| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-02-01 19:20:32 Tłoki sobie możesz takie zapakować-pasują idealnie. Nie będzie to też przeszkadzało wtryskowi.
Weż jednak jedną ważną rzecz po duwagę. Tymi tłokami podniesiesz znacznie stopień sprężania a co za tym idzie narazisz panewki na większe obciązenia. Jestem najlepszym przykładem jak poniesienie stopnia komresji wpływa na trwałość panewek (mam głowicę splanowaną równo z gniazdami zaworowymi-to tak jakbyś założył garbate tłoki a jak wyglądają panewki z takiego silnika możesz zobaczyć w innym topicu) Niestety 2.0 ma duży skok tłoka i przy dużej kompresji dostają po d... panewki. Gdyby to było takie proste, to już fabrycznie 2.0 miały by wypukłe tłoki-to jeden z najprostrzych sposobów podniesienia mocy. Zauważ, że największe garby miały silniki 1.6 (mały skok), 1.8 miały już mniejszy garb a 2.0 w ogóle go nie miały. Przy zakładaniu garbatych tłoków do 2.0 nalezy pomyśleć o wsadzeniu panewek z Delty Turbo bądź Cromy Turbo ale one mają inaczej ułożone zamki i nie mają otworów olejowych także trzeba przerabiać i kombinować... |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-02-01 20:16:42 Dziwne słyszę opowieści... Mnie nigdy nic nie stało się z panewkami w 2.0, po pełnym remoncie zrobiłem 150 tyś, motor był mocno doprężony i to na denkowatych tłokach. Lałem pełen syntetyk: Castrola RS i nic się nie działo. Potem jak sprzedałem sąsiadowi to on na taryfie śmignoł tym jeszcze 200 tyś i puścił dalej. Zresztą fajna taryfa , na Bistainie i na ZZ-sport, felga ATS 7 cali. |
Jesion128 F&F Sympatyk Łódka Bols Szuflandia | 2005-02-01 22:10:55 Gregor a mało to takich taryf jeździło w latach 80tych??? Niektóre nawet z klatką, np. w Olsztynie |
waco DF Mikstat | 2005-02-02 15:52:17 aha
hehe to jak poznać czy silnik jest wersja słabsza czy mocniejsza? aha a czy korbowody od 1,6 są róznej długości? czy tez 1,6 od 2,0 rozni sie wałem korbowym? |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-02-02 16:09:01 Były 2 wersje silników 1.6-na tłokach 80mm i 84 mm-miały więc różne wały i bloki. Wał od 1.6 nie podejdzie do 2.0 z powodu mniejszej średnicy czopów głównych i korbowodowych na wale.
Jest jednak możliwośc zmniejszenia skoku tłoku w 2.0 ale wiąże się to z kosmiczną kombinacją. Był sobie kiedyś taki samochód Seat 1430 z silnikiem 1.9 benzyna (!). Miał wał korbowy na skok tłoka 86.6 mm jednak przy zasotsowaniu wału z tego silnika trzeba użyć korb na przykład z chevroletowskiego silnika small block-kosmos straszny ale wykonalne
Korby chevroleta:
I do tego takie tłoki
[ wiadomość edytowana przez: -SerU- dnia 2005-02-02 16:10:41 ] |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-02-02 16:12:21 Dorzucam jeszcze fotkę pokazującą różnice w panewkach 132/Croma Turbo/Delta Turbo.
![]() |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-02-02 20:54:35 Kolega SERU doskonale zna temat> i bardzo dobrze mówi. Ten silnik 1600, z tłokami 80 i z wyższym blokiem miał poj 1608ccm, i był troszkę ( dużo) gorszy od tego na tłokach 84. Mniej wytrzymały, ale z lepszym dołem obrotów. Do sportu robiło się tylko z tego na tłokach 84![]() ![]() ![]() ![]() |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-02-02 21:50:07
lepszy dol w 1.6 80x80?? przecierz tam wogole dolu nie ma jazda zaczyna sie od 3000-4000 obr,
co do rozwiertu to po wsadzeniu tlokow 84 wychodzi pojemnosc okolo 1.8 cos takiego. i nie kazde 1.6 da sie rozwiercic bo w niektorych nie ma miejsca na to!!. ale silniki kozak |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-02-02 22:40:18 132 Nm przy 4000 obr/min-1600 ccm tłoki 84
może gaźniczek nie wyregulowany? ![]() [ wiadomość edytowana przez: Gregor125 dnia 2005-02-02 22:40:58 ] |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-02-02 22:45:58
etam. taki typ poprostu. 80x80 to strasznie kaprysny motor |
mar125 (M) Furious Moderator ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2005-02-02 22:59:19 taaaak... tyle że 80x80 to typowy kwadrat!(i jest sporamożliwość kombinacji)
reszta podobnie jak pisze PG ale i tak 1585ccm rulez 7500 w serii i nic-kompletnie żadnego wrażenia na silniku.
----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-02-03 09:33:27 dlatego pisałem o momencie ![]() , w nad-kwadratowych moment jest niższy |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2005-02-03 11:00:33 gregor nadkwadratowy to taki silnik ktory ma skok wiekszy niz srednice tloka co daje korzystniejszy przebieg krzywej momentu w calym zakresie obrotow , 1600 dohc na tlokach 84 jest pod-kwadratrowy 84x71.5 co stawia go w rzedzie silnikow z "gorszym" momentem ale bardiej lubiacych obroty i z lepszym napelnianiem mieszanka , nadkwadratowe jest 2.0 dohc z duzym skokiem 90mm jest "momentolubne" i mulowate |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-02-03 11:53:09
etam. nie zna sie na rzeczy
ja tam nie powiem ze 2.0 jest mulowaty |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2005-02-03 12:06:14 bez przesady, ja tego nie wymyslilem tylko cytuje cos co ktos juz dawno stwierdzil, badal opracowal itp... a dwojka jest mulowata w sensie checi do wychodzenia na obroty i krecenia sie powyzej 5000, w porownaniu do mniejszych z rodziny dohc... poza tym tez jej nie mam nic do zarzucenia daje rade pchac argente niezle...
dobry przyklad wplywu skoku jako czynnika ksztaltujacego parametry momentu obrotowego silnikow o podobnej srednicy tloka to 2.0 r4 DOHC fiat i 2.0 v6 QOHC "fiat" dino... ta sama pojemnosc prawie takie same srednice tloka 84 i 86mm{pomijam roznice w ilosci tlokow w zarysie krzywek walkow zasilaniu itp }
skok 2.0 r4 90mm i mamy moment 172 przy 3500 moc 122 przy 5300 skok 2.0 v6 57mm i mamy moment 172 przy... 6000 { czyli wyzej niz moc r4} moc 160 przy 7200[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2005-02-03 12:24:01 ] |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2005-02-03 13:01:44 sorki za pomyłkę miałem na myśli WYŻSZY!!!
być może się nie znam |