Drazek zmiany biegow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od dawna 1 bieg wchodzil kiepsko, najlepiej bylo dawac najpierw na 2 i pozniej na 1 wchodzilo ok, dzisiaj sprzatajac auto natrafilem na dziwna rzecz. na zalaczonych fotach widac jak ktos docital ten bialy kosz zeby miec wiekszy skok drazka na boki, i jak daje 1 to opiera sie na nim i nie wchodzi ladnie, dopiero jak mocno wygne drazek w lewo to idzie.






Powiedzcie mi co autor tego wycinania mial na mysli i do czego to ma sluzyc, tzn co jest nie tak w calym "ukladzie zmiany biegow" ze musial to wyciac i co zrobic/wymienic zeby bylo ok.

  
 
ja tez mnam pewnien problem ze skrzynia tyle ze u mnei "chrupie" jak wrzucam 3 bieg i neiwiem co to jest
  
 
Cytat:
2006-12-17 14:15:22, netpro pisze:
od dawna 1 bieg wchodzil kiepsko, najlepiej bylo dawac najpierw na 2 i pozniej na 1 wchodzilo ok, dzisiaj sprzatajac auto natrafilem na dziwna rzecz. na zalaczonych fotach widac jak ktos docital ten bialy kosz zeby miec wiekszy skok drazka na boki, i jak daje 1 to opiera sie na nim i nie wchodzi ladnie, dopiero jak mocno wygne drazek w lewo to idzie. Powiedzcie mi co autor tego wycinania mial na mysli i do czego to ma sluzyc, tzn co jest nie tak w calym "ukladzie zmiany biegow" ze musial to wyciac i co zrobic/wymienic zeby bylo ok.



wg mnie masz po prostu źle wyregulowany mechanizm zmiany biegów, tzn trzeba wrzucić trójkę, poluzować śrubę na drążku (gdzieś chyba przy skrzyni), przesunąć wajhę biegów trochę w prawo, dokręcić śrubę i sprawdzić czy wszystkie biegi dobrze wchodzą - jeśli nie operację powtórzyć.
Z drugiej strony całkiem możliwe, że masz zwaloną poduszkę silnika lub skrzyni biegów i silnik trochę krzywo siedzi, co wymusza nienaturalne ustawienie dźwigni zmiany biegów. Od sprawdzenia poduszek bym właśnie zaczął.
  
 
zdecydowanie potwierdzam teorię z poduszkami silnika-u mnie jak tyko zacząłem miec problem z wrzucanie biegu wymienilem poduszki i spokój-a przy okazji musze stwierdzić ze wymiana poduszek powoduje to iz odnioslem wrazenie ze samochód sie bardziej kupy trzyma-wiec jezeli niewiesz kiedy poduszki ostatnio byly wymieniane to polecam wymiane-koszt 3 poduszek
  
 
Cytat:
2006-12-17 16:37:13, tommi3737 pisze:
zdecydowanie potwierdzam teorię z poduszkami silnika-u mnie jak tyko zacząłem miec problem z wrzucanie biegu wymienilem poduszki i spokój-a przy okazji musze stwierdzić ze wymiana poduszek powoduje to iz odnioslem wrazenie ze samochód sie bardziej kupy trzyma-wiec jezeli niewiesz kiedy poduszki ostatnio byly wymieniane to polecam wymiane-koszt 3 poduszek

moi przedmowcy powiedzieli ju szystko dodam tylko ze w wypadku jakichs nieprawidlowosci z poduszkami jesli polozysz reke na dzwigni np ruszajac albo dodajac gazu powinienes poczuc nieznaczny ruch drazka co jest dowodem ze silnik i skrzynia nie trzymaja sie tak jak powinny na poduszkach..mozliwe tez ze poprzedni wlasciciel chcial zaoszczedzic na wymianie mechanizmu (tzw pajaczka) i w druciarski sposob roszerzyl sobie mozliwosci ruchu drazkiem
  
 
poduchy sa napewno do wymiany, juz mi znajomy mowil jak silnik zmienial, ale ze nie bylo mozliwosci kupic to zostaly stare, drazek nie lata, ani nie drga. poduchy wymienie napewno, ale juz nie w tym roku.
  
 
Cytat:
2006-12-17 18:48:09, netpro pisze:
poduchy sa napewno do wymiany, juz mi znajomy mowil jak silnik zmienial, ale ze nie bylo mozliwosci kupic to zostaly stare, drazek nie lata, ani nie drga. poduchy wymienie napewno, ale juz nie w tym roku.



A jesteś pewny że samochód nie miał wypadku - kolega raz wypadł z zakrętu w szczere pole i jak lądował (po fazie lotu ok 10 metrów w powietrzu) w polu to uderzył o kamulca podwoziem - blacharka nie uszkodzona ale kamulec coś wykrzywił i biegi mu wchodzą dziwnie krzywo
  
 
co do problemu z wrzuceniem pierwszego biegu to w ciemno obstawiam ze to wina zlej regulacji drazka. mialem tak w astrze a tam jest tak samo jak w esperakach. trzeba od dolu poluzowac srube i ustawic w odpowiedniej pozycji drazek i bedzie ok.