[MKVII] Przełącznik zespolony - złącze wycieraczek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam następujący problem z przełącznikiem zespolonym:

1. Kupiłem przełącznik zespolony.
2. Po podłączeniu manetka od kierunkowskazów działa poprawnie – światła pozycyjne, drogowe, mijania, kierunkowskazy – wszystko ok.
3. Po podłączeniu prawej strony, pozycja wszystko wyłączone – wycieraczki starają się unieść bardzo powoli, słychać pompę spryskiwacza, 3 sekundy i przepala się bezpiecznik wycieraczek.

Stary przełącznik miał manetkę od wycieraczek następującą

a złącze z tyłu od strony wycieraczek następujące


Nowy przełącznik manetkę ma taką

a złącze takie



Moje spostrzeżenia i wynurzenia teoretyczne:
- stary przełącznik ma piny w innym nazewnictwie co nowy
- w starym nie ma pinu 54-9, w nowym w to miejsce pojawił się pin W6.
- w samochodzie gniazdko nie ma kabelka odpowiadającego pinowi 54-9
- funkcja przycisku spryskiwacza
w starym to tylko spryskiwanie,
w nowym dodatkowo chyba mają się włączyć wycieraczki

Moja prośba o Waszą pomoc, aby wycieraczki i spryskiwacz zaczęły działać prawidłowo

Bardzo pomocne byłyby rady, dane za co każdy z pinów odpowiada w jednym i drugim przypadku.

  
 
a co tu radzic. albo nowy jest zwalony albo poprostu nie pasuje.
  
 
Cytat:
Moja prośba o Waszą pomoc, aby wycieraczki i spryskiwacz zaczęły działać prawidłowo Bardzo pomocne byłyby rady, dane za co każdy z pinów odpowiada w jednym i drugim przypadku.



zupelnie sie nie orientuje, ale na dniach planuje zamiane zespolonego tak jak u ciebie. zobaczy sie jak bedzie.

moja nowa manetka rozni sie od pierwszej na twoim obrazku dodatkowym 6pozycyjnym opozniaczem do przednich wycieraczek.
podobno aby to dzialalo nalezy miec jeszcze odpowiedni przekaznik czasowy w pudelku z bezpiecznikami oraz nie zawsze istnieje przewod odpowiedzialny za opoznienie.
poszukaj szczegolow w necie, na pewno cos o tym znajdziesz, moze pomoze.

[ wiadomość edytowana przez: syscorp dnia 2009-11-19 15:47:49 ]

Rozkręciłem manetki, wymieniłem wajchę z regulacją 1-6 i wszystko ładnie działa.
Uwaga na nowe manetki, warto rozebrać - jeśli ktoś ma cierpliwość, i sprawdzić, czy nie ma przegrzanych przewodów (światła postojowe mają tutaj bezpośredni obwód - bez przekaźnika).
regulacja 1-6 to nic innego jak rezystor nastawny o 6 różnych opornościach, można zamiast tego wstawić gdzieś na deskę rozdzielczą potencjometr.
maksymalna oporność na 6 (odpowiada najdłuższemu oczekiwaniu) odpowiada około 55kOhm, można wstawić potencjometr 47kOhm albo kolejny większy i wpiąć go do wiązki.



[ wiadomość edytowana przez: syscorp dnia 2009-11-20 01:49:41 ]
  
 
winę widze bardziej w przekaźniku wyciekaczek (czerwony przy skrzynce bezpieczników) może wcześniej miałeś z opóźnieniem i teraz nowy zespolony (j.widać bez opóźnienia) nie gra z przekaźnikiem który ma opóźnienie. Do tego zespolonego fabryka montowała przekaxnik z 4 pinami, zobacz jaki masz.