pod-kwadratrowy 84x71.5 co stawia go w rzedzie silnikow z "gorszym" momentem ale bardiej lubiacych obroty i z lepszym napelnianiem mieszanka , nadkwadratowe jest 2.0 dohc z duzym skokiem 90mm jest "momentolubne" i mulowate
  
 
Cytat:
gregor nadkwadratowy to taki silnik ktory ma skok wiekszy niz srednice tloka co daje korzystniejszy przebieg krzywej momentu w calym zakresie obrotow , 1600 dohc na tlokach 84 jest pod-kwadratrowy 84x71.5 co stawia go w rzedzie silnikow z "gorszym" momentem ale bardiej lubiacych obroty i z lepszym napelnianiem mieszanka , nadkwadratowe jest 2.0 dohc z duzym skokiem 90mm jest "momentolubne" i mulowate



i po takiej wypowiedzi można poznać kto się zna a kto nie...
(Bart128 zna sie na rzeczy)
  
 
Cytat:
2005-02-03 11:38:40, zeckon pisze:
i po takiej wypowiedzi można poznać kto się zna a kto nie... (Bart128 zna sie na rzeczy)


etam. nie zna sie na rzeczy
ja tam nie powiem ze 2.0 jest mulowaty
  
 
bez przesady, ja tego nie wymyslilem tylko cytuje cos co ktos juz dawno stwierdzil, badal opracowal itp... a dwojka jest mulowata w sensie checi do wychodzenia na obroty i krecenia sie powyzej 5000, w porownaniu do mniejszych z rodziny dohc... poza tym tez jej nie mam nic do zarzucenia daje rade pchac argente niezle...
dobry przyklad wplywu skoku jako czynnika ksztaltujacego parametry momentu obrotowego silnikow o podobnej srednicy tloka to 2.0 r4 DOHC fiat i 2.0 v6 QOHC "fiat" dino... ta sama pojemnosc prawie takie same srednice tloka 84 i 86mm{pomijam roznice w ilosci tlokow w zarysie krzywek walkow zasilaniu itp}
skok 2.0 r4 90mm i mamy moment 172 przy 3500 moc 122 przy 5300
skok 2.0 v6 57mm i mamy moment 172 przy... 6000 { czyli wyzej niz moc r4} moc 160 przy 7200

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2005-02-03 12:24:01 ]
  
 
sorki za pomyłkę miałem na myśli WYŻSZY!!!
być może się nie znam