Jaki silnik M10 czy M40polecacie??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiadam E30 w której siedzi silniczek 1.8M10 słyszałem że M40 jest nieco lepszy. Silniczek jakoś nie ma już mocy i zastanawiam się nad wymianą na inny a więc myśle nad tym jaki ewentualnie włożyć wybierając pomiędzy 1.8M10 czy 1.8 M40. Rozpatruje też możliwość włożenia silnika 2.0 tylko nie wiem czy wszystko będzie pasowało skrzynia elektryka i tak dalej jeśłi mógłby mi ktoąś udzielić porad na ten temat byłbym bardzo wdzięczny
  
 
No więc M10 to silnik starszej konstrukcji 1.8 ma około 110 km, M40 jest nowszy, z wtryskiem i troche większej mocy za to więcej pali!
M10 jest ekonomiczny.. Z którego roku masz woz? Do VII '87 montowane były jeszcze M10 na gaźniku.. Dlaczego chcesz wstawiać drugi M10, nie lepiej wyremontować ten? Nowe wałki, panewki, zaworki, szlif cylindrów, większy nominał tłoków.. i silniczek jak nowka! Tylko będziesz musiał jakis czas spokojnie jeździć, dotrzeć go troche.. A co do 2.0 to zapewne będzie M20 R6 które pali jeszcze więcej... :-| Więc jeżeli chcesz bawić sie w wymiane silnikika to M40 tylko znajdź taki z małym przebiegiem, żeby nie trzeba było w niego wkładać! Komputer M40 jest inny, poza tym dochodzi moduł wtrysku, więc elektryka nie pasuje a skrzynia powinna!
Jeżeli masz LPG albo zamierzasz zamontować to polecem silnik od 325 E 2,7 śmiga jak mały samolocik
  
 
ja ma E30 z 89' i właśnie jest w tym coś dziwnego bo z tego co wiem to w tych rocznikach z tego co zdazyłem wyczytac juz w wielu artykulach i danych technicznych powinien byc zamontowany silniczek M40, a moj skubaniec ma M10 nie wiem czy nie bylo w nim juz jakiejs przekladki. Napisales mi ze silniczek M10 jest na gaźniku a to jest dziwna sprawa bo moj ma wtrysk. A może ja się myle i moj silnik wcale nie jest silnikiem M10, ale wszystko poza tym by sie zgadzało jak w M10 jest na łńcuszku nie na pasku głowica jest taka jak w M10(zaworki regulowane ręcznie) tylko coś mi ten wtrysk nie pasuje. Orientujesz się o co tu może chodzić. A tak poza tym z tego co się dowiadywałem to jeśli chodzi o remont generalny to koszta są na tyle duże że ten zabieg się nie opłaca dużo taniej wyjdzie zrobiś przekładkę.Dzięki za sugestie z góry Robman
  
 
Wtrysk w M10 był montowany od VIII '87 więc nic w tym dziwnego! M40 montowano od '88.. W tym czsie montowano także M10 jako przejściówkę ( opróżniali magazyn ) ulepszając go conieco..
Jest taka fajna książka ' Sam naprawiam samochód BMW serji 3' tam jest wszystko ładnie opisane..
A co do zamiany silnika to jeżeli chciałbyś wstawić M40 to trzeba przerobić tak jak już mówiłem elektryke i nie jestem pewnien co do skrzyni, bo mogą być tam jakieś czujniki prędkości obrotowej czy coś innego..
Więć jak chcesz oszczędzić czas i kase to znajdź w ładnym stanie, możliwie najmłodsze i z małym przebiegiem M10
  
 
Aaa no i wszystko jasne. Widzisz zapytać się kogoś kto siedzi w tym jakiś czas i ma na ten temat pojęcie od razu wszystkie zagadkis ię rozwiązują .Więc sugerujesz że najlepszym rozwiązaniem było by jednak włożenie starego dobrego M10(tzw. ostatków z magazynu,czyli wciskali je gdzie sie da byle by sprzedać ). No skoro to naprawdę wymagało by przeróbek i ewentualnych kłopotów z różnymi czujniczkami to chyba przychylę się do Twojej sugestii. Z góry dzięki za zainteresowanie się tematem
  
 
Nie ma sprawy, chętnie podpowiem! ) Kiedyś trzeba zacząć no nie? Gdyby było bliżej to nawet pomógłbym z przekładką!
Wyprodukowali troche więcej M10 i chcieli zakończyć produkcje w '87 a w tym czasie trwały jeszcze testy M40 ale się troche przedłużyło..
Więc robili równolegle kilka wrsji, o ile dobrze pamiętam '89 była już końcową przejściówką..
  
 
no przydałby się ktoś do pomocy z tą przekładką kto zna te silniczki.Ale nic jakos sobie poradzimy moze.Mam nadzieje że uda mi się znaleźć w miarę przyzwoity silnik bo z tego co wiem kierowcy E30 lubią zażynać swoje autka i bardzo trudno jest kupić silnik w dobrym stanie którym będzxie można jeszcze trochę pojeździć. Ja niestety kupiłem już z lekko zajechanym silnikiem ale chociaż nadwozie jest zadbane dzięki bardzo za pomoc.
  
 
Podepne sie pod temat, problem dotyczy silnika M40 w 318 na wtrysku w mojej e-30
mam juz wyprztykany wałek rozrzadu i klepie strasznie
czesci potrzebne do wymiany to :
-wałek,
- koniki
-pasek
jakie sa koszty poszczególnych czesci?
ew. co sadzicie o regenerowanych wałkach?
  
 
O widze masz tez podobny problemik jak ja u mnie tez strasznie klepia zaworki i tez przydalaby sie glowicy zapewne regeneracja ale rowniez nie wiem jakie sa koszta takiego zabiegu tylko ze ja w silniku M10 takze dolaczam sie do pytanka??
  
 
w M10 zdaje sie sa popychacze mechaniczne jeszcze i jesli klepia Ci zawory to masz jeszcze mozliwosc ich wyregulowania, w M40 popychacze sa hydrauliczne i luz powinien kasowac sie sam, chyba ze wałek i koniki sa juz naprawde bardzo wyruchane- w moim przypadku jest to wałek...

wiec ponawiam pytanko
  
 
No masz rację ale u mnie zaworki były już regulowane i niestety nie przyniosło to żadnego skutku jak stukały tak stukają więc dlatego myślę że mnie równiż czekać będzie robota przy głowicy
  
 
Hydrauliczne popychacze-cena 58zl za sztuke
Pasek rozrządu 100-115zl zależy od firmy
Co do walka to nie wiem
Jeśli chodzi o rozrząd to dochodzą jeszcze rolki
To wszystko ceny do E36 318i M40 rok 1991.
HNT masz E30 ale to chyba ten sam silnik pod maską.
Pozdro
  
 
Cytat:
2006-10-01 19:11:53, Gregor pisze:
Hydrauliczne popychacze-cena 58zl za sztuke Pasek rozrządu 100-115zl zależy od firmy Co do walka to nie wiem Jeśli chodzi o rozrząd to dochodzą jeszcze rolki To wszystko ceny do E36 318i M40 rok 1991. HNT masz E30 ale to chyba ten sam silnik pod maską. Pozdro



Wałek od 450zł a M40 to M40 niezaleznie od budy..

pzdr
  
 
Wielkie dzięki za odpowiedzi, Mibhell i Gregor, pozdrawiam