MotoNews.pl
  

Kody błędów - czy weryfikują problem jednoznacznie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Ostatnio bawiłem się odczytem kodów. Dzieki min. Waszemu Forum wiedziałem jak to zrobić.

Problemem były (i są) zbyt wysokie obroty na biegu jałowym, po rozgrzaniu silnika (1200 obr./min.). Mimo, że sprawdzenie parametrów na złączu komputera nie wykazały błędów, to odczyt kodów - 47 i 48 wskazuje, że to jednak nieszczęsny krokowiec.
Powyższe kody mówią jedynie, że jest z nim problem, jak i to, że silnik nie uzyskał minimalnych obrotów podczas testu. Robiłem to na ciepłym silniku, więc nie osiągnął tych minimalnych

Pytanie mam takie: czy to jednoznacznie wskazuje na krokowca?
Bo jestem już zdeterminowany i jeśli tak, to kupuję. Nie jest to mały wydatek, dlatego zasięgam jeszcze Waszej rady.

Dane samochodu w SIGu.
  
 
Toretycznie czeka cie wymiana krokowca bo po 1 wykazały to kody błyskowe a po 2 to masz podwyższone obroty. Pomierz krokowca(zmierz rezystancje) jeszcze na "krótko" przy ciepłym silniku.
  
 
Rezystancję (na złączce do EEC) mierzyłem i wg danych z książki była OK, choć nie dam głowy czy był wtedy ciepły... Zgupiałem już z tym krokowcem
Poza normą była rezystancja na wstyskiwaczu - 2,1 zamiast 13 omów...