MotoNews.pl
  

Problem z wlasciwa temperatura silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Opis problemu: W lipcu tego roku pojechalem do Hiszpanii, temperatura na zewnatrz 38, sporo stania w korkach, w srodku 23 z uruchomiona klima, wszystko OK, temperatura plynu chlodzacego nie przekroczyla 97 stopni. W pewnym momencie patrze a tu 100, 105 i dochodzi do czerwonego pola. Zwalniam i nic nadal wysoka, dopiero po wylaczeniu nadmuchu momentalnia spadla (samo wylaczenie klimatyzacji nic nie dalo). Od tego czasu temperatura raz jest ok innym razem nawet przy temperaturze na zewnatrz ponizej 18 stopni zaczyna sie grzac. Zawsze po wylaczeniu nadmuchu temperatura gwaltownie spada o ok. 3 do 5 stopni. Bardzo czesto wlaczaja sie tez wentylatory wymuszajace chlodzenie.
Czy jest to spowodowane przycinaniem sie termostatu ? Byc moze nie otwiera sie do konca i nie ma pelnego obiegu.
Wiem ze mozna wyjasc termostat i sprawdzic czy sie bedzie grzal bez termostatu ale nie che robic tego 2 razy a moze ktos juz mial podobna przygode.
Wymiana termostatu w 2,5 V6 jest bardziej skomplikowana niz w silniku 2,0.
  
 

Gwaltowne skoki wskazowki po wlaczeniu/wylaczeniu urzadzen to raczej problem z elektryka, bylo cos na forum o tym... cos z masa chyba. Bo niby dlaczego po wylaczeniu nawiewiu temp. silnika spada gwaltownie o 5 st? U mnie np. po wlaczeniu klimi gwaltownie skacze o 2-3 st

Ale generalnie przy problemie przegrzewajacego sie silnika to zaczalbym od wymiany termostatu, ewentualnie sprawdzilbym wentylatory
  
 
Cytat:
2006-08-29 17:33:17, Szymek_J pisze:
Gwaltowne skoki wskazowki po wlaczeniu/wylaczeniu urzadzen to raczej problem z elektryka, bylo cos na forum o tym... cos z masa chyba. Bo niby dlaczego po wylaczeniu nawiewiu temp. silnika spada gwaltownie o 5 st?


Mysle, ze jest tak dlatego, poniewaz jest krotszy obieg plynu chlodzacego, tzn nie przeplywa on przez nagrzewnice tylko z bloku silnika plynie do chlodnicy i z powrotem do bloku, ma wiec mniejsze opory przeplywu i co za tym idzie wieksza ilosc plynu przeplywa. Jesli sie myle to mnie poprawcie.
  
 
Włączenie / Wyłączenie nawiewu nie wydłuża ani nie skraca obiegu płynu chłodzącego.

Dopiero włączenie ogrzewania może coś zmienić ale zazwyczaj wtedy temperatura spada

  
 
Cytat:
2006-08-30 11:00:54, krzychoo2 pisze:
Włączenie / Wyłączenie nawiewu nie wydłuża ani nie skraca obiegu płynu chłodzącego. Dopiero włączenie ogrzewania może coś zmienić ale zazwyczaj wtedy temperatura spada


Uklad chlodzacy sklada sie z dwoch obwodow.
1. Blok silnika-termostat-chodnica-blok silnika
2. Blok silnika-zawor ogrzewania-nagrzewnica-blok silnika
Oba uklady polaczone sa poprzez zbiornik wyrownawczy, ktory utrzymuje stale cisnienie do 0,13 MPa nadcisnienia atmosferycznego.
Obieg plynu chlodzacego zalezy wiec od tego czy:
1. Termostat jest otwarty (plyn plynie przez chlodnice) czy termostat jest zamkniety (plyn omija chlodnice i cyrkuluje wewnatrz bloku)
2. Zawor ogrzewania jest otwarty (plyn plynie przez nagrzewnice) czy zawor ten jest zamkniety (nie ma przeplywu plynu przez nagrzewnice)

Termostat otwierany jest tylko i wylacznie w zaleznosci od temperatury plynu chlodzacego, no a zawor ogrzewania ?

Na pewno jest on otwierany w zaleznosci od nastawionej temperatury wewnatrz oraz od temperatury na zewnatrz, a moze inne czynniki maja na to jeszcze wplyw - tego wlasnie nie jestem pewien. Z tego co zaobserwowalem u mnie wlacza go i wylacza przycisk nawiewu.