Problemy z temperaturą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Prosze o pomoc jesli bedzie ktos mógł jej udzielic!
Mam 318 tke z 89r 18i z gazem! kilka miesiecy temu pojawił sie problem z temperatura! Raz skacze do gory innym razem jest idealnie, generalnie silnik sie grzeje i temperatura oscyluje w granicach pierwszej kreski za pionem na wskazniku! wymieniłem termostat, wiskoze i nadal bez zmian! Pompa jest sprawna! Ciśnienie płynu chłodniczego w przewodach jest dosc duze jesli nie bardzo duze, poniewaz sa bardzo twarde!
Nie mam pojęcia co moze byc przyczyna!
Czytając o problemach u innych na forum, niektórzy pisza o tym że trzeba w jakis sposób odpowietrzyc tez przewody od instalacji gaz?
Prosze o wszelkie sugestie!
Pozdrawiam!
  
 
Zwróć uwagę na moment po uruchomieniu silnika na benzynie, czy ma on równiutkie obroty. Jeżeli nie, to przyczyną może być uszkodzony czujnik temperatury.
Oscylowanie koło prawej kreski od pionu może na to wskazywać.
Oczywiście w pierwszej kolejności poodpowietrzaj cały układ, bo jeśli chłodzisz silnik powietrzem, to też tak może się objawiać.
  
 
jeszcze jak miałem E-30 1.6 tez miałem problemy z układem chłodzenia... Jeśli masz odpowiedznia ilość płynu w obiegu i odpowietrzony układ (odpowietrzenie robi się na uruchomionym silniku, za pomocą takiej plastikowej śrubki obok zbiornika wyrównawczego) i nigdzie nie ma wycieków to albo wskaźnik temperatury szwankuje (tak jak to było u mnie) albo sprobuj wymienić korek od zbiornika wyrównawczego chłodnicy (przy uszkodzonym korku zapowietrza się układ i sie grzeje)

[ wiadomość edytowana przez: ramborior dnia 2006-08-21 17:59:20 ]
  
 
Jest jeszcze odpowietrznik przy termostacie.
Rurka od dołu chłodnicy (do termostatu) jest ona tak poprowadzona, że w niej tez może być powietrze. Trzeba ją po prostu recznie tak nagiąć aby spowodować wypchnięcie z niej powietrza.
Ale w tym miejscu robimy to jeszcze na zimnym silniku (łącznie z tym odpowietrzaczem przy termostacie)

I poza tym, jak jest instalacja gazowa, to nie wiadomo, jak są poprowadzone rurki do parownika - czy nie ma miejsc gdzie może zbierać się powietrze.

[ wiadomość edytowana przez: hsurim dnia 2006-08-13 12:20:21 ]
  
 
Dzieki wielkie za porady!
jutro zobacze co da sie zrobic! moze własnie cos o czym mówicie jest przyczyną!
tylko zastanawia mnie jeszcze to, dlaczego tak twarde sa przewody!??????????????
pozdrawiam!
  
 
Twardnienie przewodów świadczy o przedmuchach kompresji do układu chłodzenia. Spowodowane jest to najczęściej uszkodzeniem uszczelki głowicy. Po zdjęciu głowicy należy dokładnie obejrzeć uszczelkę, czy ma ślady przedmuchów. Jeżeli nie to należałoby sprawdzić głowicę czy nie ma pęknięć...