| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-06-05 14:52:41 google niestety wypluwaja malo, jezdzic od 2000 do 3500 tys obr. itp.
Czy to prawda ze dojezdzanie do skrzyzowan na luzie zwieksza spalanie? ponoc hamowanie silnikiem w wielowtryskach w momencie odpuszczenia gazu odlacza calkowicie wtrysk paliwa i silnik pracuje "na sucho" dzieki czemu spalanie jest mniejsze. jesli tak, to czy nawet podczas jazdy na wprost gdy zdejme noge z gazu - paliwo bedzie nie wtryskiwane? i przy jakich obrotach jest powstrzymywany wtrysk paliwa, bo rozumiem ze gdy jedziemy na niskich tzn. okolo 1,5 tys obrotow, to paliwo jest i tak podawane nawet jesli nie wciskamy gazu (wszak auto "ciagnie" tylko ze bez kopa). to prawda? jak zatem najekonomiczniej pokonywac kmy? pytam, bo moja kieszen powoli nie wyrabia i na teoretyzowanie mi sie wzielo
|
marcin2 gdynia | 2005-06-05 20:32:33 najprościej-jeździć płynnie,jak najmniej gwałtownych przyspieszeń i jak najmniej hamowań
nawet jeżeli (do czego akurat nie jestem przekonany) to wpływ na spalanie bedzie niewielki; poza tym na luzie dojedziesz dalej niż hamując biegami
przynajmniej 2200RPM i to przez jakiś czas-na pewno dłuższy niż standardowy czas niż dojazd do skrzyżowania PS kupić diesla ![]() |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-06-06 08:01:44
To ja kupie silnik a Ty przerob mi, prosze, Espero bo herezji chyba nie siejesz, ze niby auto mam zmienic ? ) |
marcin2 gdynia | 2005-06-06 09:22:03
a ile czasu by się Tobie zwracała taka inwestycja? myślę że z ekonomią nie miałoby to wiele współnego
Swoją drogą to sąsiad ma w dużym fiacie zamontowanego diesla od golfa, więc pewnie 1.7D od vectry też by się w espero założyć dało, tylko jakim kosztem? Chyba tylko jako wyzwanie dla mechanika bo na pewno nie dla ekonomicznej potrzeby. |
Jadzwin Espero 2.0T / NUBIRA ... Krakow | 2005-06-06 10:07:46 Witam,
Na ilosc paliwa jakie dawkuje ECU wplywa tak zwana mapa efektywnosci wolumetrycznej ECU (VE volumetric efficiency). W sktrocie jest to funkcja dwoch zmiennych cisniania w kolektorze dolotowym i obrotow. Upraszczajac (mocno ) wynika z tego ze im wyzsze cisnienie i/lub obroty tym dawka paliwa musi byc wieksza. Z tego wynika ze trzeba jezdzic na jak najwyzszym podcisnineiu czyli jak najmniej uchylonej przepustnicy i w miare niskich obrotoach (tak do 3000 wydaje sie sluczne ) Np. rozpedzaja sie pod gore ilosc zuzytego paliw jest duza gdyz cisnienie w kolektorze osiaga wysokie wartosc. Wiec lepiej rozpedzac sie przed gora Zjezdzajac lepiej wogole zamknac przepustnice gdyz wtedy ECU zupelnie odcina paliwo. Jazda ma luzie nie dosc ze moze byc niebiezpieczna (np. mozna przegrzac hamulce ) to jeszcze nie jest ekonomiczna w samochodac z wtryskiem.
Oczywiscie na dawke wplywa jeszcze kilka czynnikow jak temp. cieczy chlodzacej (na zimnym silniku to Espero pali jak smok ), cisnineie atmosferyczne czy temperatura powietrza w dolocie ale na to ogolnie nie mamy juz wplywu
Warto dbac o sprawna sonde lambda gdyz przy spokojnej jezdzie (czesciowo uchylonej przepustnicy) na bazie jej wskazan ECU oblicza dawke. Pozatym najlepiej wywalic z auta zbedne graty (np. klime ) Osiagi wzrosna a spalanie spadnie
Pozdr Jadzwin |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2005-06-06 11:17:43 Zamknac przepustnicę, czyli hamować silnikiem? |
Jadzwin Espero 2.0T / NUBIRA ... Krakow | 2005-06-06 13:39:53 Tak
|
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2005-06-06 16:44:37 a jak ktoś ma gaz ll generacji to jak chamować silnikiem czy jechać na luzie do przykładowego skrzyżowania. |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-06-06 16:51:23 gaz raczej nie zmienia sytuacji. |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2005-06-06 17:45:55 ale przecież gaz nie idzie przez wtryski idzie w sumie zasysany z powietrzem. A dawkowanie nie jest tak sterowane jak przy paliwie (komputery do gazu są nieraz bardzo prymitywne) |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-06-06 18:05:51 Przy gazie II generacji hamowanie silnikiem nie powoduje zamknięcia dopływu gazu.
Nie zmienia to faktu że i tak warto hamować silnikiem.... oszczędzamy bębny, szczęki, tarcze, klocki, nie mówiąc już o efektywniejszym hamowaniu. |
iampinki ESPERO, cabrio juz n ... bydgoszcz | 2005-06-06 18:13:09
i tu sie myloicie! jest cos takiego jak cut-off i tylko od gazownika zalezy czy ta opcja zostala wlaczona. w takim sterowniku ustawia sie 1) przy jakich obrotach ma dzialac cut-off - u mnie 1200 2) po jakim czasie od puszczenia gazu ma sie wlaczyc cut-off - u mnie 1,2s 3) o ile krokow ma zostac przymkniety silnik krokowy - u mnie okolo 50krokow tak jest w sterowniku autronic al700 ale mozna to tez ustawic w bingo i wielu innych sterownikach pzdr |
werkid Espero 1,8 CD + LPG Thorn | 2005-06-06 18:22:56 Jazda i tylko jazda. 2 tyś. obrotów na jazdę po trasie (zmiana biegów przy 2,5-3 tys obr/min), Spalanie minimalne. Spytajcie klegę Maltorona.
|
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2005-06-06 18:33:52 czyli jazda na luzie (jak ktoś ma LPG ) może być bardziej opłacalana jak doliczymy tarczę sprzęgła i docisk i zużycie większe silnika poprzez większe obciążenia silnika i większe zużycie gazu bo są większe obciążenia silnika. Może sie mylę. Ale jak przed sobą 500 m widzę czerwone światło a jadę ponad 60 to co mam robić jachać z tą prędkością do świateł i tam chamować silnikiem czy wrzucić luz i może przed dojazdem do świateł zmienią się na zielonea jak nie to napemno na luzie mniej spali niż jak będę jechał na biegu. Może się mylę, ale jak się mylę to chciałbym się dowiedzieć, bo coś mnie to nie przekonuje.Mam przejechane na tych klockach ponad 35 tys i są w dobrym stanie a szczęki są takiej samej grubości jak nowe (poprzedni właściciel je wymieniał).
Mechanik sprawdzał tarcze i bębny i są w dobrym stanie. |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2005-06-06 18:40:09 Faktycznie istnieje taka opcja, ale w standardzie II generacji nie ma cutoff'a.
Co do dojazdu do świateł, to sprawa jest prosta: Jedziemy na 4ce. puszczamy gaz, redukcja na 3kę, samochód zwlania, redukcja na 2kę (cały czas bez gazu), na koniec redukcja na jedynkę i na koniec luz. Cały czas wspomagamy w/w proces hamulcem. Przy jeździe na benzynie (ew. cut off) i pewnej wprawie, przy takich hamowaniach można uzyskać praktycznie zerowe spalanie. Jednak nie oszczędność jest tu najważniejsza, ale efektywniejsze wytracanie predkości. [ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2005-06-06 18:45:12 ] |
werkid Espero 1,8 CD + LPG Thorn | 2005-06-06 18:51:14 Ile Ci więcej wytrzymają? 5 tyś. km. więcej? Oczywiście jasnym jest, że ekonomiczna jazda zależy m.in. od hamowania silnikem, ale jest to tylko jeden z aspektów takiej jazdy. Odpowiednie dobranie szybkości, zmiany biegów w odpowiednim momencie, nie przekraczanie prędkości itp. czyli jazda dostosowana do wydajności i ekonomiczności silnika to jest to. 95 km/h jest najekonomiczniejszą jazdą i podejrzewam, że silniki budowane na polskie drogi (czytaj: w FSO) są właśnie ustawione pod tym kątem.
To jest moja opinia. Ja mam silnik 1.8 i tak właśnie jeżdżę a spalenie na trasie około 9 litrów. |
maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2005-06-06 18:51:41 Werkid - to jest cios poniżej pasa |
werkid Espero 1,8 CD + LPG Thorn | 2005-06-06 18:55:35 maltoron - bez urazy! |