MotoNews.pl
12Centralny zamek - pomocy!!! (155456/45) - NT
  

Centralny zamek - pomocy!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć, zamontowałem centralny zamek w escocie mk7, oczywiście uniwersal, zgodnie z zaleniami, w zamku na specjalnych blachach, niestety central dziwnie się zachowuje, zamyka i od razu otwiera się {czyli nie zamyka }, help, może ktoś wie czemu???? będę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam
  
 
Takie objawy są wtedy gdy jedne z drzwi nie mogą się zamknąć.
Generalnie system zamków w 4 drzwiowym aucie powinien posiadać 4 siłowniki - dwa mastery na przednie drzwi i dwa slavy na tylne.
Ja mam org zamek i efekt otwierania i zamykania ( i odwrotnie zamykania i iotwierania) występuje w momenci kiedy z jakiś przyczyn któreś z przednich drzwi nie chcą się otworzyć/zamknąć.
Sterownik podaje napięcie zamki próbują się otworzyć, ale nie mogą i sterownik zamyka je.
Sprawdź które drzwi to robią, będziesz widział po tym która klamka wew pozostaje w bezruchu, może coś źle założyłeś.
  
 
Dzięki, spróbuję. Problem może rzeczywiście leżeć po stronie mastera i to chyba od kierowcy bo tam trochę ta klamka ciężko chodzi. Mam jeszcze jedno pytanie może ktoś mi powie w którym miejscu najlepiej podłączyć kable od centralki pod kierunkowskazy, są na forum fotki ale chyba do mk6.
  
 
Często blokuje się linka od otwierzania drzwi, lub zamek. Siłownik master (od przednich drzwi) musi pokonać ten opór, a gdy nie daje rady-to się cofa, nie przełaczając pródy na pozostałe siłowniki. Na kierunki najlepiej podłączyć zaraz za skrzynką.

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2006-08-11 07:11:01 ]
  
 
Szanowni klubowicze odkryłem prawdę. Jak z przodu od strony pasażera odłączę brązowy kabelek czyli z mastera zrobię slava to wszystko działa. Tylko dlaczego cholerka nie działa jako master skoro centralka jest przystosowana do 2 masterów z przodu?
  
 
Czyli jak zrobisz sleva, to zamyka-otwiera Ci wszystkie drzwi?
Jeśli tak jest (a właśnie master powinien dać dalej sygnał do pozostałych drzwi) to masz jakieś zwarcie (w siłowniku lub instalce). A próbowałeś podmienić siłownik? A może masz centralkę do sterowania?
  
 
Jeżeli w drzwiach pasażera po odłaczeniu brązowego przewodu problem ustał, to przyczyny szukaj raczej w za małym skoku owego siłownika. chodzi tu o to , że gdy siłowik otwiera się, nie przesówa się do puktu przekoku switcha i tym samym od razu wysyła impuls zamknij. sprawdź zamocowanie siłownika. Poadto jak napisał w siłowniku może być zwarcie, choć w pierwszej kolejności sprawdził bym jego zamocowanie.
  
 

Nie rozumiem czyli on się nie otwiera do końca czy nie zamyka bo nie wiem jak go mam wyregulować. Mogę go ustawić, że albo się będzie całkowicie otwierał albo zamykał, jedno i drugie jednocześnie się nie da.
  
 
SIłownik a dokładnie jego ramię ma pewien zakres skoku na ugół wynoszący ok 2-3 cm, chodzi mi dokładnie o to, że gdy podłaczysz aby zamknął końcówka ramienia przesunie się o ok 2 cm w dół a aby otworzy 2 cm w góre. w przypadku gdy jest on przymocowany do zamka i w tym zamku skok wynosi nie 2 ale np 1 cm, wówczas siłownik nie będzie pracował w całym zakresie swojego ruchu tylko w połowie zakresu.

Teraz wszystko zależy od zamocowania siłownika. Jeżeli zamontujesz go maksymalnie podciągnięty do góry wówczas będzie on tylko zamykał, jeżeli natomiast zamontujesz podciągnięty w dół wtedy będzie tylko otwierał a na próbę zamkniecia od razu otworzy się i wszystkie zamki.
Cały pic w zamontowaniu go po środku tak aby zarówno otwierał i zamykał zamek.

Dość trudno to wytłumaczyć słowami, ale postaraj się wtobrazić sobie jak on jest tam założony i przeczytaj dokładnie to co piszę a napewno zrozumiesz.
  
 
Ale mówimy o siłownikach orginalnych...?
Siłownik orginał nie ma możliwości regulacji (no może z 1mm) i to jest jego zaletą. Może go blokować sam zamek. Radzę wypiąć siłownik z zamka i wtedy sprawdzić. Podczas podania impulsu i ruchu siłownika wewnatrz siłownika przełączją się styki, które powodują podanie napięcia na pozostałe siłowniki slave. Taki styki posiadają siłowniki master. Styki często się wyrabiają i zacinają. Proponuję rozebrać siłownik, jak nic innego nie pomoże.
  
 
no z tego co napisał Gregorius1975 w pierwszym poście, to cały czas pisze o siłownikach uniwersalnych przerobionych do forda. Najprościej faktycznie wymontować siłownik i zobaczyć czy wykręcony działa.